Gearbox ontwikkelaar: ‘PlayStation Home is een flop’


Naar aanleiding van de grootse PlayStation 4 aankondiging vorige maand heeft Develop-Online contact gezocht met tig ontwikkelaars om informatie in te winnen over de kijk vanuit de industrie op de PlayStation 4 en dit levert een interessant artikel op waarin vooral erg positief over de PlayStation 4 wordt gesproken met betrekking tot de specificaties.

Zo kwam ook Nick Peterson, FX Artist bij Gearbox Software, aan het woord en hij kon zoal vertellen dat als de development tools voor de PlayStation 4 net zo goed zullen zijn als die voor de Xbox 360 zijn en waren, Sony er goed bij zit. Daarnaast is hij in de veronderstelling dat de PlayStation 4 razendsnel is, maar goed, dat is niet echt een verrassing.

Interessant was zijn kijk op het sociale aspect. Hierbinnen valt natuurlijk PlayStation Home en hoewel het niet helemaal is geworden wat men er van verwacht had heeft het tot op de dag van vandaag een grote hoeveelheid gebruikers en er wordt volop geld aan verdiend door de vele dingen die je tegen kleine bedragen in PlayStation Home kunt aanschaffen.

Desondanks is Peterson niet al te positief over PlayStation Home, want hij gaf aan dat het een flop is. Vervolgens gaf hij aan dat de sociale tools van de PlayStation Vita ook niet echt veel gebruikt worden, wat hem doet afvragen hoe dit op de PlayStation 4 anders gaat zijn. Zoals al aangegeven, interessant en discussie opwekkend, maar om PlayStation Home en flop te noemen… dat gaat wat ver gezien de hoeveelheid gebruikers dat nog steeds zeer hoog lijkt te zijn.

“As for the social aspect, I don’t really care about it personally. I’m sure some will, but I also wonder if it is really as big as people claim it is or will be on consoles.”

“It seems to me most peoples’ social sphere sticks to Facebook and not much else at all. PlayStation Home was a flop, the social tools for the Vita don’t seem to be used often, and honestly, I get tired of seeing and hearing 14 year old kids mouthing off at everyone when I play online.”

  1.    1512 XP
    Mithrandir's avatar

    Mee eens. Ik ben dan ook nog niemand tegengekomen die echt enthousiast is geworden van die ‘share’ knop. Behoudens dan natuurlijk walkthrough makers.

  2. Anoniem -   
    94.210.7.xxx's avatar

    haha ik heb gister nog 100 euro in playstation home gestoken ik heb nu giga veel home ruimtes πŸ˜€

  3. Anoniem -   
    81.164.165..xxx's avatar

    @Mithrandir: Ik ben enthousiast over de share knop en vind het eigenlijk de beste manier om het sociale aspect te benadrukken. En de gamers in mijn omgeving hebben min of meer eenzelfde kijk op het sharen gebeuren als ik.

  4.    2052 XP
    da_teamkilla's avatar

    @Mithrandir:
    Voor walkthrough makers is het juist fijn nog even op de PC te kunnen editen en zo veel als je wilt aan één stuk te kunnen opnemen, zonder tussendoor steeds te moeten stoppen. Hangt er natuurlijk een beetje van af welke game je aan het spelen bent, maar over het algemeen lijkt de share knop me voor het maken van walkthroughs dus erg onhandig. Ik neem bovendien aan dat de huidige generatie walkthroughmakers al een capture card heeft, dus het zou alleen voor de volgende generatie gelden.

    Dit lijkt me eerder iets om korte clipjes op te nemen als je toevallig iets leuks tegenkomt tijdens het spelen. Bijvoorbeeld een grappige glitch/mooie kill/etc.

  5.    2052 XP
    da_teamkilla's avatar

    @81.164.165..xxx:
    In mijn omgeving is het precies andersom, heb nog niemand gehoord die de share knop ook maar enig nut vindt hebben.

  6.    118 XP
    Razgriz18's avatar

    Home is in mijn ogen wel dergelijk een flop. Heb een tijdje gedaan, het is best leuk, maar Sony had echt gehoopt een soort mega hub voor everything PlayStation te maken dat een soort 3d facebook meets second live zou zijn. Dat is toch behoorlijk gefaald, en in zijn doel is het best een flop. Vergeleken met t aantal PSN gebruikers is het aantal actieve Home gebruikers echt laag.

  7.    806 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Hmm iets een flop noemen waar goed aan wordt verdient. Gearbox kijk eerst even in de spiegel met die flut games.

  8. Anoniem -   
    195.169.9..xxx's avatar

    moet gearbox zeggen met hun groote flop’s o.a. duke nukem forever en aliens

  9. Anoniem -   
    213.207.76..xxx's avatar

    @ShadowhunterrX @195.169.9..xxx
    Wat een onzin zeg, dus omdat Gearbox iets (of meer) gemaakt heeft wat flopt, mogen ze nΓ³Γ³it meer over andere software zeggen dat het flopt? Dit betreft een uitspraak van een individuele Gearbox -ontwikkelaar-, niet Gearbox als bedrijf. πŸ˜‰

  10.    7261 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Als er veel gebruikers zijn dan is het geen flop…..

    I get tired of seeing and hearing 14 year old kids mouthing off at everyone when I play online.”

    COD anyone πŸ˜›

    @Mithrandir:

    Het lijkt me juist handig en ik hoef er geen extra spullen voor te halen. Gewoon makkelijk online zetten lijkt me juist de stap dat mensen het snel even hun filmpjes/momentjes online zetten zonder extra hardware en gedoe πŸ˜‰

  11.    7261 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Ik snap trouwens niet dat je met zo een uitlating komt aan het einde van een console zijn levensduur. Laten we eerlijk alles wat Gearbox aanraakt wprdt ook niet standaard goud πŸ˜›

  12.    1512 XP
    Mithrandir's avatar

    @Flaming_Kaiser: Ik zie het al gebeuren. Straks wordt Facebook/youtube overspoeld met dit soort filmpjes .Zit ik helemaal niet op te wachten. Ik krijg al veel te veel van die social games meldingen.
    Ik heb er zelf geen behoeft aan om om mijn gameplay te delen, en wil ook vooral niet lastig gevallen worden met die van anderen. (en nee, ik hoef ook niet te zien welke Trophies iedereen gehaald heeft)

  13.    631 XP
    NuckChorris.. ^_^'s avatar

    Deze beste man kan zich beter focussen op de interne problemen bij Gearbox zelf. Home is winstgevend voor Sony dus in dat opzicht zijn ze bij Sony allang blij. Vind ook dat iets wat winstgevend is niet betiteld kan worden als flop.

    Gearbox moet lekker games als Aliens: Colonial Marines blijven uitbesteden aan baggerstudio’s als Timegate en ze moeten meer games maken zoals Duke Nukem met een ontwikkeltijd van rond de 10 jaar. ^_^ Enige succesvolle games die ze daar de laatste jaren hebben gemaakt zijn Borderlands 1 en 2 en dat zijn in mijn optiek ook niet echt goede games.

  14.    806 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    @213.207.76..xxx:
    1 woord -> boeie.

  15.    7261 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    @Mithrandir: Ik meestal ook niet maar je hebt soms van die momenten. Ik heb ook de pleuris aan meldingen op mijn mail over Facebook misschien maar is uitzetten πŸ˜›

  16. Anoniem -   
    Naam…'s avatar

    @Mithrandir:

    Beetje slap gezwam van je. Je kunt overigens er zelf voor kiezen om je facebook of YouTube account te koppelen met de PS4 service. Met andere woorden, je bent niet verplicht. Maar welcome to the world Hub meneer Mithandir. Je zal er mee moeten gaan leven want connectiviteit is de toekomst.

  17.    1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    @Naam…:

    Het is ook niet de bedoeling om iemands mening compleet af te branden! Als hij daar zo over denkt is dat zijn mening, niets mis mee…

  18. Anoniem -   
    Naam…'s avatar

    @Bappie-NL:

    Dit is niet afbranden maar bekritiseren. Er zit meer achter de share button dan alleen Facebook of YouTube integratie. Beetje ongenuanceerd en kort door de bocht. De console is tenslot van rekening nog niet uit en we weten nog niet eens alles. Dit is mijn ongezoute mening. Dank u

  19.    7261 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    @NuckChorris.. ^_^:

    Game, set, match πŸ˜‰

  20. Anoniem -   
    77.170.208..xxx's avatar

    de PS4 is nog niet eens klaar en niet eens uit dus kan Sony nog heleboel fixen over PS4 Home eerst even afwachten wat Sony gaat doen.

    en GearBox juli kunnen ook Sony helpen.