Ook Skyrim’s Dawnguard en Heartfire wil Bethesda nog naar de PS3 brengen


Recent konden we jullie vertellen dat Bethesda begin 2013 Dragonborn voor The Elder Scrolls V: Skyrim uit zal brengen op de PlayStation 3. Dat is de eerste downloadbare content die daadwerkelijk op deze console zal verschijnen nadat Bethesda met eerdere DLC forse problemen had om het fatsoenlijk draaiende te krijgen. De komst van Dragonborn is natuurlijk een erg goed nieuwtje, maar hoe zit het dan met de eerder verschenen content?

Dragonborn heeft op dit moment de hoogste prioriteit, maar Bethesda is Dawnguard en Heartfire niet vergeten. Om de PlayStation 3 gamers niet al te lang te laten wachten zullen ze Dragonborn eerst in orde maken en nadien gaan ze naar de eerder verschenen content kijken dus ook hieromtrent heeft Bethesda nog altijd de bedoeling het naar de PS3 te brengen. De vraag is alleen wanneer.

“We’re hard at work to make this content available early next year on PS3 and PC. On PS3 in particular, we turned our attention to Dragonborn, as we thought it was the best content to release first, and we didn’t want folks to wait longer,”

“Once it’s ready to go for everyone, we’ll continue our previous work on Hearthfire and Dawnguard for PS3. Each one takes a lot of time and attention to work well in all circumstances and all combinations of DLC. Once we have a better idea of release timing and pricing, we’ll let you know.”

  1.    1811 XP
    klupido's avatar

    Ik wil graag geld inleggen op eind 2014 dat ie er is voor Playstation 3 waar kan ik betalen ?

  2. Anoniem -   
    Naam…'s avatar

    Toto.nl hahaha

  3.    95 XP
    Nevik88's avatar

    Ben pas net begonnen met Skyrim voor mij maakt dit allemaal niet uit. Wel leuk natuurlijk extra content.

  4. Anoniem -   
    195.240.16.xxx's avatar

    Mijn vrienden die hem hadden en ermee verder wilden hebben hem omgeruild voor de pc en 360 versie vanwege alle problemen. Ik denk dat ze hiermee te laat zijn.

  5. Anoniem -   
    87.195.247..xxx's avatar

    Bethesda kan echt voor geen meter programmeren…

  6. Anoniem -   
    83.82.13.xxx's avatar

    @klupido:
    Als dat zo is dan zo ik het niet uitgeven want dan is de volgende ps er al denk ik.

  7. Anoniem -   
    83.82.13.xxx's avatar

    Ze kunnen toch de 360 bestanden omzetten in ps bestanden. Dat kost wel veel werk maar lijkt mij veel korter

  8.    440 XP
    Scholtenbrau's avatar

    Wanneer dan? Iedereen weet dat de aarde vergaat op 21 december. Moeten ze peper in hun reet hebben willen ze die deadline zien te halen.

  9.    109 XP
    Arkbird's avatar

    Te laat, vandaag afscheid genomen van Skyrim. Persoonlijk vind ik dat ze het PlayStation publiek niet mogen laten betalen, vanwege het gebrek aan kwaliteit bij Bethesda.

  10. Anoniem -   
    84.106.104..xxx's avatar

    Nee, dat kan helaas niet 83.82.13 Het probleem ligt aan het tekort aan systeemgeheugen in de PS3. De engine van Bethesda werkt met cellen in het landschap die gemodificeerd kunnen worden (je inventory en items die je meesleept en bijvoorbeeld ergens anders weer neerlegt) en die cellen moeten telkens als geheel in het geheugen worden geladen als je dat doet.
    De enige oplossing voor Bethesda is een swap file systeem met nog langere laadtijden in retour of de engine modificeren om die cellen anders te laden in minder geheugen, dat kost ongelooflijk veel tijd.
    De nieuwe DLC voegt een nieuwe losstaande landmass toe met nieuwe individuele cellen toe aan het spel en kunnen dus wel werken.

  11. Anoniem -   
    Naam…'s avatar

    @klupido:

    Doe maar op mijn bankrekening 😮 lol