Bij de persconferentie van Ubisoft voorafgaand aan de E3 werd de nieuwe racegame The Crew officieel onthuld. Deze MMO racer is behoorlijk ambitieus, omdat de ontwikkelaar Amerika min of meer in zijn geheel in de game verwerkt heeft. Nu is een één op één kopie van het enorme land iets te veel werk, maar desalniettemin zul je een gigantische speelwereld voorgeschoteld krijgen.

In een interview met de OPM vertelde Ahmed Boukhelifa, Ivory Tower COO (ontwikkelaar), dat de wereld gigantisch is. De game bevat meer dan 10.000 kilometer aan wegen. Doordat de speelwereld zo groot is levert dit de mogelijkheid op om veel meer ervaringen aan te bieden dan voorheen mogelijk was in racegames.

Ook zal het niveau qua detail aanzienlijk zijn, want er is veel aandacht besteed aan het physics model, de besturing van de auto’s en bijkomende realistische features zoals het gedrag bij verschillende omstandigheden dat uiteenloopt van asfalt tot off the road.

“opens the road to much, much more gameplay experiences than before. You have this huge open-world. We spent lots of time-building a physics model with the goal to create all the cars with differences in handling, but also to tune them and make them behave correctly whether you’re on a dirt track, completely off-road, roaming the mountains, on circuits.

With this and the variety of the physics experience, all the cars in this huge open-world, we can really provide this a la carte experience of driving the way you want, as you want.”

De gehele wereld is opgedeeld in vijf verschillende regio’s die zich gaandeweg zullen unlocken op basis van de voortgang van de speler. Dit levert tegelijkertijd ook nieuwe auto’s en gameplay features op. In dat opzicht lijkt het voortgang-model redelijk standaard te zijn hoewel de variatie met betrekking tot gameplay features erg uitgebreid en diepgaand kan zijn, maar dat is nog even afwachten.

Binnenkort meer over The Crew in onze eerste hands-on ervaring met de game.