Guerrilla Games geeft technische gegevens van Killzone: Shadow Fall demo vrij

Jullie kunnen als het goed is nog heel goed de bovenstaande beelden herinneren. Tijdens de PlayStation Meeting eerder dit jaar in februari was namelijk Killzone: Shadow Fall één van de belangrijkste momenten van het evenement. De game liet gelijk veel indruk achter. Ontwikkelaar Guerrilla Games gaf een tijd terug nog aan hoe belangrijk het was om de game echt te tonen en dat ze daar ook best gespannen voor waren.

Het resultaat mocht er zeker wezen en nu heeft Guerrilla Games allerlei technische gegevens van de toen getoonde demo vrijgegeven in een PDF bestand die wel 100 pagina´s telt. Er staat een hoop informatie in die voor de leek niet gelijk te begrijpen is, maar een aantal zaken springen er uit. Zo zagen we in de demo 60 AI characters (voorgeprogrammeerde personages), 8,200 physics objects (beweegbare objecten), 500 particle systems (ondersteunend voor effecten, zoals rondvliegend puin).

Er is dus ontzettend veel aan de hand en er moet ontzettend veel berekend worden. Wat ook nog te lezen valt is dat personages uit ongeveer 40.000 polygonen bestaan, wat vier keer zoveel is ten opzichte van personages uit Killzone 3 – om maar even een beeld te scheppen wat Guerrilla Games al kan met de PlayStation 4. Uiteindelijk heeft de ontwikkelaar maar 1,5 GB gebruikt van het systeemgeheugen en zo´n 3 GB van het videogeheugen.

Verder geven ze nog aan dat het ontzettend makkelijk is om voor de PS4 te ontwikkelen en dat de GPU erg snel is. Wat wij hierboven benoemen zijn wat cijfers uit het bestand, maar we raden je aan om er zelf even doorheen te bladeren, want het is erg interessant met veel vergelijkingen tussen Killzone 3 en Killzone: Shadow Fall.

  1.    641 XP
    VaVeTi's avatar

    dat is jammer ik dacht door de titel van dit bericht dat we de demo kregen haha

    overigens wel leuk om te zien wat ze kunnen met de helft van de kracht van de uiteindelijke ps4

  2. Anoniem -   
    Naam…'s avatar

    De demo draait zonder CPU en andere optimalisaties waardoor een uiteindelijke versie van dit Alpha footage nog minder geheugen gaat gebruiken. Maar GG gaat er nog meer uit halen voor de gold versie van de game. Wow!

  3. Anoniem -   
    Rudeboy's avatar

    Bron: https://twitter.com/steventerheide1/status/334580433675239424

  4.    317 XP
    GanGsterG's avatar

    hoeveel geheugen heeft het videogeheugen dan maximaal, want 3 GB is best wel veel aan video geheugen wat gebruikt word.
    Volgens mij is er ook maar 4 GB beschikbaar.

  5. Anoniem -   
    62.238.197..xxx's avatar

    Heb de video inmiddels wel 20x gekeken, krijg er maar geen genoeg van, kan haast niet meer wachten!.. even nog een keer kijken 😀

  6. Anoniem -   
    Trigga's avatar

    @gangsterg

    Er is 7 gig aan video ram
    En 1 gig voor het OS beschikbaar