http://youtu.be/rPJaJ5ys_G0

Afgelopen zaterdag brachten we je de bovenstaande introductietrailer van Dark Souls 2 al. Nu is in een interview met Edge bekend geworden dat de game begrijpelijker zal zijn dan het eerste deel.

Bij dit soort opmerkingen komt snel de angst op dat een game gemakkelijker wordt en dus toegankelijker voor een grotere doelgroep. Helaas betekent dit vaak dat een deel van het charme omtrent de vorige game verdwijnt. Een hoge moeilijkheidsgraad in een game zorgt voor een boel denkwerk en trial & error voordat je de juiste tactiek hebt verzonnen. Dit laatste is juist één van de mooie onderdelen van veel moeilijke games.

Gelukkig hebben beide co-directors van de game, Tomohiro Shibuya and Yui Tanimura, aangegeven dat dit niet het geval is. Ze gaan de uitdaging aan om de game duidelijker en begrijpelijker te maken, zonder aan de moeilijkheidsgraad te sleutelen.

Goed nieuws voor de fans van het succesvolle eerste deel. We wensen de ontwikkelaars dan ook veel succes om deze uitdaging te voltooien. Waar geef jij de voorkeur aan, een moeilijke game die veel tactische vaardigheden vereist of juist een gemakkelijke achtbaanrit?