De lichtbalk voorop de DualShock 4 werkt als health indicator in Killzone: Shadow Fall


De DualShock 4 heeft aan de voorkant een lichtbalk zitten en deze is voor de PlayStation Eye camera bedoeld om te detecteren waar de controller is. Toch zal deze lichtbalk ook andere features kennen, zo vertelde Shuhei Yoshida in een interview met 4Gamers. In een game als Killzone: Shadow Fall heeft deze lichtbalk twee of zelfs drie functies.

De eerste is dat het werkt als een health indicator. Als je veel health kwijt bent, dan zal de kleur van groen naar rood veranderen wat aangeeft dat de dood nabij is. Na het healen zal dit vanzelfsprekend weer groen worden. Een andere rol van de lichtbalk is dat deze de controller identificeert aan de hand van de spelers, bijvoorbeeld in coöp. Wat de eventuele derde functie is, is op dit moment nog niet bekend.

Een ander interessant punt is dat de lichtbalk de PlayStation Eye camera niet nodig heeft om te functioneren.

“Game designers could use it for some effect, like when [players are] losing HP, the color could change from green to red. Like in the Killzone demo, if you were watching Steven playing, [that game] has that function already.”

“People were watching the main screen, but Steven was facing the audience, showing how the light bar color changes as he was hit by the enemy; as he lost hit points the color was changing from green to red. And when he used the health replenishment, it went back to green.”

  1. Anoniem -   
    130.115.166..xxx's avatar

    Vraag me nog steeds het nut hiervan af. Die balk zie je toch niet als je zit te gamen, moet ik de controller draaien om m’n health te zien.

  2.    1488 XP
    lilrobbie22's avatar

    ik kijk toch gewoon op het scherm..

  3.    163 XP
    angelochiela's avatar

    @130.115.166..xxx: Het ziet er wel mooi uit had liever ook LED in mijn ps3 en controller gehad

  4. Anoniem -   
    Naam…'s avatar

    @130.115.166..xxx: Serieus meen je dit?

  5. Anoniem -   
    130.115.166..xxx's avatar

    @Naam…:

    Eh, ja. Die balk zit tussen de triggers, dat zie je toch niet. Die health-functie is toch compleet nutteloos.

  6.    576 XP
    Gr(_)mbl3's avatar

    De derde functie voor de lichtbalk is om aan te geven dat de magnetron klaar is met je maaltijd.

  7.    496 XP
    T_inus's avatar

    Ik ben ook benieuwd of je dat goed gaat zien. In een donkere omgeving natuurlijk wel. Maar overdag als het licht is weet ik niet of dat goed gaat werken…

  8.    1371 XP
    rva_96's avatar

    Hopelijk is het licht sterk genoegom meer af te stralen, zoals dat het doet in een donkere kamer. Hierdoor hoef je dus niet op je controller te kijken!

  9.    277 XP
    marty's avatar

    @130.115.166..xxx: Eens. Zal niet echt veel nut hebben, maar het is een geinig extraatje. Ik vraag me zelfs af of het niet teveel zal afleiden, maar je zal het wel uit kunnen zetten (hoop ik)

  10.    1381 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ook ik zie de nut er niet van in. Mijn woonkamer is op het Zuiden gelegen en dus is het heel licht overdag in de kamer… De move controller werkt hier overdag dan ook niet. Ik verwacht dat de lichtbalk het hier overdag ook zal af laten weten. Daarnaast lijkt me het ook nog eens zwaar irritant als je in het donker zit te gamen en de lichtbalk reflecteert in het scherm van de tv.

    Het is ook nooit goed… 😉

  11.    808 XP
    Josthemaster's avatar

    Wat is hier het nut van??? later meer nieuws hier over???

  12.    2052 XP
    da_teamkilla's avatar

    @Bappie-NL:
    kheb daar hier zelf ook last van met de move controllers, moet dan altijd de gordijnen dicht doen. Strontvervelend 😛

  13. Anoniem -   
    Naam…'s avatar

    @130.115.166..xxx: dat antwoord op je eerste post was door die andere kerel wel sarcastisch bedoeld moest je het ni doorhebben 😉

  14.    3087 XP
    Patr!ck's avatar

    jongens, Led op je joystick is sowieso baas

  15. Anoniem -   
    84.241.205..xxx's avatar

    Het is voor mij pas echt nuttig als bf of cod dit gaan ondersteunen