Watch_Dogs kent één einde en zal sequels gaan krijgen


Watch_Dogs is één van de veelbelovende games die dit najaar gaat verschijnen en het is tegelijk ook een nieuw IP. Ubisoft is best wel van de franchises dus het is een logische veronderstelling dat er meer Watch_Dogs delen gaan verschijnen. Dit is naar aanleiding van een interview dat The Guardian had met meerdere mensen die aan de game werken bevestigd.

De vraag werd gesteld, met het tien jarenplan van Destiny als voorbeeld, of Ubisoft ook iets soortgelijks van plan is. Het antwoord hierop kwam van Dominic Guay (Producer) en hij stelde dat ze dat met Watch_Dogs ook doen. De voornaamste reden is dat ze hierdoor sterkere personages en een beter universum kunnen neerzetten die zich beter kunnen ontwikkelen.

Echt een 100% bevestiging op vervolgen kwam er niet, maar afgaande op zijn uitspraak lijkt dat aardig een zekerheid.

“Honestly that’s what we’re doing too.”[…]”If there’s a clear long-term plan, you’ll have stronger characters, the universe will be more coherent. So when you have the luxury of creating a new brand – which is happening less and less in this industry, you need to do just that. We’ve been doing the same thing Bungie has been doing – we’re trying to see how our characters and world will evolve. That’s always in the back of our heads.”

The Guardian sprak ook met Creative Director, Jonathan Morin, en hij kon kwijt dat de game hoe gevarieerd die qua opzet ook is uiteindelijk maar één einde zal kennen. De voornaamste reden om niet met meerdere eindes te werken in Watch_Dogs zit hem in de complexiteit van de game. Het is een redelijk uitgebreid antwoord dat Morin geeft, zie hieronder.

“Yes, one ending. I understand the idea of multiple endings but the problem I have is a branching structure inevitably diminishes the perception the player has of the story, to some extent. I mean you can’t divide individual player perception of a game into ten choices, it’s so much more complicated than that. Because this is an interactive medium, a lot of people want to tackle that idea of perception, they want, like, six billion different situations so every individual has a logical bond with what’s going on based on their own choices. If anyone ever manages that, great! Two thumbs up!”

“But the other way is, stop doing a story that’s crafted to such an extent that it’s going to tell every player the same message – make a message that’s interesting to think about and make an ending that’s satisfying, but that retains a question that reflects how you played, and everything you did in the open-world in a personal way, not in a binary way. It shouldn’t be about, ‘you have 600 points so you’ve unlocked the answer’; it’s a lot more about you. If you care about the question, you’re left with wonder. I think we’ve found a way to respect the player’s intelligence and not limit them.”

  1. Anoniem -   
    84.104.78.xxx's avatar

    Dat ze het zouden uitmelken, dat lijkt me duidelijk..
    Hoop alleen niet dat het net zo eentonig en saai wordt als Assassin’s Creed.

  2.    3865 XP
    tyger1's avatar

    Ik zou graag deze game kopen op ps4 .
    Maar vrienden zeggen me dat het een te moeilijke game zal zijn .
    Eerst zou ik toch graag een demo probreren en dan pas zou ik deze game kopen .
    Ik kijk wel naar de comments op ps3 over deze game en zijn ze positief dan MOET ik deze halen .
    Is dit een launchgame ?

  3.    1771 XP
    yannickvanloon's avatar

    Deel 2 altijd beter! Ze gaan van een Super Goede Mafia game naar een Actie game met ufos en Aliens! O:

  4. Anoniem -   
    145.107.71..xxx's avatar

    @tyger1: vrienden zeggen dat het een te moeilijke game zal zijn? relaxt dat hun dat al weten:P
    en beter te moeilijk dan te makkelijk lijkt me. het lijkt me eerder een te snel eentonige game worden. ik was vorig jaar zeer onder de indruk, maar sinds dien niks vernieuwends gezien, zonde.

  5.    382 XP
    e-man's avatar

    hopelijk is dit geen uitmelk alert :p

  6. Anoniem -   
    Naam…'s avatar

    @tyger1:

    Ik denk dat het qua moeilijkheidsgraad wel meevalt eerlijk gezegd. Het oogt als een game voor een brede doelgroep en dat soort games zijn tegenwoordig niet zo moeilijk meer om uit te spelen (zie GTA, Assassin’s Creed, etc.).

    Het wordt

  7. Anoniem -   
    Naam…'s avatar

    een PS4 launchgame ja.

  8.    1061 XP
    megafire777's avatar

    @tyger1: dit is een 3rd party launch game:)
    en wat bedoelen je vrienden met een te moeilijke game?

  9.    531 XP
    monsternon's avatar

    @tyger1: anno 2013 bestaan moeilijken games bij niet meer. Niet zo als vroeger te minsten

  10.    3865 XP
    tyger1's avatar

    Kwa besturing en de eentonigeheid zoals ik hierboven lees maar ik wil deze game ?
    @ Naam we zijn nu drie dagen bezig met elkaar te zoeken om maar een reactie te kunnen plaasten .
    Zoals je hierboven reageerde zou ik je willen voorstellen de vredespijp te roken .
    Ik ben een Playstation fan maar ik hou niet van dagenlang flamen .

  11.    1604 XP
    BloodlyKill's avatar

    ffs, als ze zo vroeg al met een sequel komen weet je dat het verhaal gaat zuigen. Sorry hoor, maar dit is meestal zo. Laten we van niet hopen.

  12.    34 XP
    Black_Grouse's avatar

    Zo’n zin in deze game!

  13.    3087 XP
    Patr!ck's avatar

    hoop niet dat ze de delen na Watch_Dogs verkloten…

  14.    631 XP
    NuckChorris.. ^_^'s avatar

    Offcourse, they wanna take the Assassin’s Creed route. Logisch..

  15.    2052 XP
    da_teamkilla's avatar

    Kan ik me voorstellen.