Het Amsterdamse Guerrilla Games is verantwoordelijk voor de PS4-game Killzone: Shadow Fall en is hier dan ook al een behoorlijke tijd mee bezig. De game werd voor het eerste vertoont tijdens de PlayStation Meeting 2013 waar men ook de PS4 aankondigde. In een gesprek op Twitter is alleen per ongeluk duidelijk geworden dat de campaign al maanden af blijft te zijn.
Website PushSquare merkte enkele tweets op van Game Director Steven ter Heide die meldde dat hij bezig was met zijn campaign playthrough. Toen iemand vroeg of de campaign al speelbaar is in de ‘basic form’ vertelde hij dat dit al maanden mogelijk was.
De tweets werden kort erna verwijderd, zo meldt de website, helaas zijn er geen screenshots maar de website is redelijk betrouwbaar binnen de industrie. Kans is ook groot dat de campaign inderdaad al af is en dat het nu enkel nog poetswerk is, de game staat namelijk hoogstwaarschijnlijk te boek als launch titel voor de PS4.
Naar verwachting zal Shadow Fall ook een multiplayer bevatten, meer informatie hierover hopen we deze E3 in juni te ontvangen.
“Has been for a couple of months. Had [a] couple [of] playtests already. Getting better every time.”
“Just played through an awesome encounter. Game is really starting to come together. Can’t wait to show you more.
In het artikel staat dat de game juist al af is maar de de titel weer niet..
De game schijnt op een devkit van 1,5 GB gemaakt te zijn.
Naar verwachting zal Shadow Fall ook een multiplayer bevatten?
Ik had het niet verwacht.
Een FPS met een MP component….waanzin zeg ik je.
@Wintermute: lol
Lijkt me zelfs onwaarschijnlijk als het geen MP bevat, per slot is dat hetgene waar killzone om draait.
@77.248.95..xxx: Nee killzone draait niet om de MP, maar meer om de SP. battlefield en cod zijn de games die eigenlijk worden gemaakt voor de MP. Want killzone heeft toch echt wel een veel betere sp dan die voorgenoemde games. Dit komt omdat de meeste focus toch bij de SP ligt bij killzone.
@82.176.47..xxx: Ze hadden idd maar 1,5 gb RAM tot beschikking, maar ik denk dat nu 8GB beschikbaar is ze wel iets meer gaan gebruiken. Verwacht niet dat ze nu ineens 4GB RAM gaan gebruiken, want de basis van de game was gemaakt eigenlijk voor maar 1,5 GB RAM.
Word een mooie launch game, maar de echt next-gen killzone is het niet verwacht dat die nog gaat komen en de naam Killzone 4 gaat krijgen.
@GanGsterG: Ok jij vindt dus dat alleen jou mening de juiste is? En dat je even iedereen terecht moet wijzen. Killzone draait ook zeker om de multiplayer. Ze steken tijd in zowel de MP als de SP.
@178.85.87..xxx: Nee want die gast zegt dat het spel draait om de MP. Dat is fout en dat is mijn mening niet, het is een feit dat de grootste focus van guerrilla games ligt bij de SP. Ik wijs niemand terecht, je huiswerk beetje doen is ook wel gewenst soms als je een reactie plaatst. Als de focus van de game vooral bij de MP zat dan deden ze er niet jaren over om killzone 2 te maken. Je kan overduidelijk zijn dat de SP nooit een slap verhaal is geweest als cod en battlefield waarbij de levels gewoon eentonig zijn.
Bij killzone zie je toch meer afwisseling en verhaal dat ergens omdraait sinds de eerste killzone al.
Hiermee zeg ik niet dat ze met de MP geen fuck doen, daar hebben ze gewoon een ander team op binnen guerrilla.
Maar de focus ligt echt wel weer bij de SP en dat is gewoon te zien.
@ gangster
Te bedenken dat de 1.5gig tegenover de super snelle 8gig Gddr5 nog al een behoorlijk verschil zit en de spel nu al zo mooi uitziet.
Belooft goed voor de toekomst!
Ik denk dat men al inderdaad een ruwe game heeft staan. Zo gek is dat ook niet, want in november komt ie al uit in de VS.
@GanGsterG: ohww nu is het een ander team die de MP doet. Weet je succes in het sprookjesbos, doe je ze de groeten daar??
@Naam…: Ja wat is daar raar aan dat er een ander team aan werkt binnen guerrilla.je hebt een team die werkt aan de SP en eentje aan de MP ze houden nauw contact, maar meest waarschijnlijke is dat de team achter de SP groter is.
Jij moet niet te snel conclusies gaan trekken als je wat beter leest snap je wat ik bedoel en ik snap je niet. Het is gewoon overduidelijk dat het bij Killzone meer draait om de SP dan de MP, hiermee word niet gezegd dat de MP niet belangrijk en word verwaarloosd. Alleen al hoe killzone word gepresenteerd er worden details gegeven over de SP. Bij een game als cod en battlefield is het eerste meteen info over de MP. Is toch een duidelijk verschil in je product presenteren en dan doen ze noet zomaar hoor.
@insanespartan:
Ja idd belooft veel goeds voor de toekomst, 8GB RAM is ook ideaal voor games als battlefield en GTA. Maken gebruik van grote speelvelden en die kunnen nu heel mooi gerenderd worden zonder problemen met nog meer detail op de ps4.
@81.175.86..xxx: weetje waarom ik het 4 keer moet herhalen, omdat hier sommige mensen een eenvoudige gedachte gang hebben. Heb hier zo te zien te maken met mensen die niet echt diep kunnen denken.