DualShock 4 krijgt geen volledige PlayStation Move functionaliteit

Er is al veel gezegd en geschreven over de nieuwe DualShock 4 controller. Zo ook over de lichtbalk aan de bovenkant. Het was wel bekend dat deze lichtbalk gebruikt gaat worden in combinatie met de vernieuwde PlayStation Eye, maar nog niet in welke mate.

Michael Denny, de vice-president van Sony Worldwide Studios Europe, laat aan het PlayStation Magazine weten dat de nieuwe DualShock 4 controller voor de PlayStation 4 wel bepaalde motion-sensing functies zal bevatten, maar een volwaardige PlayStation Move controller zal het niet worden. We moeten volgens Denny de DualShock 4 en de Move dan ook volledig uit elkaar zien vanwege te grote verschillen.

“So it’s not a Move controller because the Move controller is different and will be compatible with PlayStation 4 and the new camera.”

Over details wat de precieze functie gaat worden van de lichtbalk boven op de controller zegt Denny:

“The feature you’re talking about is the light bar and how that may interact with the camera. Obviously the new 3D stereo camera and HD feed [will] be a lot better with AR aspects, and it can track the light source clearly in 3D so there are going to be features possible in a motion sense there. And obviously the DualShock 4 has improved SixAxis motion sensing so motion gaming is possible with the new controller.”

Het is dus niet zo dat je kan lopen zwaaien met de nieuwe controller, maar de SIXAXIS motion gaming is volgens Denny door de lightbar wel flink verbeterd. Zo zullen bepaalde elementen die we kennen van de Move ook mogelijk zijn met de controller. Daarbij geeft het ontwikkelaars meer opties om het in een game te verwerken al moeten we nog zien hoe ze hier mee omgaan.

Bovendien is het een onderdeel wat nog verder ontwikkeld kan worden met meer mogelijkheden en we hopen dat dit nu wel wat uitgebreider zal zijn. De originele SIXAXIS feature was namelijk niet echt een succes en voelde meer aan als een gimmick, maar we zullen het allemaal later gaan zien als de PlayStation 4 gelanceerd is.

 

  1.    164 XP
    O-Ren Ishii's avatar

    De enige keer dat ik Sixasis gebruikte was bij Uncharted 1 en GTA IV. Bij GTA IV had je zo’n gaar ding op je telefoontje..

  2. Anoniem -   
    85.113.227..xxx's avatar

    @O-Ren Ishii: Killzone 2 en 3 moest ik ook sixasis gebruiken.

  3.   
    kadava's avatar

    Als ik iets wil doen met een gyro, dan pak ik me telefoon wel

  4.    5054 XP
    7th-son's avatar

    toevallig laatst nog gebruikt met urban trial freestyle
    ben er nogsteeds niet weg van

  5. Anoniem -   
    217.121.18.xxx's avatar

    @O-Ren Ishii: Heavy rain 🙂 en dan schudden als een gek met dat ding. Dat is de enige game waarbij ik het “moest”gebruiken.

  6. Anoniem -   
    tofa's avatar

    Het lijkt wel of je de touchscreen uit de controller weg kan halen.

  7. Anoniem -   
    redu's avatar

    Ik vraag mee trouwens af wat die options knop doet. Misschien kan je daarmee je touchscreen gevoeligheid instellen.

  8.    1454 XP
    Redrum83's avatar

    @Tofa

    Kan je ook. Maar of daarna je controller het nog doet is een ander verhaal 😉

  9.    117 XP
    GTA5owns's avatar

    @O-Ren Ishii: Kill Bill fan?

  10. Anoniem -   
    DoggFighter's avatar

    Wat dacht je van LBP 😉 kon je ook op de sixas dingen besturen of laten bewegen …

  11.    503 XP
    Aeristalo's avatar

    Bij Folklore.. was echt bout,maar een zeer leuk spel. Haha

  12.    2052 XP
    da_teamkilla's avatar

    Naast de games die hierboven genoemd staan kan ik me ook van Haze herinneren dat je de controller heen en weer moest schudden als je in brand stond of iets dergelijks.

    Oja en super rub-a-dub was ook een geweldige game natuurlijk xD

    Bij veel racegames kan je de motion sensor gebruiken om te sturen, maar dat was het inderdaad enorme bagger vergeleken met het gebruiken van de analog sticks.

  13.    1488 XP
    lilrobbie22's avatar

    @DoggFighter: haha ja klopt :p

  14. Anoniem -   
    188.207.70.xxx's avatar

    @217.121.18.xxx: Haha dat klopt