De allerlaatste DLC voor Battlefield 3 is onlangs uitgebracht en daarmee begint het wachten op de opvolger van Battlefield 3, namelijk Battlefield 4. De game staat vooralsnog niet op de release kalender van dit jaar en zal waarschijnlijk pas in 2014 het licht gaan zien. Nog even wachten dus.
Gelukkig kunnen we deze week meer info en zeer waarschijnlijk ook footage verwachten van Battlefield 4, iets waar ik in ieder geval erg veel zin in heb als Battlefield fan. Mijn persoonlijke verwachtingen voor Battlefield 4 zijn dan ook erg hoog, vooral vanwege het feit dat Battlefield 4 voor de next-gen ontwikkeld wordt.
Ik heb dan ook een behoorlijke lijst met suggesties en ideeën voor Battlefield 4, die ik graag met jullie wil delen. Ik zal hieronder elke suggestie en elk idee toelichten.
Graphics, FPS en Player-support
De PlayStation 4 is een zeer krachtig apparaat en zal dus ook zeker veel meer grafische pracht aankunnen dan bijvoorbeeld de PlayStation 3. Dit zou dus betekenen dat Battlefield 4 op 1080p en 60 Frames Per Seconde gespeeld zou kunnen worden op de PlayStation 4. Dit zou ik dan ook heel graag willen zien en is eigenlijk dan ook gewoon een eis van mij van Battlefield 4. Battlefield 3 draait namelijk op slechts 720p en 30FPS op de current-gen, dus 1080p en 60 FPS zou al een mooie verbetering zijn.
Daarnaast zou ik ook graag 64 spelers support willen zien in Battlefield 4 op de PlayStation 4. Dat zou technisch gezien ook mogelijk moeten zijn en dit zou betekenen dat we dan eindelijk als console spelers een volwaardige Battlefield game kunnen spelen met 32 tegen 32 spelers.
Dat Battlefield 4 op 60FPS zal draaien op de (next-gen) consoles is een hele goede zaak voor DICE en EA, omdat er toch nog wel een aanzienlijk grote groep mensen is die bijvoorbeeld Battlefield 3 niet hebben gekocht op de console, omdat deze maar op 30FPS draait. In theorie zou het dus kunnen dat de groep spelers op de consoles toe zal nemen bij dit vierde deel.
Destructie
In Battlefield 4 zou veel meer destructie mogelijk moeten zijn. In Battlefield 3 kan er ook aardig wat kapot, maar lang niet alles. Niet eens de helft. Als er veel meer kapot zou kunnen betekent dit dat er veel meer tactische flank routes mogelijk zullen zijn, wat de intensiteit van de gameplay enorm zal verhogen. Ook zou het heel erg vet zijn als er gebouwen met meer dan 3 verdiepingen met de grond gelijk gemaakt zouden kunnen worden, iets wat niet mogelijk was in het vorige deel.
Ook bruggen zouden opgeblazen moeten kunnen worden
In Battlefield 3 is het niet mogelijk om bruggen op te blazen en dus de vijandelijke voertuigen te dwingen om een omweg te maken. Als dit in deel vier wel kan, zou dit een extra tactisch gameplay element kunnen opleveren.
Alles moet kapot, ook “stationary turrets”
De “Stationary turrets” moeten kapot kunnen worden gemaakt, zoals dit ook mogelijk was in Battlefield 2. In Battlefield 3 heb je bijvoorbeeld AA Turrets, maar hoeveel je er ook op schiet, of hoeveel C4 je er ook op plakt, ze kunnen en gaan niet kapot. Hetzelfde geldt voor de TOW launchers die in een groot aantal Battlefield 3 maps staan; gewoon niet kapot te krijgen. Voor een extra tactisch element zou de mogelijkheid deze kapot te maken welkom zijn, maar ook zou het mogelijk moeten zijn om deze te repareren, zodat de engineer-class er nog een extra functie erbij krijgt.
Andere weersomstandigheden
Meer maps met speciale weerseffecten (default) of wisselende weersomstandigheden (variabel). Zo zal er op iedere map de kans kunnen zijn op mist, regen, zandstormen, hagelbuien en meer. Deze zouden bijvoorbeeld willekeurig op kunnen komen in de game, waardoor ieder potje verschillend zal zijn, wat meer afwisselende alsook uitdagende gameplay oplevert. Denk dan aan een zandstorm, waardoor je niet ver meer voor je uit kunt kijken. Hagelbuien waardoor de wegen glad worden en meer, dat zou een goede spanning toevoegen.
Jets moeten bommen kunnen droppen
De explosie radius en kracht van deze bommen moet natuurlijk beperkt worden gehouden en moeten de meeste schade leveren aan voertuigen, want anders kunnen jets natuurlijk wel heel erg over-powered worden.
Waarom moeten jets bommen kunnen droppen? Naast dat het een realistische functie is van een jet om bommen te kunnen droppen, voegt het ook meer air support toe aan de game en is het dus een beter tactisch gameplay element binnen een team. In Battlefield 3 is namelijk bijna geen sprake van echte air support. Jets in Battlefield 3 vechten vooral tegen vijandelijke jets en halen af en toe is een tank of APC neer. Dat jet piloten ook infanterie neerhalen gebeurde maar in enkele gevallen. In Battlefield 4 zou het daarom mogelijk moeten zijn om meer air support te kunnen leveren als jet piloot.
Meerdere zitplaatsen in een Jet
Als er bijvoorbeeld twee personen in een jet kunnen, dan voegt dit een extra manier van teamwork toe en Battlefield is juist een game dat veel gericht is op teamwork. De tweede persoon zou bijvoorbeeld een TV Missile of iets dergelijks af kunnen vuren, waardoor de jet ook nog eens een grotere air support rol aan zou kunnen nemen dan in Battlefield 3 het geval is.
Meer mogelijkheden voor infanterie
Anti-air/anti-infanterie machine geweren op verschillende plekken in maps met jets en/of helikopters. Dit zodat er meer mogelijkheden zijn voor infanterie om jets en helikopters uit de lucht te halen, naast het gebruik van een Stinger of Igla. Bovendien zouden de machinegeweren ook gebruikt moeten kunnen worden als anti-infanterie en dat zou eventueel een zeer tactisch gameplay element kunnen opleveren vanwege de dubbele functie.
Meer boten/schepen die bestuurbaar zijn
Het zou erg tof zijn als er een extra ‘speelveld’ bijkomt in Battlefield 4: de zee. Natuurlijk heb je met Battlefield 3 ook wel (rubber)boten, maar deze stellen eigenlijk niks voor en er vinden dan eigenlijk ook geen gevechten op zee of water plaats. Door de toevoeging van oorlogsschepen zullen hier echter hele vette gevechten plaats kunnen vinden. Tevens zouden bepaalde schepen ook artillerie kunnen leveren ter ondersteuning aan het team.
Ammo Spots
Een aantal standaard locaties op elke map waar je munitie (en health) kan halen. Soms zit je wel eens in een team waar niemand je munitie geeft en je dus uiteindelijk zonder kogels komt te zitten; erg irritant en vooral onhandig. Daarom zou het erg handig zijn dat er op elke map een locatie is waar je munitie kan halen, zonder direct afhankelijk te zijn van je teamgenoten.
Squad leaders moeten tactische locatie bevelen kunnen geven
Op de map zal dan een icoontje verschijnen dat aangeeft waar de squad leader je wilt hebben. Dit opent de mogelijkheid voor meer tactische teamplay. Bovendien geeft dit de squad leader een extra exclusieve functie. In Battlefield 3 maakt het eigenlijk niet uit of je squad leader bent of niet, want het enige wat je als squad leader kan doen in Battlefield 3 is aangeven welk doel je bijvoorbeeld als eerste aan wilt vallen.
Daarnaast zou het ook goed zijn als de squad leader een andere exclusieve functie krijgt, namelijk het aan kunnen vragen van een airdrop, zoals een carepackage met daarin munitie en health, of (in maps die daar de mogelijkheid voor bieden) een transport voertuig zoals een jeep.
Camouflage(s) voor elk wapen
In Battlefield 3 heb je al camo’s voor enkele wapens, maar deze zijn alleen beschikbaar voor premium members. Het zou een leuke toevoeging zijn als alle Battlefield 4 spelers camouflages kunnen unlocken voor alle wapens in de game. Een idee is dat je bijvoorbeeld voor elke 100 kills (service star) met een bepaald wapen een nieuwe camo voor dat betreffende wapen krijgt. Dit voegt een extra personalisatie mogelijkheid toe aan de game, daarnaast zal het ook leuker worden om meer kills te halen met een bepaald wapen.
Snipen van soldaten in gepantserde voertuigen
Soldaten in alle licht gepantserde voertuigen moeten gesniped kunnen worden. In Battlefield 3 was dit bijvoorbeeld alleen maar mogelijk bij enkele licht gepantserde voertuigen, wat dus niet echt eerlijk is. Daarnaast zou het ook vet zijn als je een granaat door een kapot raam van zo’n voertuig zou kunnen gooien, waardoor je alle inzittende vijanden in één keer kan doden.
De recon-class zou een ghilliesuit moeten hebben
In Battlefield 3 heeft DICE ervoor gekozen de recon-class geen ghilliesuit te geven, omdat snipers hierdoor te sterk zouden worden. Maar aangezien je in Battlefield 3 de glimp van de scope van een sniper kan zien en snipers in Battlefield 3 absoluut niet krachtiger dan de rest zijn, denk ik dat een ghilliesuit de sniper niet gelijk veel meer voordeel zal geven. Snipers horen gewoon een ghilliesuit te hebben, zodat hun locatie niet al te snel verraden wordt. Als je als sniper begint met schieten weet de vijand eigenlijk direct toch al je locatie en een ghilliesuit zal dat niet echt veranderen.
Meer facties dan enkel de USA en Rusland
Het is leuker als er meerdere facties zijn, dit voegt net even wat meer variatie toe aan de game. Het zal bijvoorbeeld vet zijn als je naast de USA en Rusland ook voor China en Europa kan kiezen. Kortom; alleen de USA en Rusland is een beetje saai en misschien ook een tikkeltje cliché aan het worden.
Meer en betere red-dot sights en scopes
Vooral de red-dot sights in Battlefield 3 zien er een beetje karig (en nep?) uit. Daarom zou het beter zijn om meer red-dot sights keuzes in Battlefield 4 te hebben.
Spelers reviven moet moeilijker zijn en minder punten opleveren
De medic-class staat in bijna elk Battlefield 3 potje wel bovenaan met de topscore. Om dit tegen te gaan zal het reviven moeilijker gemaakt moeten worden en zou de medic-class minder punten moeten krijgen voor het reviven. In Battlefield 3 krijg je bijvoorbeeld 100 punten, wat gelijk staat aan een kill, voor het reviven van een teammate. Dat tikt dus aardig aan, vooral omdat het reviven ook super makkelijk is en erg snel gedaan kan worden.
Geen lichaamsdelen die door de muur steken
In Battlefield 3 heb je vaak genoeg te maken met voeten en benen die door de muren heen steken. Dit is enorm lelijk en het verraadt soms zelfs je positie aan vijanden. Dit zou dan ook gewoon niet meer moeten kunnen in Battlefield 4.
Geen wapens meer die door de muur steken
Ook dit is gewoon lelijk, maar Far Cry 3 heeft een mooie oplossing voor dit ‘probleem’. Als je in Far Cry 3 met je wapen tegen een muur aan staat steekt het wapen niet door de muur heen, maar wordt het wapen op een verticale positie vast gehouden, waardoor schieten niet (meer) mogelijk is. Dit zou een dubbele functie kunnen hebben; wapens steken niet alleen meer door muren heen, maar lange wapens zouden hierdoor bijvoorbeeld ook minder manoeuvreerbaar zijn in nauwe gangetjes, wat bovendien realistisch is.
Transport helikopters in meer maps
Dit voegt meer strategische gameplay toe en kan bijvoorbeeld erg handig zijn om teammates te droppen in vijandelijk gebied. Ook kan er een milde vorm van air support geleverd worden door middel van de machinegeweren in de transport helikopters, wat ook van belang kan zijn om te winnen.
Quads/dirtbikes in meer maps
Maps in Battlefield zijn nou eenmaal best wel groot, dus je moet in principe veel lopen. En daarom zou het handig zijn dat er in meer maps zulke voertuigen zijn, zodat je jezelf en eventueel een teammate op een snelle manier kan verplaatsen over de map met zo’n voertuig.
Beperkte munitiekisten meenemen
De support-class zou een beperkte hoeveelheid munitiekisten mee moeten kunnen dragen en er zou een beperkte hoeveelheid munitie in een munitiekist moeten zitten. In Battlefield 3 is het nu het geval dat de support-class een oneindige hoeveelheid munitiekisten kan dragen en dat deze onuitputtelijk zijn. Bovendien heeft de support-class de beschikking over oneindig veel granaten, wat resulteert in granaat spammen. Hierdoor kunnen er non-stop granaten gegooid worden en dat is irritant en maakt deze klasse tot op zekere hoogte sterker. Daarom zou de support-class dus een beperkte hoeveelheid munitiekisten moeten kunnen dragen met daarbij beperkte munitie per kist.
Granaten zouden ‘cookable’ moeten zijn
Dit kan niet in Battlefield 3. Je kan dus niet timen wanneer je granaten ontploffen nadat je ze hebt gegooid, omdat je ze dus niet kan ‘cooken’. Als dit in Battlefield 4 wel zou kunnen, dan zou dit een mooie kleine gameplay changer kunnen zijn.
Betere deployment bi-pod
Er zou een betere en meer betrouwbare manier moeten zijn om je bi-pod te deployen. In Battlefield 3 is het in principe makkelijk om je bi-pod neer te zetten, namelijk met L1 (inrichten), maar hier zitten echter een aantal nadelen aan. Zo zet je vaak genoeg je bi-pod neer terwijl je dit niet wilt of als je juist je bi-pod neer wilt zetten, dan lukt het niet; niet betrouwbaar dus. Daarom zou er in Battlefield 4 een betere en betrouwbaardere manier moeten zijn om dit te doen.
Schieten door muren
Het zou mogelijk moeten zijn dat bepaalde wapens door (dunne) stenen muren heen kunnen schieten. Dit is niet mogelijk in Battlefield 3, ook al schiet je met een krachtige sniper, de kogel gaat gewoon niet door een dunne stenen muur heen. In Battlefield 4 zou dit wel mogelijk moeten zijn, omdat dit gewoon realistisch is (met bepaalde wapens in ieder geval).
Wire Guided AT4 rocket launcher
Herintroductie van de Wire Guided AT4 rocket launcher. Deze AT4 zit bijvoorbeeld wel in Battlefield: Bad Company 2, maar niet in Battlefield 3. Dit terwijl dit een erg handig wapen kan zijn, aangezien het projectiel dat afgevuurd wordt de richting op gaat waar de speler kijkt. Een vergelijkbare rocket launcher zit ook niet in Battlefield 3, de enige Wire Guided rocket launchers in Battlefield 3 zijn gestationeerd (TOW’s).
Grotere maps
Als Battlefield 4 op (next-gen) consoles ook 64 spelers support zal hebben, dan zou het goed zijn dat er meer maps zijn die qua grote gelijk zijn aan Battlefield 3’s Caspian Border. Een map als Caspian Border is simpelweg een echte Battlefield map, maar deze moet je dan eigenlijk ook met 64 man spelen wil je veel actie in zo’n grote map hebben. Met een support voor 64 man kan DICE ervoor kiezen om meerdere maps te maken van die grootte, omdat elk platform hier profijt van zal hebben.
Betere killcam
In Battlefield games erger je je soms weleens aan het feit dat je niet precies weet hoe je gedood werd, daarom zou het wel zo handig zijn als DICE even gaat sleutelen aan de Battlefield killcam, zodat je een betere indruk krijgt hoe je gedood werd.
Elke map speelbaar met dag en nacht setting
Het zou een goede toevoeging zijn als je elke map met dag en nacht settings zou kunnen spelen. De ervaring is ’s nachts toch heel anders dan in de middag of ochtend.
Meer maps
Er zouden meer maps bij de lancering van de game in de game moeten zitten. Battlefield 3 had maar 9 maps toen deze uitkwam en dat is een beetje karig als je het mij vraagt, ook al zijn de Battlefield 3 maps gemiddeld gezien wel aanzienlijk groter dan die van andere shooters. Via DLC werden er 20 maps toegevoegd en staat niet helemaal in verhouding.
P2P Systeem voor privé matches en lobby’s
Als je in Battlefield 3 een private match wil spelen met je eigen instellingen, dan zal je een dedicated server moeten huren. Daarom zou het wel fijn zijn als Battlefield 4 een soort van P2P integratie heeft, waardoor je een eigen unranked private game kan hosten, zonder een server te hoeven huren.
Split-screen (2 Spelers) support op consoles
Battlefield 3 is niet een game die je via split-screen kan spelen, wat best wel jammer is gezien Battlefield een echte teamplay game is. Een split-screen ondersteuning (ook online) zou geen gek idee zijn.
Meer coöp missies (zoals in Battlefield 3)
Deze coöp missies zijn best nog wel geinig, maar er zijn maar een paar van. Daarom zou het een leuke extra toevoeging zijn aan Battlefield 4 als er meer van zulke missies in de game zitten. Het zou ook zeker vet zijn als deze missies in split-screen te spelen zouden zijn.
Wat daarnaast ook erg tof zou zijn is de herintroductie van spelers versus bots in Battlefield 4. In Battlefield 2 was het mogelijk in een aantal multiplayer maps te spelen tegen bots. Dit is een leuke toevoeging en een handige manier om je skills te verbeteren door bijvoorbeeld te oefenen in de voertuigen waar je nog niet goed mee kan omgaan.
Game modes uit DLC
Mogelijke nieuwe DLC modi moeten ook speelbaar zijn op de core/vanilla maps (en misschien ook op maps van andere DLC). De nieuwe modi moeten dus niet beperkt worden tot de DLC waarmee ze meekomen. Even ter voorbeeld, met Battlefield 3 zou ik heel graag ook Capture The Flag willen spelen op andere maps dan enkel de End Game DLC maps.
Alle Battlefield 4 DLC Packs zouden nieuwe wapens moeten bevatten
Ik zou het veel vetter vinden als ze met elke DLC Pack naast nieuwe maps (en assignments en eventuele voertuigen etc.) ook nieuwe wapens toevoegen. Dus nieuwe wapens met elke DLC Pack en niet zoals met Battlefield 3 dat de ene DLC Pack wel nieuwe wapens bevat en een andere weer niet.
Servers
Het matchmaking systeem moet je niet meer in een potje indelen die al bijna voorbij zijn. Als er iets is waar ik me aan erger is dit het. Ook komt het erg vaak voor dat je in het verliezende team wordt ingedeeld tijdens een potje dat bijna is afgelopen. Als DICE ervoor kan zorgen dat dit niet meer gebeurd in Battlefield 4, dan zou dat helemaal top zijn.
Volgende map
Het zou mogelijk moeten zijn om in de after-game lobby te kunnen zien welke map de volgende is. Daarnaast zou het ook een leuke toevoeging zijn als je in de after-game lobby het server logo en server beschrijving kan zien, zodat je nogmaals herinnerd wordt in welke server je zit en dat je deze ook direct de aan je favorieten kan toe te voegen.
Meer voordelen Server VIP
Er zouden meer voordelen moeten zijn voor server VIP’s (en Admins). Als server VIP in Battlefield 3 ben je eigenlijk totaal nutteloos en kan je niet heel veel meer. Het enige wat je krijgt voor server VIP te zijn is voorrang in de wachtrij als de server vol zit. Niet echt speciaal dus. Daarnaast zouden ook admins op de consoles meer moeten kunnen doen met betrekking tot de server instellingen, zoals bijvoorbeeld een bepaald wapen of voertuig blokkeren.
Tevens zou het op de consoles ook mogelijk moeten zijn om in-game (in-server) tekstberichten te kunnen sturen, zoals dit ook op de PC kan. Dit is gewoon handig en leuk.
Soundtrack en theme songs
Een goede nieuwe soundtrack, die even karakteristiek is als de originele Battlefield (1942) soundtrack. Waarom? Omdat dat gewoon goed klinkt en ik houd er persoonlijk wel van als een game een memorabele soundtrack kent.
Mocht er bij de next-gen versies nog sprake zijn van aanzienlijke wachttijden en laadschermen voor multiplayer maps, dan zou het ook wel mooi zijn om verschillende BF theme songs te verwerken hierin, zoals Battlefield 2 dit ook had. Als je met Battlefield 2 bijvoorbeeld een map gaat spelen die als setting het Midden-Oosten heeft, dan hoor je een BF theme song met een Midden-Oosten deuntje. Dit tekent gewoon een leuk sfeertje af, plus je hebt een leuke theme song om naar te luisteren tijdens het wachten.
Kleurrijker menu
Een menu met meer kleur en dus overzicht. Als we naar het Battlefield 3 menu kijken is dit vooral blauw met een beetje oranje. Een beetje eentonig en somber als je het mij vraagt. Door meer kleur toe te voegen zal er ook automatisch een beter sfeerbeeld gecreëerd worden.
Gedetailleerdere radar
Een radar/map die van meer details en kleur is voorzien. Hierdoor kan je nauwkeuriger bepalen waar je bent en daar komt bij dat een radar/map vanuit satelliet perspectief realistischer is. De radar/map in Battlefield 3 is wat mij betreft te onnauwkeurig, omdat er te weinig oriëntatiepunten zijn en er alleen de kleur blauw voor wordt gebruikt.
Eigen schaduw zien
Het zou mogelijk moeten zijn om je eigen schaduw te kunnen zien. Het is iets kleins, maar wellicht net zo realistisch. In Battlefield 3 is het niet mogelijk om je eigen schaduw te zien (op de PS3 in ieder geval) en dat is toch best wel raar als je nagaat dat Battlefield 3 een erg goed engine heeft die dit makkelijk zou kunnen bewerkstelligen. Daarom hoop ik dat ze dit zullen toevoegen aan Battlefield 4.
Dog Tag editor
Het zou mooi zijn als je je eigen Dog Tags zou kunnen maken en dragen in Battlefield 4. Dit is dan misschien een beetje afgekeken van Call of Duty, maar het is een leuke manier om nog wat meer personaliteit in Battlefield te krijgen.
Dinosaurussen
Last but not least – het zou erg vet zijn als Battlefield 4 deze enorm gewilde modus, de dinosaur mode, inderdaad krijgt.
Tegen zombies vechten begint een beetje cliché te worden, daarom zou het enorm vet en verfrissend kunnen zijn om nu eens tegen andere wezens te vechten die jou ook op willen eten: dino’s. De mogelijkheden zouden er moeten zijn en een scenario kan altijd bedacht worden.
Nu zijn we alweer aan het einde gekomen van deze special met 50+ suggesties voor Battlefield 4. Dit artikel is een gast-artikel en is geschreven door het PSX-Sense lid PattyS3. Als jij zelf nog leuke suggesties of opmerkingen hebt, dan kan je deze natuurlijk delen met de community in de comments hieronder. Hoe dan ook, Battlefield 4 belooft een zeer goede game te worden na het grote succes van Battlefield 3.
jemig wat een lijst, zou wel mooi zijn als een groot deel in de game zit. al ben ik het niet met eens dat je granaten door ramen kan gooien van voertuigen, vooral niet als het een Humvee is want die ramen zijn niet voor niks versterkt
Zo dat is nogal een lijstje. Die dino’s zouden wel echt vet zijn. Maar ook een split-screen mode is zeer welkom. te weinig games hebben dit.
Ik ben het niet eens met het de mening over het verlagen van het revive punten..
als je er een zooitje XP vanaf haalt, haal je ook het aantrekkelijke weg om iemand te reviven wat dus zeker vervelend is en eigenlijk ook al weinig gebeurt.
word dit weg gehaald dan haal je ook een stukje teamplay weg.
Alles moet kapot, ook “stationary turrets”
Daar ben ik het niet mee eens, wanneer de enemy deze heeft vernietigd zal het zal er heel de tijd gespawnraped worden.
@The_darknessking: Mogen ze wel kleinere maps maken, split-screen werkt nog wel in kleine CoD-maps maar of ’t in BF werkt, not sure.
@94.215.41.xxx: “Daarnaast zou het ook vet zijn als je een granaat door een KAPOT raam van zo’n voertuig zou kunnen gooien, waardoor je alle inzittende vijanden in één keer kan doden.”
Je zou dus eerst het raam kapot moeten schieten voordat je er een granaat doorheen zou kunnen gooien. 😉
Prachtig lijstje, ben het met veel dingen eens. Was dat met die bruggen vernietigen niet al zo in 1942/ BF2? Ik herinner me zoiets en dat een engineer deze inderdaad weer kon maken.
heb er ook nog een paar :
1/ op voorhand gemakkelijk kunnen kiezen tussen een gehuurde of een
DICE server. (Ben die achterlijke kicks meer dan beu).
2/ Helicopters minder sterk.
3/ Veel meer online-trophies.
Dat van die muziek heb je volledig gelijk. Elke keer dat ik het lied
hoor dat werd gebruikt in BAD COMPANY 2 VIETNAM krijg ik weer goesting voor te spelen.
@VinnieWalker: Klopt helemaal. 😛 Bruggen kunnen wel kapot in Battlefield 2 bijvoorbeeld, maar kunnen niet kapot in Battlefield 3…
Een goede lijst en ben met het meeste eens. Hoop dus ook op verandering in BF4. De vraag is nu welke versie aangekocht moet worden. PS4/PC
Hoop wensen maar het is koffie dik kijken.
Afwachten dus.
@M4GN3T: Ja dat is waar, maar wat is nou leuker dan gewoon met maten op de bank gamen. Men heeft het altijd maar over spelen met vrienden, wordt (bijna) altijd online mee bedoelt.. Maar ondertussen zijn er naar mijn mening maar bar weinig games met zo’n mode.
Ben het eigenlijk met alle punten eens! Mooie artikel@PattyS3: !
Nice Pat, zeker goede dingen, maar je kan toch al kijken welke volgende map komt? Server Settings> Map Rotation. 😉
Naja je moet wel even kijken en je ziet het niet aan het einde op beeld komen, wss bedoel je dat. 🙂
Helemaal mee eens met de muziek! De muziek en geluiden in BFBC2 en BFBC2 Vietnam zijn echt geweldig en daardoor ga ik ook met een fijn gevoel spelen! Ik heb op de battlefield site gelezen dat er gameplay morgen gaat komen.
en betere balans graag. en de gameplay dat lekkerder moet spelen ik vind zelf bijv bad company veel lekkerder spelen dan bf3
Beste lijst goed over nagedacht ook. Ik vind ook dat de wapens verschillende sterktes moeten hebben komt af en toe niet echt uit de verf. Als de munitie sterker is meer terugslag dus ook nu als je naar de stats kijkt zien we veel verschillende soorten munitie en verschillende terugslagen het vertaalt zich alleen niet echt in sterkte
Netjes geschreven patrick ben het met vrijwel alles eens.
Alleen het lijkt zo wel alsof er een berg mis is met BF3, terwijl dat ook een superspel is;-)
je kan granaten wel cooken in battlefield 3. je moet r2 indrukken (dat was dacht ik gooien) en r1 tegelijk. dan cook je hem. maar vind idd wel dat dit makkelijker moet
L2 + R1 dan houd je de granaat in je hand ipv. direct te gooien. Maar volgens mij cook je hem niet, explosie duurt nog steeds paar seconden.
Ben het met alles wel eens op deze lijst.
Mijn wenslijstje voor BF4 ziet er als volgt uit:
-De game moet werken; geen console freezes, falende voicechat, input lag of connection errors tijdens elk potje zoals bij BF3
-Een splitscreen mode
-64 player online
Hopelijk is het niet teveel gevraagd, Dice.
Helaas is dit al te laat want de game is al zo goed als af en last but not least komt de ontwikkelaar uit zweden en zal niets van dit artikel begrijpen.
Is er een livestream waar je het live kan bekijken ? Zoja waar en hoelaat ^^
@rva_96: heb gezocht op internet maar niks gevonden 🙁
@lilrobbie22: Jammer, ik heb wel gehoord dat het toch pas vanacht om 3 uur begint 😛 Veelste laat dus haha
@PattyS3: Hoe lang duurde het schrijven???
In Battlefield games erger je je soms weleens aan het feit dat je niet precies weet hoe je gedood werd, daarom zou het wel zo handig zijn als DICE even gaat sleutelen aan de Battlefield killcam, zodat je een betere indruk krijgt hoe je gedood werd.
NEE, zo vervelend die killcams wanneer je mensen sniped en ze direct weten wat je positie is. Niet doen!
@Naam…: Dat heb ik niet precies bijgehouden, haha. Maar ik denk wel ongeveer 3 a 4 uur. 😛
Het lullige is alleen dat er nu gesproken word dat hij alleen uitkomt op current-gen en NIET next-gen!!!
Leaked screenshot! http://gyazo.com/8bc0a8555e6fee6760be7e6c9894ae2c
ja sommige ideen zijn goed sommige niet (dinosaurusen/zombies0 als die er in zitten zou ik het niet kopen
battlefield is een realistiese game als er dingen als zombies inzitten zou de popularietijd eenorm dalen
Geweldig Patrick! Well done!!
@82.92.208..xxx: Hoezo zou de populariteit dalen als er een gamemode met Dino’s is? Het is logisch dat de populariteit juist stijgt omdat dit een innovatieve en originele gamemode zou zijn en er wellicht een bredere doelgroep wordt aangesproken. En mocht je niet van dit soort dingen houden, dan speel je die gamemode toch gewoon niet? Lol. 😛 Dus even voor de duidelijkheid, het is een APARTE gamemode, dus je zult niet Dino’s o.i.d. tegenkomen in de singleplayer of in multiplayer maps ofzo.
@PattyS3: En ik die dacht dat bettelfield 3 het perfecte spel was volgens jou. niet dus, wat een lijst yo.
Kan het hier alleen maar mee eens zijn.
Aardige lijst, er staan wel al een hoop punten op die op de pc in BF 2 al mogelijk waren. (2 seat Jet met tv missile, stationery wapens slopen etc)
@klapper: Zo bedoel ik het niet. 😉 Er is eigenlijk niks mis met BF3, haha. Dit zijn alleen suggesties voor BF4. En elke game heeft wel zijn verbeterpunten toch? 😛
Ik ben un ouwe gamer de game van novalogig delta force multyplayer was geweldig ook veel voertuigen grote maps met veel water en zelfs hovercrafs voor het vervoeren van voertuigen ik wou dat ze daar nog wat van op pikte nu met frosbite ziet het er goed uit maar speel opties kunnen inderdaad altijd beter jammer dat het beste uit goeie fps vergeten wordt en te veel gekeken wordt naar beeld en geluid het is net de vrijheid en wendbaarheid van un team met de middelen die er zijn un game te winnen.
@The_darknessking: een split screen is niet handig voor bf, de maps zijn veel te groot