PS4 architect Mark Cerny zag het design van de PS4 pas op de E3


Mark Cerny is min of meer de belangrijkste man achter de PlayStation 4. Hij is het hoofd van het team die de architectuur van de console uitgedacht heeft en hij mocht dit dan ook presenteren bij de PlayStation Meeting in februari begin dit jaar. Hier sprak hij over de techniek, de specificaties en meer. Als er iemand goed op de hoogte van de console is, dan is hij dat wel.

Grappig genoeg heeft hij het design van de console pas gezien op het moment dat de hele wereld hem zag. Namelijk bij de onthulling hiervan op de Sony E3 persconferentie. Dit kan je gek vinden, maar… het was een bewuste keuze. Hij wilde wachten tot het grote moment dat Sony het uiteindelijke ontwerp van het apparaat wereldkundig maakte.

“I was in the nosebleed seats with the rest of the audience! It was a lot of fun. To be honest, it was the first time I saw the console. They offered to show it to me but I wanted to see it at the same time as the rest of the world. I had intentionally not seen it until the big reveal.”

  1.    183 XP
    KramerYouri's avatar

    Dat je daarmee kan wachten, ik zou het zo snel mogelijk willen zien.
    Het heeft wel wat.

  2.    957 XP
    Fatoeboy's avatar

    Hij zal vast verrast zijn over de grootte van de ps4

  3.    45 XP
    2psah's avatar

    @Fatoeboy:

    PS3 Fat is groter, dus ik snap de hele discussie niet over de grote van de PS4..?

  4.    1860 XP
    elazzja's avatar

    Respect voor hem. Hij weet hoe hij zelf topgames kan maken, hij weet wat er nodig is om een heel team een topgame te laten maken en hij weet ook nog eens hoe hij dit allemaal moet presenteren. Met hem als lead-architect kan er gewoon niks fout gaan. Alle games waaraan hij gewerkt heeft zijn echte topgames geworden.

  5.    530 XP
    Wintermute's avatar

    Geeft alleen maar z’n passie aan, dat hij samen met iedereen dat moment wou delen. Bravo beste man!

  6. Anoniem -   
    Naam…'s avatar

    Mark Cerny kan ook vloeiend japans spreken dit kwam natuurlijk ook ten goede tijdens het ontwikkelen van de architectuur. Hij weet precies hoe het japanse bedrijfscultuur in elkaar steekt. Goede communicatie is essentieel.

  7. Anoniem -   
    85.151.34..xxx's avatar

    Vraag me nog wel af over de hitte productie? Of ze daar rekening mee hebben gehouden met het ontwerp. Want als je kijkt naar de huidig-gen RROD(X360) en de YLOD(PS3)

    Maar ik denk het van wel. En dat is knap voor zo’n formaat

  8.    808 XP
    Josthemaster's avatar

    @Wintermute: Volkomen mee eens dat hij het op de E3 wou delen.

  9. Anoniem -   
    178.84.30..xxx's avatar

    De man achter Marble Madness, Crash Bandicoot en Spyro etc. Hij is een PS legende geworden zo langzamerhand.

  10.    3087 XP
    Patr!ck's avatar
  11. Anoniem -   
    62.140.132..xxx's avatar

    Deze baas had meer geduld dan ik…