Na lang wachten krijgen de Battlefield spelers in Battlefield 4 eindelijk waar ze al zolang om vragen, een Spectator modus. Deze modus werd aangekondigd op de E3 en vandaag is er een nieuwe video verschenen waarin DICE’s Producer Daniel Matros deze feature demonstreert.
Battlefield 4
Releasedatum: 29-11-2013
Genre: First Person Shooter
Uitgever: Electronic Arts
Ontwikkelaar: DICE
Ziet er geweldig uit!
Als COD fan zeg ik eerlijk;
Deze game is echt sick!!!!
@84.28.202.xxx:
Zie je dit nu pas??
Heb je bf3 nog nooit gezien of gespeeld?
Dat zag er al sick uit.
@84.28.202.xxx: (Op de pc, ja)
Sick! Dit wordt waarschijnlijk mijn eerste Battlefield game
@Fatoeboy: Geniet ervan!!
@Fatoeboy: Koop hem alleen voor de pc, want er bestaat nog steeds een groot verschil tussen pc-bf4 en console-bf4.
Het verschil tussen de pc en ps4 versie is nihill!
@Sjaaktrekhaak:
Oh ja?
Wellicht handig als er eens een comparison video komt tussen BF4 op de pc en BF4 op de consoles, in dit geval de PS4.
Kun jij een reden geven waarom het nihil is trouwens?
Ga toch weg met jullie pc.
Wordt zou ziek van die gasten BF hoort op de pc huilie huilie .
Battlefield 4 is beter op PC, maar de verschillen tussen PlayStation 4 en PC versies van BF4 zullen VEEL kleiner zijn dan die tussen PS3 en PC.
De enige verschillen die ik zover heb gemerkt zijn de controls. Klinkt logisch opzich, maar bijvoorbeeld bij de PS4 word je aangemoedigd om een tablet/VITA(/smartphone?) te gebruiken als soort van 2e scherm. Niet alleen voor Commander Mode (daarbij ben je zeg maar de commandant van het team en zie je alles van boven op een kaart, en moet je je team helpen, etc.), maar ook voor bepaalde menu’s en bijvoorbeeld de sociale dienst Battlelog.
Had nagevraagd bij EA Benelux en zover ik heb begrepen heeft de PC (bij launch) geen support voor een 2e scherm. Opzich logisch, maar Commander Mode op een tablet ziet er wel vet uit.
Spelersaantallen zijn hetzelfde, graphicverschillen zijn verwaarloosbaar, en performance is beter op de PS4 dan op de meeste niet-highend PC’s.
Toch ga ik voor de PC versie, want de échte Battlefield ervaring, is op PC.
Ik ga beginnen met bf3 wanneer die voor ps+ komt haha, is de gameplay heel verschillend van CoD of moet ik er echt lang aan wennen?
Dit was ook te zien tijdens de livestream van EA tijdens de E3. Maar nice inderdaad!
Ik ga hem kopen op de PS4 hoor. De PS4 versie gaat echt niet onderdoen voor de PC versie. Je hebt gewoon 60FPS en 64 spelers op de PS4. Mensen die zeggen dat Battlefield 4 op de PC beter gaat worden weten niet waar ze over praten.
De PS4 kan evenveel aan als een high-end PC van rond de 2000 dollar, dat is wat ik opgepikt heb van een interview met de PlanetSide 2 DEV. De PS4 architectuur is namelijk gelijk aan die van een PC en de hardware van alle PS4 systemen is hetzelfde; uni-hardware. Dus kan er veel makkelijker en effectiever ontwikkeld worden voor de PS4.
Bovendien is dit een PlayStation gerelateerde website… Er is hier totaal geen behoefte aan mensen die random schreeuwen dat de PC versie van BF4 beter zal zijn. (Wat gewoon niet waar is) En om BF4 op de PC uberhaupt op de beste resolutie en settings te spelen met een goede framerate van 60FPS zal je toch een High-End PC nodig hebben van meer dan 1000 euro.
Voor mensen die dit niet hebben, en dat zijn er heel veel, is het veel aantrekkelijker om een console van 400 euro te kopen die Battlefield 4 aankan met prestaties gelijk aan die van een High-End PC. Voor de mensen die hier commentaar op willen geven, ik weet dat er al PC’s zijn met véél betere hardware dan de PS4, maar je kent je feiten echt niet als je denkt dat dat direct betekend dat games er dan ook beter uit zullen gaan zien op PC’s met deze betere hardware.
@PattyS3: Met jou kan ik praten, laat die epic strijd maar beginnen
@Naam…:
?
Elke shooter hoort op de pc :’)
geen god mode camera?
pc is voor excel
ps4 is voor games
@PattyS3: Als je alle graphics op ultra zal zetten (je pc moet dat wel aankunnen) dan weet ik bijna zeker dat pc beter is dan PS4. En een Ps4 kan je niet meer uitbreiden. En ze programmeren battlefield altijd (behalve bij bf bad company) voor de pc en daarna aanpassen voor console versies. En een shooter werkt toch beter op pc.
@Leeuw109: Nee… Zoals ik al zei, elke PS4 heeft precies dezelfde hardware, dus kan deze hardware veel beter benut worden omdat er maar voor 1 type hardware ontwikkeld hoeft te worden. In tegenstelling tot de PC, er zijn enorm veel verschillende PC’s met verschillende hardware, je kan er zelfs een zelf bouwen, de ontwikkelaars moeten daar rekening mee houden en daarom is er geen enkele PC die alle of bijna alle kracht van zijn hardware benut.
Bij een console kan dit dus wel omdat er maar voor 1 soort hardware ontwikkeld hoeft te worden. En dat word nu nog makkelijker omdat de architectuur van de PS4 gelijk is aan die van een PC, dus word er eigenlijk gewoon direct al ontwikkeld voor de PS4 als er ontwikkeld word voor de PC. Het grote voordeel is dus alleen dat de hardware van de PS4 velen malen beter en efficiënter benut zal gaan worden dan PC hardware.
Verder, de PS4 ondersteund Cloud-computing. In de toekomst wanneer de PS4 de High-End PC’s dus niet meer bij kan houden kan er extra rekenkracht bij de servers van Sony vandaan worden gehaald. En dat jij een shooter op de PC beter vind is jouw eigen persoonlijke mening. Ik ben een (PlayStation) console gamer (vandaar dat ik dus ook op deze website zit) en ik vind vrijwel alle games beter spelen op een console / PlayStation.
Echte bf ervaring op een klein schermpie met een muisje en een toetsenbord? of relaxed met je controllertje voor een groot beeldscherm?
ziet er echt super uit! Kan niet wachten om deze in mijn PS4 te knallen!
Dit is een playstation website, ga ergens anders over pc’s praten.
@PattyS3:
BF3 op de PS3 zou ook even goed draaien als die op de PC, en wat kreeg je?
Een slap aftreksel dat op 1280×704, 30 FPS en met 24 spelers max. speelde.
Leg maar eens uit hoe de PS4 GPU die 1.84 TeraFLOPS genereert even sterk is een als Titan die 4.7 TeraFLOPS genereert.
Of leg a.u.b. uit hoe dezelfde Titan die enkel voor GPU-taken al 6GB aan DDR5 beschikbaar heeft net zo sterk is als de PS4 die 8GB DDR5 moet delen tussen CPU en GPU.
Hint: Dat kan je niet.
@thom430:
“BF3 op de PS3 zou ook even goed draaien als die op de PC”
Wat een bullsh!t. Echt totale onzin. Zes jaar oude hardware kan geen High-End game draaien op de hoogste settings en een 60FPS framerate. Verdere uitleg lijkt me compleet irrelevant.
“Leg maar eens uit hoe de PS4 GPU die 1.84 TeraFLOPS genereert even sterk is een als Titan die 4.7 TeraFLOPS genereert.
Of leg a.u.b. uit hoe dezelfde Titan die enkel voor GPU-taken al 6GB aan DDR5 beschikbaar heeft net zo sterk is als de PS4 die 8GB DDR5 moet delen tussen CPU en GPU.
Hint: Dat kan je niet.”
Dat kan ik inderdaad niet, dat kan niemand want het is simpelweg niet zo. De Titan GPU is namelijk inderdaad heel véél krachtigere hardware dan de PS4 hardware. Wat is je punt..?
Wat komt er toch weer veel onzin uit sommigen van jullie.. ‘Dit is een ps/x-site, dus stop met praten over pc’s’
Je mag toch wel wat ‘kritiek’ uiten op de ps, of beter gezegd, de ps4 relativeren. Niet iedereen wil zo goedkoop overkomen.
Honestly ziet er precies uit als BF3, twijfel of ik hem moet halen aangezien ik BF3 al heb.
@PattyS3:
Wat voor bullshit lul je allemaal? XD
@BloodlyKill: Ga je PS4 halen? Ik weet niet, jij vond BF3 ook niks volgensmij, maar BF4 is wel 60FPS op PS4… De game ziet er wel beter uit dan BF3 trouwens, maar niet superveel want BF3 zag er al geweldig uit. (PC) Maar als je BF4 op de PS4 speelt dan zie je sowieso wel een enorm grafisch vershil in vergelijking met BF3 op de PS3.
@Space Spartan: Lol? Pardon? Niks geen bullsh!t.
@PattyS3:
Over BF3 kan ik heel kort zijn:
“Of course, there are practical limitations on the console versions with things like CPU, resolution, memory, bandwidth… things like that. But I’m not worried about the output of PS3 compared to PC. It’ll be very similar,” said Executive producer Patrick Bach in an interview with PSM3.
It’ll be very similar.
Als mijn Engels klopt zegt hij hier dat de PS3 versie maar weinig verschilt met de PC.
Daar heb ik toch zo mijn bedenking bij als de ene versie op 1920×1080 en 60 FPS draait en de andere op 1280×704 en 30 FPS.
Mijn punt is duidelijk en ik zal het nog maar eens vanuit twee perspectieven verduidelijken.
Om met het hardwaretechnische verhaal te beginnen:
Voor die 2000 euro kan iedere idioot die een beetje fijne motoriek bezit en een schroevendraaier vast kan houden een PC bouwen die vele malen krachtiger is dan de PS4.(Vandaar de Titan kaart)
Ik denk dat jij de PS4 aan het vergelijken bent met die verschrikkelijke gaming-laptops, inferieure apparaten met een torenhoge winstmarge.
Dan kan je 2000 euro nog wel eens in de buurt komen, maar dat heeft vrijwel niks te maken met de PS4 hardware maar meer met de gaming-laptops.
Je gaat me toch niet werkelijk vertellen dat je een statement van een studio die direct onder Sony valt zonder een korreltje zout gelooft?
En dan is er nog het economische perspectief, als Sony bij release een apparaat met hardware ter waarde van 2000 euro in de winkel(Waar nog btw, assemblage, winstmarge retailer etc. bij komt) legt voor 400 euro dan zijn ze overmorgen failliet, dat is heel simpel.
Je weet een heel mooi verhaal te typen en het zal voor iemand zonder verstand van hardware al snel geloofwaardig overkomen, maar ga alstublieft op een site waar 90% van de bezoekers geen enkel verstand heeft van hardware onwaarheden verkondigen over de kracht van de PS4. Deze mensen zullen zich bedrogen voelen als ze het ding daadwerkelijk in huis hebben, hetgeen erg lullig is.
Het is een mid-high range apparaat met goede, hetzij wellicht een tikkeltje verouderde hardware, hetgeen altijd het geval is bij een console.
@PattyS3: Battlefield 4 wordt vast heel erg vet op zowel de pc als de ps3 en als je inderdaad een nasa pc hebt zal je vast iets scherper beeld hebben. Case closed.
@thom430: Nou, helemaal fantastisch en geweldig verwoord!
@thom430: www.tweakers.net/tag/Pc-game/forum. Vind dat je daar wel mee mag gaan discussiëren. Die hebben allemaal “verstand” van hardware. Je loopt hier een titan met een ps4 te vergelijken. Laat ik dit eens aan jou vragen, kun je voor 400 euro zo een systeem bouwen als de ps4? HINT dat kun je niet 😉 en alsjeblieft houd op met resoluties te vergelijken, slaat totaal op niks. Het zal me niks verbazen als van de totale pc base wat bf3 speelt er meer dan 50% op een lagere resolutie zal draaien als dat jij aangeeft met 1920×1080 @ 60hz.
@ScantraxX26: Je ziet het punt van mijn verhaal niet.
De PS4 is niet even krachtig als een PC met hardware ter waarde van 2000 euro.(Vandaar de Titan kaart)
Dat je voor 400 euro een PC kan bouwen met dezelfde specs als de PS4 beweer ik ook nergens.
Wat de resoluties betreft mis je ook mijn punt.
Het gaat erom dat DICE beweert dat de PS3 versie nauwelijks onder doet voor de PC versie.
Resolutie en FPS zijn goede gegevens om de grafische kwaliteit/performance te vergelijken en het is duidelijk dat dit verschil tussen beide systemen niet klein is zoals DICE beweert.
@thom430: je ziet mijn punt ook niet :p mijn punt is dat dice vast ook niet denkt dat iedereen op een high end pc zit te gamen, en dat het over de gehele linie “vergelijkbaar” zou zijn met ps3. Want voor de pc kun je er niet van uitgaan dat iedereen op 1080p zit te gamen. We weten allemaal dat het bf3 verhaal in de praktijk niet zo was maar dat terzijde. En om het punt van PattyS3 te verduidelijken, iedere ps4 heeft dezelfde hardware, dus ze zullen efficiënter voor een ps4 kunnen programmeren dan voor een pc. Een pc heeft zoveel mogelijke set ups, en met elke setup moet zowat rekening gehouden worden. Ik snap je punten, maar probeer die van ons ook eens vanuit een ander perspectief te bekijken, en je zukt zien dat we allemaal tot dezelfde conclusie komen. De ps4 is een beest met waarde voor je geld. En battlefield 4 draait daarop als een tierelier.
@thom430:
“[Over BF3 kan ik heel kort zijn:
“Of course, there are practical limitations on the console versions with things like CPU, resolution, memory, bandwidth… things like that. But I’m not worried about the output of PS3 compared to PC. It’ll be very similar,” said Executive producer Patrick Bach in an interview with PSM3.
It’ll be very similar.
Als mijn Engels klopt zegt hij hier dat de PS3 versie maar weinig verschilt met de PC.
Daar heb ik toch zo mijn bedenking bij als de ene versie op 1920×1080 en 60 FPS draait en de andere op 1280×704 en 30 FPS.]”
> Je kan misschien wel Engels, maar begrijpend lezen is een ander verhaal. Hoe jij “It’ll be very similar” opvat is niet zoals het hier in de context staat.
“Of course, there are practical limitations on the console versions with things like CPU, resolution, memory, bandwidth… things like that.”
> Oftewel: Natuurlijk zijn er praktische limitaties met de console versies met dingen zoals CPU, resolutie, geheugen en bandbreedte… Etc.
> Heb je hele argument nu al weerlegd volgens mij als dat je nog niet duidelijk is. Waar hij het met “Output” over heeft is mij onduidelijk omdat ik niet weet welke vraag voor dit antwoord werd gesteld, maar het gaat zeker niet over de resolutie, dat heeft hij zoals je kan lezen eerder in z’n antwoord al genoemd en er over aangegeven dat hier limitaties aan vast zitten.
“[Mijn punt is duidelijk en ik zal het nog maar eens vanuit twee perspectieven verduidelijken.
Om met het hardwaretechnische verhaal te beginnen:
Voor die 2000 euro kan iedere idioot die een beetje fijne motoriek bezit en een schroevendraaier vast kan houden een PC bouwen die vele malen krachtiger is dan de PS4.(Vandaar de Titan kaart)]”
> Volgens mij vat je mijn vorige comments in dit artikel verkeerd op. Lees mijn comments nog eens na. Ik citeer mijzelf: “Voor de mensen die hier commentaar op willen geven, ik weet dat er al PC’s zijn met véél betere hardware dan de PS4, maar je kent je feiten echt niet als je denkt dat dat direct betekend dat games er dan ook beter uit zullen gaan zien op PC’s met deze betere hardware.”
> Zoals je kan lezen gaf ik al aan dat er PC’s zijn met veel krachtigere hardware dan de PS4 hardware. Je bevestigd dus eigenlijk juist mijn opmerking. (Ik spreek overigens over 2000 dollar en niet euro, maar oke)
“[Ik denk dat jij de PS4 aan het vergelijken bent met die verschrikkelijke gaming-laptops, inferieure apparaten met een torenhoge winstmarge.
Dan kan je 2000 euro nog wel eens in de buurt komen, maar dat heeft vrijwel niks te maken met de PS4 hardware maar meer met de gaming-laptops.]”
> Even voor de duidelijkheid, ik ben de PS4 hardware NIET expliciet aan het vergelijken met hardware van een PC (of gaming-laptop). Het enige wat ik doe is Battlefield 4 op de PS4 verdedigen tegen het argument dat de PC versie van BF4 beter (in de zin van grafisch mooier) zal zijn dan de PS4 versie. Misschien komt het zo over door dit argument: “De PS4 kan evenveel aan als een high-end PC van rond de 2000 dollar, dat is wat ik opgepikt heb van een interview met de PlanetSide 2 DEV.” Maar natuurlijk heb je voor 2000 dollar een veel krachtiger apparaat qua hardware.
> Ik heb het hier echter over het punt dat de PS4 evenveel AANKAN als een High-End PC van dit moment van rond de 2000 dollar qua games. (Natuurlijk kan je wel hogere framerates halen op een High-End PC van 2000 dollar, maar daar heb ik het dus ook niet over) Want betere hardware betekend gewoon niet automatisch mooiere games. Console hardware kan VEEL effectiever benut worden dan PC hardware omdat het uni-hardware is en er dus maar met voor één hardware setup geprogrammeerd hoeft te worden, in tegenstelling tot PC’s dus. Verdere uitleg lijkt me irrelevant hoop ik. Het komt er op neer dat je op zwakkere (console) uni-hardware voor een langere tijd even mooie games kan draaien als op krachtige (PC) hardware. Kijk maar naar de PS3, deze heeft maar 250MB geheugen beschikbaar voor games en toch kon deze console de toenmalige high-end PC’s meerdere jaren bijhouden qua graphics. Nu word dat nog iets makkelijker omdat de PS4 architectuur lijkt op die van de PC.
“[En dan is er nog het economische perspectief, als Sony bij release een apparaat met hardware ter waarde van 2000 euro in de winkel(Waar nog btw, assemblage, winstmarge retailer etc. bij komt) legt voor 400 euro dan zijn ze overmorgen failliet, dat is heel simpel.]”
> Ik spreek totaal niet over “ter waarde van” maar over het punt dat de PS4 evenveel aankan als een High-End PC van dit moment van rond de 2000 dollar qua games. Zoals ik hierboven uit heb gelegd aan de hand van het uni-hardware principe dus.
“[De PS4 is niet even krachtig als een PC met hardware ter waarde van 2000 euro]”
> Inderdaad. Dit beweer ik ook niet. 😉
“[Je weet een heel mooi verhaal te typen en het zal voor iemand zonder verstand van hardware al snel geloofwaardig overkomen, maar ga alstublieft op een site waar 90% van de bezoekers geen enkel verstand heeft van hardware onwaarheden verkondigen over de kracht van de PS4. Deze mensen zullen zich bedrogen voelen als ze het ding daadwerkelijk in huis hebben, hetgeen erg lullig is.]”
> Ik begrijp je argumenten hoor, maar je moet simpelweg beter lezen denk ik, alles wat je claimt heb ik weerlegd. Dat je claimt dat ik onwaarheden verkondig is gebaseerd op misvattingen. Ik ben gewoon integer en weet waar ik over praat als ik het over hardware heb. Betere hardware staat niet gelijk aan mooiere games. Het is tunnelvisie om dat te geloven.
@ScantraxX26:
“En om het punt van PattyS3 te verduidelijken, iedere ps4 heeft dezelfde hardware, dus ze zullen efficiënter voor een ps4 kunnen programmeren dan voor een pc. Een pc heeft zoveel mogelijke set ups, en met elke setup moet zowat rekening gehouden worden.”
> Precies, bedankt voor je uitleg.
@PattyS3:
-Het interview met Bach lijkt me duidelijk, eerst bevestigd hij dat er inderdaad limitaties zitten aan de PS3 hardware, waarna hij dit nuanceert door te zeggen dat het verschil klein is.
-Ik begrijp wat je bedoelt met het hele verhaal rond optimalisatie(het efficiënt benutten van de hardware) en dit klopt.
Echter is dit niet van toepassing in het begin van de levenscyclus.
Battlefield 4, of elke andere game die in het eerste jaar van de PS4 uitkomt wat dat betreft, gaan niet het onderste uit de kan halen wat met de hardware mogelijk is.
Dit is niet meer dan logisch aangezien de hardware combinatie nieuw is.
Een makkelijk voorbeeld is Killzone Shadow Fall, die game gebruikt maar een fractie van het totale RAM geheugen.
De PS4 kan veel, maar als je de kracht wil van een 2000 dollar kostende PC dan is er maar één optie: Een PC van 2000 dollar kopen.
Natuurlijk werkt het optimalisatie verhaal ook andersom, denk aan Crysis, die game was zijn tijd ver vooruit omdat alle aandacht naar de PC ging.
De PS4 is een apparaat dat voor 400 euro de kracht biedt van een PC die op het moment zo rond de 800 kost, en dat is fantastisch en logisch wanneer Sony die dingen aan de lopende band bouwt en ze amper winst maken op de hardware an sich.
@PattyS3: Yup, al heb ik een custom pc 2x de kracht van ps4. Ik ben meer een console gozer, geen idee waarom ik consoles prefer. Ik hoop dat er een demo uitkomt, en ik wacht sowieso 1 week na release. Release van bf3 was een grap, we konden hem niet eens normaal spelen joh. Duurde een goed 3 maanden voor voip fix, de grappigste boven all is dat ze de consoles de schuld gaven voor hun incompetent. Werkelijk triest hoe dat was gelopen.
@thom430:
“-Het interview met Bach lijkt me duidelijk, eerst bevestigd hij dat er inderdaad limitaties zitten aan de PS3 hardware, waarna hij dit nuanceert door te zeggen dat het verschil klein is.”
> Het is maar hoe je het opvat, laten we het daar maar op houden.
“-Ik begrijp wat je bedoelt met het hele verhaal rond optimalisatie(het efficiënt benutten van de hardware) en dit klopt.
Echter is dit niet van toepassing in het begin van de levenscyclus.
Battlefield 4, of elke andere game die in het eerste jaar van de PS4 uitkomt wat dat betreft, gaan niet het onderste uit de kan halen wat met de hardware mogelijk is.
Dit is niet meer dan logisch aangezien de hardware combinatie nieuw is.
Een makkelijk voorbeeld is Killzone Shadow Fall, die game gebruikt maar een fractie van het totale RAM geheugen.”
> Ja daar heb je een goed punt, maar ik verwacht wel dat ze meer kracht kunnen benutten in het begin van de levenscyclus omdat de architectuur dus gebaseerd is op PC architectuur. We zullen het zien, maar ik heb er vertrouwen in. 60FPS en 64 spelers is in ieder geval al bevestigd voor de next-gen consoles.
@BloodlyKill:
Ja ik weet nog dat jij er veel last van had. Ik persoonlijk had er minder last van, maar ok. Ik verwacht niet dat ze dezelfde fout weer gaan maken.
@PattyS3: en @thom430: Ik denk niet dat we hier uitkomen wat nou beter zal zijn we hebben allemaal goede argumenten. Maar ik heb bij BF3 gezien dat het verschil echt groot is tussen PC en PS3. Maar het enige wat we kunnen doen is gewoon afwachten wat beter is, als BF4 uitkomt.
@thom430:
Dafuq, volgens mij missen PC fanboys het punt. De game prestaties zullen JUIST in deze eerste jaren vrijwel gelijk opgaan. Je kan nog zo’n mooie PC bouwen, maar als de settings maar tot ultra gaan, gaan ze maar tot ultra. Of je dan een titan hebt of niet zal geen zak uitmaken (tenzij je op 3-5 schermen speelt, wat je met een ps4 niet doet -> minder kracht nodig).
Pas als er zwaardere games gemaakt worden, zul je wat aan je extra power hebben. Tot die tijd zal de ps4 gelijkwaardig zijn aan elke huidige high end PC, wat gamen betreft. Misschien wat breed geschat, maar ik gok het op 2 jaar voordat de PCs pas weer een voorsprong beginnen te krijgen. En dan heb ik het dus puur over zichtbare verschillen in games, niet over een hoger nummertje op de fps counter.
@da_teamkilla:
Dat heeft er alles mee te maken dat games voor de console worden ontwikkeld waarna ze geport worden na de PC, als developers niet van de krachtige hardware gebruik willen maken zal er inderdaad weinig verschil zijn, maar dit is luiheid aan de kant van de developers en geen hardware-probleem.
Dit gebeurde ook met PS3 en X360, de PS3 is krachtiger, maar als men alleen ports krijgt zullen de games gelijk of vaak zelfs slechter zijn.
Je kan er niet omheen dat een videokaart die zo ongeveer 3 maal zoveel TeraFLOPS genereert gewoon 3 maal zo sterk is.
Of deze kracht gebruikt word en of je er dus daadwerkelijk grafische verbetering door krijgt is een tweede en dit is zoals je zegt vaak niet het geval.
Maar als er zo’n zwaardere game voorbij komt, dan is het verschil ook immens.
Je mist het hele punt, de vraag of BF4 daadwerkelijk goed gebruik gaat maken van de PS4 hardware is een moeilijke vraag om te beantwoorden en je kan hele goede voor- en tegenargumenten noemen.
Hier is het precies hetzelfde verhaal.
Als developers alleen maar brakke ports gaan maken voor de PC dan heb je volkomen gelijk.
Als er een game als Crysis komt voor de PC, dan zal je zien dat de PC opeens lichtjaren voor ligt op de consoles.
Het blijft uiteindelijk allemaal speculatie, maar desalniettemin interessant, een herhaling van de vorige generatie waar alles van danwel de PC, danwel de X360 naar de PS3 werd geport wil niemand hier zien en zal hopelijk en hoogstwaarschijnlijk ook niet gebeuren door slimme keuzes van Sony.
@thom430:
Daar geef ik je helemaal gelijk in. 😉