Naar aanleiding van de grootse PlayStation 4 aankondiging vorige maand heeft Develop-Online contact gezocht met tig ontwikkelaars om informatie in te winnen over de kijk vanuit de industrie op de PlayStation 4 en dit levert een interessant artikel op waarin vooral erg positief over de PlayStation 4 wordt gesproken met betrekking tot de specificaties.

Zo kwam ook Nick Peterson, FX Artist bij Gearbox Software, aan het woord en hij kon zoal vertellen dat als de development tools voor de PlayStation 4 net zo goed zullen zijn als die voor de Xbox 360 zijn en waren, Sony er goed bij zit. Daarnaast is hij in de veronderstelling dat de PlayStation 4 razendsnel is, maar goed, dat is niet echt een verrassing.

Interessant was zijn kijk op het sociale aspect. Hierbinnen valt natuurlijk PlayStation Home en hoewel het niet helemaal is geworden wat men er van verwacht had heeft het tot op de dag van vandaag een grote hoeveelheid gebruikers en er wordt volop geld aan verdiend door de vele dingen die je tegen kleine bedragen in PlayStation Home kunt aanschaffen.

Desondanks is Peterson niet al te positief over PlayStation Home, want hij gaf aan dat het een flop is. Vervolgens gaf hij aan dat de sociale tools van de PlayStation Vita ook niet echt veel gebruikt worden, wat hem doet afvragen hoe dit op de PlayStation 4 anders gaat zijn. Zoals al aangegeven, interessant en discussie opwekkend, maar om PlayStation Home en flop te noemen… dat gaat wat ver gezien de hoeveelheid gebruikers dat nog steeds zeer hoog lijkt te zijn.

“As for the social aspect, I don’t really care about it personally. I’m sure some will, but I also wonder if it is really as big as people claim it is or will be on consoles.”

“It seems to me most peoples’ social sphere sticks to Facebook and not much else at all. PlayStation Home was a flop, the social tools for the Vita don’t seem to be used often, and honestly, I get tired of seeing and hearing 14 year old kids mouthing off at everyone when I play online.”