Je hoort ontwikkelaars regelmatig zeggen dat ze echt alles uit de PlayStation 3 hebben gehaald. Paar maanden later blijkt dat dan toch weer niet zo te zijn. Kijk bijvoorbeeld naar Uncharted 2: Among Thieves. Je zou verwachten dat het niet mooier en beter kan. Volgens James Stevenson, senior community manager bij Insomniac Games gebruiken ontwikkelaars nog niet de volledige kracht van Sony’s jongste console. Stevenson denkt dat dit zeker nog twee tot drie jaar kan duren. Laat de echte top games dan maar snel komen!
There’s always ways we can become more efficient. The PlayStation platforms are built with a very high ceiling and I think that’s part of the success Sony has had in creating these platforms with really long life spans.”
”The PS3 still feels like a young system and I feel like it’s finally hitting its prime. You’ve got the Slim, it’s at a good price point now and sales are really picking up. I still think you’re not going to see the PS3 really maxed out for another two to three years. We’re using all of the PS3 right now, but you can always be more efficient in the way you use it”
kijk maar naar heavy rain.. die overtreft uncharted 2 echt wel kwa graphigs
En GT5 niet te vergeten(Wordt ook nog eens 1080p)
@patrickg: Maar Heavy Rain is ook een minder spectaculaire titel in de zin van minder explosies enzo. Dan kan de ontwikkelaar zich meer focussen op de details.
Uncharted 2 is op vele vlakken gewoon een topper! maar ik weet zeker dat de PS3 meer aan kan….en daar wacht ik op :p
Ik verwacht veel van digi guys en idd GT5
Er zullen dan nog wel games zijn met een betere kwaliteit 😉
@ Flow
weet ik, ik vind uncharted 2 helemaal geweldig enzo, maar de grafisch is heavy rain beter.. ik wil niet zeggen dat u2 een fl0p is ofzo..
Ze gebruiken wel de max, het kan alleen efficiënter, moeilijk hè, je eigen stukje Engels lezen:S
Het probleem is dat veel multiplat games eerst op de xbox worden gemaakt waardoor die niet alles van de ps3 kunnen gebruiken.
@robinginkel: je gebruikt toch niet het maximale als het toch nog effectiever kan
@arwin1993,
Ok, stel…
Je hebt een harde schijf van 1 TB. Deze heb je bomvol met muziek, niet geordend en daardoor is een file zoeken onbegonnen werk. Maar ook de computer heeft het lastig, omdat die de alfabetvolgorde afgaat.
Nu heb je dezelfde schijf, maar de muziek per artiest ingedeeld. Je kunt het dus veel sneller vinden, en de zoekfunctie ook.
Punt is dus dat je met de 2e efficiënter aan het werk bent geweest, waardoor het systeem sneller werkt.
Maar bij beide gebruik je 100% van de schijf.
Begrijp je me?
@patrickg:
Amen!!!
Maar dat de PS3 nog meer aan kan, daar ben ik absoluut van overtuigd.
Ik laat me verassen door wat er nog meer komen zal.
ze moeten ook vanaf januari ervoor zorgen dat alle games 1080p hebben zoals ze ook voor de trophies hebben gezorgd.
goed nieuws dit 😀 het kan alleen nog maar beter worden
@patrickg: Ja mr jmmr genoeg is dat ook het enige wat heavy rain overtreft.
Dit is goed nieuws, als iets nog beter kan worden dan u2 wil ik het cker zien 😀
@afca-yuri: Idd 😀
PS3 sucks…………
dat zeggen ze wel vaker dat ze er nog meer uit kunnen halen
we zullen gewoon moeten afwachten
Datzelfde was ook met de Ps2 . Het is heel normaal dat pas bij de laatste cyclus van een console ze ongeveer het maximum kunnen halen . Je kan Heavy rain niet met uncharted vergelijken . Andere engines en heel andere opzet. Waarbij uncharted niet alleen grafisch het lust voor het oog streelt moeten ze ook wat heavy rain dus niet heeft gigantische stukken met actie erin zitten , daar zit een partij misselijkmakende rekenkracht in om dat voor elkaar te krijgen . Het is bij een game dus geven en nemen . Heavy rain erg mooi , maar gameplay is een stuk minder actie georienteerd .
@robinginkel: dan haal je bij de eerste dus nog niet de max eruit ook al gebruik je alwel 100%
je nekt jezelf 😛
“dan haal je bij de eerste dus nog niet de max eruit ook al gebruik je alwel 100%”
“je nekt jezelf :P”
Dan leg jij het dan uit 😉
Verschijnlijker doelen ze hier op meer efficientere code, waardoor alles sneller afgehandeld kan worden voor de console en dus meer systeem bronnen vrij komen om meer acties tegelijk te kunnen afhandelen.