Het is geen geheim dat het ontwikkelen voor de PlayStation 3 voor en enige tijd na de lancering behoorlijk problematisch was voor ontwikkelaars. De console was behoorlijk moeilijk om games voor te maken. Zeker in contrast met de Xbox 360 of PC en Sony heeft hier veel van geleerd. De PlayStation 4 is veel meer opgebouwd vanuit het perspectief dat het voor ontwikkelaars gemakkelijk moet zijn om er mee te werken.
CTO Linus Bloomberg van Avalanche Studios gaf in een interview met Develop-Online aan dat de ontwikkeling voor de PlayStation 4 in vergelijking met de PlayStation 3 een ‘walk in the park’ is. Voor iedereen die niet bekend is met dat spreekwoord, het komt er op neer dat het maken van PlayStation 4 games in vergelijking tot de PlayStation 3 ontzettend gemakkelijk is, dus dat is een goed teken.
“Compared to the PS3 it’s a walk in the park…I think that’s one of the major lessons Sony learned with the last generation, you have to be accessible for the developers to be successful. Of course, there’s still some quirkiness involved, especially if you’re used to a Windows development environment.”
Mooi, dan krijgen we dat gedoe met b.v. de skyrim dlc niet meer.
Hopen dat first en third party games op een gelijkwaardig niveau zullen presteren dan, en dat de nieuwe Xbox ons niet weer achterhoudt. Het verschil in kwaliteit tussen first en third party is op de PS3 echt te groot, als je het mij vraagt.
@da_teamkilla: Jep.. Far Cry 3 kun je het heeeeeeeeeel goed zien
Hoe makkelijker hoe beter zeggen ze. Nu even laten zien dat dit te zien wordt in de toekomst.
@Frank_1991: Ohw? Kun je een aantal voorbeelden noemen? Want voor zover ik weet zijn er (bij mij) geen problemen komen opdagen… Skyrim is een totaal ander verhaal. 😛
@80.56.228..xxx:
Ja je ziet zo nu en dan bomen waarvan de bovenste helft een halve meter verder op staat etc etc. slechte anti aliasing. dat soort dingen kun je goed aan zien dat t een port is, daar heb je op die K*T 360 geen last van.