http://playsense.nl/images/file/img_51b0f2a7253da.jpg

Ubisoft’s Watch_Dogs en Rockstar’s GTA V. Games die regelmatig in één adem worden genoemd, maar watvolgens Ubisoft niet geheel terecht is. Zo meldt de Creative Director van Watch_Dogs dat er ruimte is voor meer dan één goede game. Hij lijkt erg verzekerd van zijn zaak en maakt zich daarom totaal niet druk om het feit dat die het op gaat nemen tegen GTA V later dit jaar.

Volgens hem heeft het team van Watch_Dogs niets anders voor ogen dan het maken van een game die nieuw is en anders aanvoelt. Met andere woorden; relevant voor de gamers van vandaag. Volgens hem zijn de vergelijkingen tussen GTA V en Watch_Dogs niet helemaal gerechtvaardigd omdat Watch_Dogs juist controle biedt over een gehele stad in tegenstelling tot de Grand Theft Auto franchise.

Watch_Dogs heeft een totaal andere manier van interactie met de wereld om je heen. Het is volgens hem dan ook een nieuwe en zeer unieke ervaring die een nieuwe standaard moet gaan zetten. Hij heeft wel inspiratie gehaald uit andere open-world games, zo meldt de Creative Director, maar de ervaring van Watch_Dogs is als geen ander.

Watch_Dogs komt uit in november en GTA V in september. Er is dus best wel wat ruimte tussen de twee. Ook heeft Watch_Dogs het voordeel dat de game tevens verschijnt op next-gen consoles, iets wat bij GTA V niet het geval is. Of in ieder geval: nog niet. Wellicht heeft Rockstar nog een trucje achter de hand.

“Controlling an entire city and invading its population provides a completely different way of interacting with your surroundings and offers unprecedented dynamism. For us, it’s about creating a unique experience that feels so natural and immersive it’ll seem impossible to achieve,”

“With Watch Dogs, we want to push gaming forward in our own way. We do play open world games and it surely influenced us in some way. But creating an experience is never about adding elements your neighbours have. It is all about delivering the fantasy and experience you are seeking.”