Tijdens een interview met PSVitafront.de vertelde Hermen Hulst, managing director bij Guerrilla Games, over de touchpad van de PS Vita. Zoals je wellicht weet is Guerrilla Games momenteel druk bezig met Killzone: Mercenary, een game voor de PS Vita.
Volgens Hermen Hulst zullen ze in de game enkel en alleen realistisch en conservatief gebruik maken van de touchpad achterop de PS Vita. Wanneer ze het dus niet nodig vinden om de aanraakgevoelige achterkant bij de game te betrekken, doen ze dit gewoon niet. Wat hij hiermee probeert te zeggen is dat het niet geforceerd gebruikt gaat worden, zoals andere games dit wellicht doen.
Hermen geeft aan geen tech demo te maken maar een game, en daar moet het gebruik van zo’n feature natuurlijk natuurgetrouw zijn.
Killzone Mercenary ligt op 18 september in de winkels, exclusief voor PS Vita.
“What you can do on the PS Vita, which you can not on PlayStation 3 is certainly the touch controls on the back. We wanted a realistic and conservative handle it, so we use this [Touch Panel] where it works better than without, and even if it is not absolutely necessary to use them. We are making no tech demo: We’re making a game “.
Mooie tekst
Hopelijk wordt het inderdaad niet geforceerd. In Uncharted vond ik de touch controls bijvoorbeeld vreselijk.
Ik vind de kritiek op Golden Abyss overdreven. Die game is in alle opzichten beter dan menig andere game die erna is uitgekomen.
Goed om te horen dat KZM niet er niet overdreven veel gebruik van zal maken.
@MarcoM: Ik vind de game ook geweldig, alleen vond ik persoonlijk de touch controls irritant. Ze haalden me als het ware een beetje uit de game.
Nu maar hopen dat ie snel uitkomt, ik kan wel een goede Vita game gebruiken op het moment!!!!
@92.66.19.xxx: 18 september