Sinds afgelopen woensdag ligt God of War: Ascension in de winkels en al redelijk wat fans hebben de game in huis gehaald. Vermakelijk is de game zeker wel; gevuld met brute actie, heel wat lelijke monsters en met bloed in overvloed is het één van de betere releases van dit voorjaar.

Hoe dan ook zijn er ook enkele valkuilen in de game te vinden, waaronder het immense verschil in moeilijkheidsgraad wanneer je bent aangekomen bij chapter 28: de Trial of Archimedes. In dit level moet je drie levels doorstaan, waarbij je heel wat waves van vijanden naar het hiernamaals moet helpen. De truc is om dit te doen zonder dood te gaan, want er zijn geen checkpoints tussendoor te vinden.

De trial valt hierdoor een stuk uitdagender uit dan eigenlijk de bedoeling was. Je komt vóór je het einde van het level behaald hebt zoveel verschillende, sterke vijanden en traps tegen dat het haast onmogelijk is om in één keer te behalen. Zeker op de ‘Hard’ moeilijkheidsgraad gaat dit level geen pretje zijn, want die duurt grofweg 15 minuten.

“I personally tuned it. I didn’t mean for it to be so hard. We are looking into patching it,”

Game Director Todd Papy liet dan ook weten dat het level binnenkort een patch zal ontvangen en deze wordt daarmee een stuk minder uitdagend ofwel frustrerend. Wanneer ‘binnenkort’ ongeveer is, liet hij niet weten.

Weet je niet precies welk level dit ook alweer was, zit je toevallig hier vast of ben je gewoon benieuwd waar we het over hebben? Check dan hieronder de walkthrough video.