Electronic Arts heeft met Battlefield natuurlijk een enorm gevestigde franchise in handen, waarvoor er een heus noodlot moet toeslaan willen deze games niet goed verkopen. EA lijkt zich daarvan maar al te goed bewust en dat is duidelijk te zien aan domeinregistraties die zij begin deze maand deden.

We weten niet of we het moeten zien als een defensieve strategie of gewoon goed vooruit plannen, maar aangezien we géén jaarlijkse uitgave van Battlefield hoeven te verwachten en we deel vier nog moet uitkomen, lijkt het ons een beetje extreem.

Tot dusver zijn ze eigenaar van de domeinen Battlefield.com, Battlefield2.com, Battlefield9.com en sinds 2 mei ook de trotse houder van Battlefield13.com tot en met Battlefield20.com. Je vraagt je misschien af waarom 10, 11 en 12 niet? Dat komt omdat zij al een andere bezitter hebben, wie niet geassocieerd is met EA.

Waarom ze deze zet precies hebben gedaan is niet bekend, maar wat we er wel uit kunnen opmaken is dat we voorlopig niet zonder Battlefield games komen te zitten.