The Elder Scrolls Online komt niet alleen naar de PC, want ook een PlayStation 4 en Xbox One versie staan op de planning. Nu is het geen geheim dat Bethesda behoorlijk wat moeite had met de PlayStation 3 – zie immers het Skyrim DLC verhaal. De PlayStation 4 is om voor te ontwikkelen echter een stuk gemakkelijker en dat maakt het poorten van The Elder Scrolls Online ook een stuk makkelijker.

Dit gaf Pete Hines van Bethesda aan in een interview met OXM. Hoewel makkelijk misschien niet helemaal het juiste woord is, want Hines gaf aan dat het moeilijk is, maar wel een stuk minder moeilijk dan bij de current-gen consoles het geval is. Desondanks omschrijft hij cross-platform ontwikkelen nog wel als een nachtmerrie…

“It’s really not easy, but it’s certainly much easier. I’m not trying to insult Sony or Microsoft, but they’re high-end PCs, the way they’re architectured. Though they’re still in development, they’re not done, they’re much easier to develop for.”

“They don’t all play with each other, PC and Mac play together, but Xbox One is its own thing and PS4 is its own thing. The whole cross-platform thing is just a nightmare.”