PSX-Sense - PS3, PS4 en PS Vita Community
Jacob Jones and the Bigfoot Mystery PS Vita
Review: Jacob Jones and the Bigfoot Mystery

Door op mei 25, 2013 om 10:30 - 467 keer bekeken

Review: Jacob Jones and the Bigfoot Mystery review ps vita

Review: Jacob Jones and the Bigfoot Mystery – Jacob Jones baalt enorm. Terwijl zijn ouders nieuwe avonturen gaan beleven bij het ontdekken van nieuwe diersoorten wordt Jacob gedropt bij ‘Camp Eagle Feather’ om wat meer te socialiseren met leeftijdsgenootjes. Daar wordt hem voor gehouden dat hij een heerlijke tijd tegemoet gaat met veel plezier en afwisseling. Diverse kampleiders gedragen zich nogal erg vreemd, vreemd genoeg om een onderzoek te starten. Als Jacob dan vriendschap sluit met het mythische wezen genaamd Bigfoot zetten ze samen een onderzoek op.

Tik en veeg hem aan

Jacob Jones and the Bigfoot Mystery is een swipe en click game met een breed arsenaal aan puzzels. Je wandelt dus door de omgeving door over het scherm te vegen en je kunt door personen of objecten aan te klikken interactief met ze zijn. Zo zijn er op bijna ieder scherm half verstopte objecten die je aan kunt klikken. Regelmatig wordt er van je verwacht dat je mee helpt het park schoon te houden en zijn er diverse vreemde vogels die je kunt vinden door er simpelweg op te klikken.

De puzzels worden gaandeweg steeds moeilijker en er wordt behoorlijk wat van je inzicht vereist. Zo dien je bijvoorbeeld met nog twee andere vrienden een pizza te delen. Enkel, zo wil de één geen groente op zijn helft, de ander geen pepperoni en weer een ander wil geen vis op zijn pizzastuk. En zie het dan nog maar eens in drie gelijke helften te snijden. Mocht je een puzzel falen, dan is er geen man over boord, want je kan er dan voor kiezen om hem opnieuw te doen of hem op te slaan en verder te gaan met het verhaal.

Het opnieuw proberen van een puzzel en dan doen slagen levert je aanzienlijk minder punten op, dus bereid je goed voor alvorens je een stap zet. Door het rondslingerende afval te hebben verzameld bouw je automatisch credit op voor beltegoed. Hiermee kun je bij een lastige puzzel de hulp inroepen van je oom of broer die je dan nuttige tips kunnen geven om zo succesvol de breinbreker te voltooien.

Kick-ass puzzels

De cartoony wereld waarin je jezelf doorheen tikt en veegt ziet er koddig uit met frisse kleuren en redelijk gedetailleerde omgevingen. De voice acting van de acteurs is dan ook prima op zijn plaats gezien de soms vreemde karakters die de game rijk is. De game is Engels gesproken, maar gamers die hun Vita met Nederlandse systeemtaal hanteren krijgen Nederlandse ondertitels voorgeschoteld tijdens het spel.

In zijn totaliteit zijn er ruim 25 puzzels te voltooien in de eerste episode. Jawel, Jacob Jones and the Bigfoot Mystery zal meerdere episodes kennen om het gehele verhaal van Jacob en de bevriende Bigfoot te vertellen. De eerste episode is meer dan vriendelijk geprijsd en vraagt het bedrag van €1,99 voor zeker drie uur speelplezier.

Laat je niet foppen door de soms kinderlijke uitstraling, de puzzels zijn van tijd tot tijd behoorlijk taai en vragen je rekenkundige inzicht. Iedereen die dus van een pittige puzzel is gecharmeerd dient zeker nader kennis te maken met Jacob en zijn vrienden. Al met al een brave Vita game die zowel volwassen en jonge gamers kan aanspreken.

• Kleine prijs
  • Pittige puzzels
  • Voice-acting

• Meerdere episodes
  • Soms te pittig

1. 195.177.83..xxx Anoniem - Geplaatst op
    avatar

Prima prijs, hopelijk nemen anderen hier een voorbeeld aan :)

2. mickvl Geplaatst op    1055 XP
    avatar

Ik heb best lang vast gezeten bij het punt waarbij je pizza moet bestellen door op de knop te drukken, niet wetend dat je door te tilten rond kon kijken.

3. steescake crew Redactie Geplaatst op    75 XP
    avatar

Ik heb hem nu ook gekocht op de Vita, ben heel erg benieuwd :)

4. Downtrust Geplaatst op    109 XP
    avatar

Ik vond de puzzles toch niet echt moeilijk, ik hoop dat in de volgende afleveringen moeilijkere puzzles zitten. Dat vond ik het spijtige er aan, gesprekken van 20 minuten lezen en dan een veel te makkelijke puzzle om weer een dialoog te lezen was me iets te veel. Moest het spel van 3 uur dan ook in stukjes van 20 minuten spelen want anders viel ik in slaap!

boxshot

Releasedatum:
30-09-2013