Assassin’s Creed IV: Black Flag hoofdpersoon details en tempelierplot onthuld!

De Franse gamingsite Jeuxvideo publiceerde een hele hoop nieuwe details over Assassin’s Creed IV: Black Flag. De informatie die je zo dadelijk te lezen krijgt is tot op heden niet bekend gemaakt door Ubisoft en het is vrij uitgebreid, dus als je pas bij de release van de game echt kennis wilt maken met Edward Kenway en het plot, dan raden we je aan het onderstaande toch even over te slaan.

De protagonist in de game, Edward Kenway, heeft aardig wat ruwe trekjes. Zo heeft hij een alcoholverslaving en zijn karakter wordt omschreven als egoïstisch. Hij schijnt een extreem hoog petje van zichzelf op te hebben, of moeten we capuchon zeggen in dit geval? Maar, het is zeker niet allemaal slecht, want hij ontzettend slim. Edward is een uiterst bedreven vechter en weet hoe hij ongedeerd uit een benarde situatie kan ontsnappen.

Naast zijn vaardigheid met geweren en het degen is de assassin ook uitgerust met het kenmerkende verborgen mes rond zijn pols, een blaaspijp wat hij kan gebruiken om vijanden op een afstand te vergiftigen om voor afleiding te zorgen of om ze gewoonweg stilletjes te doden. Net zoals Connor in Assassin’s Creed 3 zal ook Kenway een ‘rope dart’ bij zich kunnen dragen.

Kenway is uiteraard zeer bekwaam in de kunst van het sluipen wat te zien is door zijn vermogen zichzelf te verstoppen achter deuropeningen om patrouillerende wachters te ontwijken. Hij zal zich ook moeiteloos kunnen mengen in een groep met prostituees (in plaats van de ‘hofdames’ in de vorige games) om aan zijn achtervolgers te ontsnappen.

Zoals je misschien al had verwacht zullen ook de tempelieren hun terugkeer maken in het verhaal, ditmaal op een specifieke locatie in de Caraïben – een cruciale plek ook van belang voor de Assassins. Mocht je nog aan het gokken zijn welk gebied dat dan mag zijn; het is het altijd interessante Bermudadriehoek, waarin spelers de verschillende mysteries over een geavanceerd voor lopend ras zullen ontrafelen.

Een interessant detail is dat de game geen laadtijden zal kennen tussen missies op de zee en die op het land, dus spelers zullen in staat zijn om vloeiend de overgang van varen met schepen naar lopen over het land te maken. Over schepen gesproken, verschillende dingen zullen je erop bezighouden waaronder ‘ship-to-ship combat’, gevechten aan boord van het dek of zelfs aan boord sluipen om het schip te verhelpen van zijn kapitein.

Voor het volbrengen van missies krijgen spelers geld wat je kan gebruiken om Jackdaw (Kenway’s schip) te verbeteren en bijvoorbeeld het rekruteren van zeelieden en piraten als toevoeging op je crew, om je assistentie te verlenen in gevechten. Deze crewleden kunnen sterven mocht je niet oppassen in het heetst van de strijd.

De Facebook-community Il Salatto degli Assassini heeft de vertaling vanuit het Frans op zich genomen, waarvoor we ze natuurlijk zeer dankbaar zijn. Wat zijn jouw gedachten over al deze nieuwe informatie?

  1.    311 XP
    The_darknessking's avatar

    Het achter deuren verstoppen is iets wat al veel eerder in een AC game had moeten zitten. Maar wel goed dat ze het nu alsnog doen!

    De Bermudadriehoek klinkt dan wel weer een beetje cliche.

  2.    640 XP
    insanespartan's avatar

    Ik weet het niet hoor. Ben bang voor deze deel dat die zal telleurstellen zoals deel 3 het eigenlijk in een opzicht het ook deed. Vooral kwa verhaal was het niet denderend. Iets wat ik en vele andere beter hadden gehoopt

  3. Anoniem -   
    81.68.83..xxx's avatar

    Blaaspijp en de bermudatriangle?

    VET

  4.    417 XP
    Omer58's avatar

    Nice dat je nu crewleden hebt en ze kan kopen

  5. Anoniem -   
    159.46.2.xxx's avatar

    Ben bang dat ik dit deel voor het eerst laat liggen..

  6. Anoniem -   
    217.121.18.xxx's avatar

    Nu ik heb gezien hoe het hoofd personage is (egoïstisch en een hoge dunk van zichzelf) hoef ik deze game al helemaal niet meer. Of ik moet gewoon alle tussen filmpjes weg drukken. Al met al maakt het ook niet uit ‘want de kans dat ik deze game ging koopen was toch al nihil.