Ontwikkelen voor de PS4 is erg makkelijk volgens Oddworld Inhabitants

De PlayStation 3 was eigenlijk een vreemde eend in de bijt qua techniek. De Cell was voor sommige ontwikkelaars een uitdaging en soms zelfs een struikelblok, maar met de PlayStation 4 gaat dit anders zijn zo gaf Sony zelf al aan tijdens de PlayStation Meeting. De nieuwe console moet vriendelijker zijn voor ontwikkelaars, zodat uiteindelijk het maken van games sneller en beter gaat.

Win-win situatie voor iedereen dus en tijdens de grote gebeurtenis op die 20 februari jongstleden spraken veel ontwikkelaars al positief over de PS4 en de specificaties. Oddworld Inhabitants kunnen we ook aan dat rijtje toevoegen. Development Director, Stewart Gilray, zegt namelijk in een interview met Game Abyss dat het ontwikkelen voor Sony´s nieuwste console erg makkelijk is. Tevens zijn de ideeën van Sony voor de PS4 inspirerend en zijn ze blij om weer met de grote uitgever samen te werken.

“But PS4 seems like a fantastic system, we’ve had kits for a while, and it is as people say, incredibly easy to develop for, as it is a lot closer to a PC system than ever before. Some of the ideas Sony have for the way it all works are truly inspiring and we are happy to be working with them again.”

Interessant detail is trouwens dat Gilray aangeeft dat ze nog niet gecommuniceerd hebben met Microsoft over hun nieuwe systeem. Misschien dat het next-gen project van Oddworld Inhabitants wel eerst naar de PlayStation 4 komt.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren