We hebben ondertussen allemaal wel onze mening over de E3 persconferenties. Ik was alleszins erg tevreden met de toewijding die Sony aan de dag legde voor indie developers. De uitgever hoopt met de PlayStation 4 een aantrekkelijk platform naar voren te schuiven voor onafhankelijke ontwikkelaars en dat kunnen we uiteraard alleen maar toejuichen.
Een vraag die vaak gesteld wordt is hoe een bedrijf als Sony precies beslist tegen welke prijs downloadbare titels, en dan vooral indie games, over de virtuele toonbank zullen gaan. In een exclusief interview met PlayStation Universe heeft Shahid Kamal Ahmad, Senior Business Development Manager van Sony Computer Entertainment Europe, hier antwoord op gegeven.
Volgens Ahmad is Sony meer open en flexibel dan zijn concurrenten. Wanneer de prijs van een indie titel vastgelegd dient te worden, zal de uitgever altijd eerste de ontwikkelaar vragen wat deze zelf in gedachten heeft – en daar in de mate van het mogelijke uiteraard ook rekening mee houden. Met andere woorden: Sony is geen tiran, maar is bereid om te luisteren naar zijn medewerkers.
Wat denken jullie? Is dit een goede aanpak of zouden jullie het anders doen? Laat het ons even weten.
Natuurlijk moet Sony een oogje in het zeil houden, ik ben automonteur en ben geen computer-nerd maar als ik een beetje moeite doe kan ik ook games maken en dit zou betekenen dat ik mijn bagger games zomaar op het PSN kan pleuren zonder enig toezicht.. een natte droom voor elke ontwikkelaar maar dat gaat te ver.
@62.238.197..xxx:
Mee eens!
Ja, als ik nou een paar Mini games maak met Game Maker, kan ik ze ook zo op PSN dumpen.
Ja, ook ik ben wel blij dat Sony zich met de Indie games bemoeit. Voordat straks de Store met alleen maar bagger games volstaat. Ik ben al niet zo’n Indie fan, al vind ik het wel top dat deze games een kans krijgen.
@62.238.197..xxx: +1