Dead Space 3 ‘material farming’ is geen glitch en zal niet worden gepatcht


Vorige week verscheen Dead Space 3 in de winkels en er zijn ondertussen voldoende enthousiaste gamers druk bezig met de game. Zij zullen vast wel gemerkt hebben dat je oneindig veel materialen, die je nodig hebt om wapens te maken, kunt genereren zonder enige moeite door middel van microtransacties.

Dit fenomeen heet material farming en werd tot voor kort omschreven als een glitch. Je betaalde slechts éénmaal de afgesproken prijs, maar het item hield het niet bij één keer spawnen. De meesten dachten dat dit er vast wel uitgehaald zal worden bij de eerste patch die voor Dead Space 3 uitgebracht zou worden, maar het tegendeel is waar. De ‘glitch’ is zo bedoeld geweest en EA ziet daarom ook geen reden om het uit de game te verwijderen.

EA’s PR vertegenwoordiger Jino Talens wilde hier zelfs nog aan toevoegen dat er nog andere item-spawns te ontdekken zijn die oneindig blijken. Hij raadt dus sterk aan goed in de gaten te houden welke materialen je tegenkomt.

Boxshot Dead Space III

Dead Space III

Releasedatum:
07-02-2013
Genre:
(Survival) Horror
Uitgever:
Electronic Arts
Ontwikkelaar:
Een nieuwe Dead Space blijft mogelijk
Gepubliceerd op 18 jun, 2014 om 18:16
EA gelooft nog steeds in de Dead Space franchise
Gepubliceerd op 27 aug, 2013 om 17:52
Indrukwekkende Dead Space live action video verschenen
Gepubliceerd op 15 apr, 2013 om 17:32
Nieuwe Dead Space 3 DLC genaamd Awakened vanaf vandaag te koop
Gepubliceerd op 13 mrt, 2013 om 11:44
  1.    354 XP
    Dj_Kramer's avatar

    Op ign staat er ook nog een filmpje bij.
    Maar wel een leuke aktie vind ik 😉