Er zijn veel voorbeelden te noemen van engines die fotorealisme als uitgangspunt hebben. Hideo Kojima’s ‘FOX Engine’ is er daar één van. Het brein achter de Metal Gear franchise lijkt het ‘levende’ bewijs te hebben dat dat inderdaad ook zo is.
Via Twitter liet Kojima zijn kijk op behoefte van gamers duidelijk merken. Ook al is het grafische en audiovisuele gedeelte niet meer het belangrijkste, een bepaald niveau van grafisch schoon is wel benodigd. Bij Kojima Productions richten zij zich op het minimale niveau van fotorealisme.
“The concept of the ‘FOX Engine’ is photorealism. I think the era of sticking to graphics or sound is over. How you freely play, connect to the Internet, and pleasantly play are important points, but at the same time a minimum level of realism is still needed. We at Kojima Productions aim for the line where even simple models look real when zoomed out,”
Vorige week kwam er een interview boven drijven met Joakim Mogren, waarvan eerst gedacht werd dat de naam ‘Joakim’ als acroniem voor ‘Kojima’ gold. Dit is nooit bevestigd, noch ontkent. Toch vermoedden NeoGAF gebruikers al vanaf het begin dat het hier om de eerste fotorealistische CG creatie gaat die Kojima aan de wereld prijs geeft, gemaakt met de FOX Engine.
Volgende week zal Kojima een presentatie geven tijdens Game Developers Conference in San Francisco en daarbij komt Metal Gear Solid: Ground Zeroes uitvoerig aan bod, alsook de mogelijkheden van de FOX Engine. Ook zullen dan al onze vragen over The Phantom Pain beantwoord worden.
hahaha dat plaatje ook. Die Hideo Kojima blijft trouwens een apart ventje.
Holy….zou dat zo zijn?, dat die Joakim uit de Fox engine komt…
Dat zou een bak zijn en right up Kojima’s alley.
als je dat interview op 1:47 stil zet is ze neus gebied wel beetje raar en dat plukje op ze kop boven op ook en het verband lijkt uit een stuk te bestaan en geen randen in de overgang van lap naar lap
Wat zou dat een geniale actie zijn van Kojima, hopelijk wordt dit bevestigd op de GDC.