Sony maakte vorige week tijdens haar E3 persconferentie de prijs van de PlayStation 4 bekend, die op €399 staat. Een erg nette prijs als je het ons vraagt die gelukkig aanzienlijk lager uitvalt dan de beruchte €600 prijsstelling die de PlayStation 3 kende. Een ander voordeel is dat de console lager geprijsd is dan de Xbox One die momenteel door vele restricties alle schijn tegen heeft.

Dat betekent in theorie dat de PlayStation 4 de beste kaarten heeft om de volgende generatie te winnen, maar laten we niet vooruit lopen. Het is en blijft een kwestie van afwachten, want de next-gen consoles zijn nog niet uit. Bij deze consoles is een goede ondersteuning van derden van groot belang en als deze partijen aangeven zeer tevreden te zijn met de prijsstelling, dan gaat dat de goede kant op.

Warner Bros. is één van deze partijen en bij monde van Executive Martin Tremblay werd aangegeven dat de prijs ‘spot-on’ is en dat het de consolewisseling gemakkelijker en energievoller zou maken. Hierbij gaf hij ook aan dat consumenten uiteindelijk de doorslaggevende factor zijn, maar dat hij vanuit persoonlijk perspectief erg op de prijs van de PlayStation 4 is gesteld.

“This is spot-on what I think the price point needs to be, and it will energize and make the transition easier. That being said, we’ll see how consumers are going to go for it. We’re building for both platforms. We like both. The specs are amazing on both sides. But I really do like Sony’s price point; this is something that can give us a chance to succeed quicker.”