David Cage wil het liefst niets laten zien van Beyond Two Souls

Als het aan Beyond Two Souls schrijver David Cagel ligt, dan krijgen we niets meer te zien van de game. “Say nothing and show nothing”, zei Cage in een interview met het Europese PlayStation Blog.

Het is misschien een apart idee, maar eigenlijk ook heel logisch. Wanneer spelers namelijk niets te zien krijgen van een game worden zij veel meer verrast dan wanneer ze al allerlei trailers en screenshots hebben gezien. Hierdoor ben je totaal onbekend met het verhaal en leer je het pas kennen tijdens het spelen.

Nu is dit natuurlijk niet te verwezenlijken, maar het bewijst wel weer eens dat ontwikkelaar Quantic Dream het verhaal ontzettend belangrijk vindt. De ervaring van de game is namelijk stukken beter wanneer je er zonder enige achtergrondinformatie aan begint, aldus Cage.

Beyond Two Souls ligt volgend jaar in de winkels voor de PlayStation 3.

Spannende launch trailer voor de Heavy Rain en Beyond: Two Souls bundel
Gepubliceerd op 2 mrt, 2016 om 09:59
Review: Beyond: Two Souls (PS4)
Gepubliceerd op 9 dec, 2015 om 10:30
Digital Foundry test uitvoerig de PS4-versie van Beyond: Two Souls
Gepubliceerd op 1 dec, 2015 om 13:00
David Cage heeft geen plannen voor een vervolg op Beyond: Two Souls
Gepubliceerd op 30 nov, 2015 om 16:59
  1. Anoniem -   
    Peterselio's avatar

    Heeft hij helemaal gelijk in. Spellen zoals GTA3 of Vice City waren leuk omdat je alles nog zelf kon ontdekken. Bij GTAV staat alles al op het net van: je kan parachutespringen, in straaljagers vliegen, etc. zodat als je het spel hebt het al helemaal uitgewoond aanvoelt. Ik probeer daarom het nieuws van GTAV te vermijden maar je ontkomt er niet aan.

  2. Anoniem -   
    81.164.165..xxx's avatar

    Vond ik vooral bij AC3. Ik wist min of meer alle zaken al na het zien van de E3 persconferenties. Het enige wat dan ook pakken waren zijn plotwendingen want op het gebied van actie heb ik niets bijzonders gezien. Van AC3 had ik van de SP story in zijn geheel toch meer verwacht want ik vermaak me meer met het verkennen (frontiermannen verhalen), jagen en zijmissies.

    De manier van The Last of Us vind ik ook heel goed. Een paar trailers waar we niet veel aan hebben. En dan de gameplay. Dezelfde missie (waar je ook niet veel aan hebt) op 3 verschillende manieren. Dan weet je genoeg dat het een topper gaat worden.

    Bij RDR had ik wel een wow gevoel en dat was voor mij een dikke 10 (na de opgeloste bugs enzo). Ik hoop dus ook op zo min mogelijk trailers en info en als de game op metacritic een 75+ heeft die ik graag wil hebben dan komt ie er wel zonder trailers te zien.

  3. Anoniem -   
    90.47.46.xxx's avatar

    Ontwikkelaars zijn alleen maar bang voor zoiets als een game niet veel diversiteit te bieden heeft.

  4.    6757 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    @90.47.46.xxx:

    Een beetje kortzichtig. Dan heeft GTA zeker helemaal niks te bieden. Alles wat ik gezien heb heeft mij zeer gunstig gestemd. Net als Heavy Rain.

  5.    450 XP
    Don Pulliany's avatar

    Goede Zaak 😀