Gisteren konden jullie hier op PSX-Sense al een demo, trailer en screenshots van Killzone: Down Fall zien en we zijn het er allemaal min of meer wel over eens, het zag er fantastisch uit. Inmiddels zijn er ook wat meer details vrijgegeven over het verhaal en ook deze klinken erg interessant en suggereren een totaal andere insteek voor de franchise dan we tot op heden hebben gezien wat zich zal vertalen naar de gameplay.
De game speelt zich af in een nieuwe wereld en je neemt de rol aan van een nieuw personage. De gebeurtenissen in Killzone: Down Fall spelen zich 30 jaar na de gebeurtenissen van Killzone 3 af in een wereld die totaal anders is dan voorheen. De twee rivaliserende facties, de Vektans en de Helghast leven op dezelfde planeet in een futuristische stad zij aan zij en ze worden afgescheiden door een grote muur. Ondanks dat ze gezamenlijk op één planeet leven is er een forse spanning tussen de twee facties en de huidige koude oorlog staat op springen.
Jij neemt de rol aan van een ‘Shadow Marshal’ en jij behoort toe tot de meest speciale unit van alle special forces die de Vektans kennen. Het voornaamste doel van deze unit is om de balans tussen de facties te handhaven en hier komen gedurfde aanvallen, stille infiltraties, frontale combat en meer bij kijken. Je zult een variatie aan escalaties meemaken die je thuiswereld kunnen vernietigen en je voornaamste doel is natuurlijk om dat te voorkomen.
Hetgeen live gedemonstreerd werd was volledig in-game en draaide op 30 frames per seconde in een 1080p resolutie. Guerrilla zal binnenkort meer details bekend gaan maken.
Bruuuuut
Ik mag toch hopen dat de final 1080p/60fps zal afspelen.
mooi spel.
De game ziet er goed uit.
Ik lees net dat alle games ontwikkeld zijn op 4GB…. Sony heeft besloten om op laatste moment nog extra 4GB toe te voegen.
kan het wel veranderen dat ze het uiteindelijk 60 frames p/s kunnen doen?
@Azzwanker: dus betekend dat ze het nog beter kunnen doen?
Nice… beter komt er weer zo een vette story line in de game!!
Kan niet wachten! 😀
@Azzwanker:
…er wordt 2-4GB gebruikt voor het Systeem / Suspend modus ETC.
Dus waarschijnlijk had de console altijd al 8 GB.
Wow, dit is wel een andere soort 30fps dan wat we gewend zijn. Denk dus dat het vsync 30fps lock zal zijn.om het heavy gevoel te behouden
Hmm… Ik weet niet voor een next gen game zag het er toppie uit.
Maar ik miste de grittie Killzone sfeer zoals uit de eerste 3 delen. Dit was me te schoon en te klinisch en het wapen te futuristisch. Hoop ook zeer dat ze bij de volgende demo aan de andere kant van de Wall gaan gamen waar het allemaal wat grittieer en smeriger/Industrieëler uitziet 🙂
Coole game maar geen Killzone feeling
@84.25.7.xxx:
Je hebt de game nog niet eens gespeeld. Ik zou hier een oordeel over vellen als je het zelf hebt gespeeld.
Ik vind de game fucking wreed. Er komt vast wel weer die Badass-Hellghast-feeling, maar ik vind dat ze goed de grafische pracht laten zien van deze game. 60fps, High-End-PC-style.