Assassin’s Creed III ligt morgen in de winkel en zal gelijk van een patch voorzien worden. Deze zogenaamde ‘day one’ patch lost maar liefst 44 problemen op, waaronder meerdere situaties waarbij de game eventueel zou kunnen crashen. Het is geen record, maar richting de 50 fixes is toch zeker een fors aantal, dat gelukkig na het patchen verleden tijd is.

Assassin’s Creed III day one patch:

Bug Fix
-Animus synchronisatie tutorial, probleem opgelost waarbij de speler denkt dat hij vast zit in een eindeloos laadscherm. Dit zou gebeuren wanneer je naar boston gaat na de eind Credits
-Counter aanvallen met een boog werkten niet altijd
-NPC’s die te ver weg spawnden konden van het verkeerde type zijn
-Camera kon vast blijven lopen wanneer de speler respawnde
-Speler kon vast blijven zitten na het duiken vanaf een waterval
-Speler kon vast blijven zitten wanneer hij onder een bepaalde hoek uit een gekantelde hooiberg liep
-Speler werd altijd direct gedetecteerd wanneer hij een onbewapende “stealth” moord pleegde in de rug van een andere bewaker
-Soms spawnde er geen gewone mensen meer
-Een Animatie glitchte wanneer een “high profile jump” werd onderbroken
-Sommige geleuiden ontbraken
-In sommige gevallen bleef het achtergrond geluid van de Animus afspelen ookal was je uit de Animus
-Bepaalde statistieken en ranglijsten werden niet juist getoond
-De online winkel leek soms leeg wanneer het verkijgen van Xbox Live informatie te lang duurde (Xbox Only)

Crash Fix

-Het spel kon mogelijk crashen wanneer een speler zich mengt in een groep en, wanneer er nog geen NPC’s gespawned waren, iemand vermoorde
-Het spel kon mogelijk crashen wanneer het spel moest laden als je omsingelt was door een escorte van je brotherhood rekruten
-Het spel kon mogelijk crashen wanneer je een brotherhood rekruut met sniper vaardigheid oproepte.

Zee Missies

-Het spel kon crashen wanneer je extreem veel gebruikt maakte vanswivel guns wanneer de “semi-automatic” cheat aan stond

Side Quests

-Een taak in “Brawler challenges 3” waarbij je alle wapens moest bezitten werd niet voltooid op het juiste moment
-De doelen in de Side Quests “Fort Monmouth” en “Fort Division” werden te snel als “niet gehaald” getoond en het fort werd niet goed gereset.
-In één van de bezorg missies in New York vroeg het spel om een ander voorwerp (Hertenhart) dan wat aan de speler werd getoont om te brengen (Venison)
-In één van de Liberation missies in New York was het mogelijk dat twee gebieden getoond werden als “compleet bevrijdt” terwijl dit nog niet het geval was.

Fixes die SPOILERS! bevatten:

Homestead

-Bij de start van de missie “HAPPY EXPECTATIONS” was het mogelijk om vast te blijven zitten op een wit scherm.
-Speler kon vast blijven zitten wanneer hij hurkte aan de linker kant van de ingang van “Norris Cave”

Zee Missies

-In “Oak Island” kon een speler door de grond heen nadat hij de grot in dook.
-In “Oak Islang” konden wolven plots stoppen met aanvallen en bleven vervolgens stilstaan.