Om voor de PlayStation 4 games te kunnen maken is een zogenaamde devkit nodig en deze zijn al geruime tijd in omloop om zo tijdig te kunnen beginnen met het ontwikkelen van games die onder andere bij de lancering van de PlayStation 4 moeten gaan verschijnen.
Deze devkits zijn alleen tot op heden nog niet echt getoond, mede doordat enkel ontwikkelaars hier beschikking over hebben. Hier komt nu verandering in, want dankzij documentatie die bij de Federal Communcations Commision te vinden is weten we nu hoe een devkit eruit ziet.
Hoewel, het gaat hier om een getekende weergave dus echt een afbeelding hebben we nog niet, maar goed het geeft een idee. Daarnaast zijn ook de specificaties van een devkit bekend en dit alles kun je hieronder bekijken.
De dev kits zijn wel al getoond. Toen de dualshock 4 nog een speculatie was. Was er een afbeelding gelekt met een dev dual shock 4 en een pc achtige blok…
Anyways..dit is toch niet echt interessant nieuws of ben ik verkeerd?
@R*forever:
Nou nee, want mij boeit het ook geen kont hoe de devkit eruit ziet
@R*forever: Geen interessant nieuws is ook nieuws 😉
Niet echt veel specificaties… Ben wel benieuwd naar hoeveelheid geheugen, type geheugen etc. etc. waarop de eerste PS4 spellen gemaakt zijn.
@pimmetje-r: Dat is al allemaal bekend
@pimmetje-r: jij loopt achter kerel, alles is al bekend !
@R*forever:
je hebt gelijk. zie foto.
http://wololo.net/wagic/wp-content/uploads/2013/02/ps4devkit.jpg
deze foto dook op voordat de ps4 aangekondigd werd. het lijkt exact op die ontwerptekening. alleen 1 ding wisten we nog niet. de kloksnelheid. 2.75 ghz. en de achterkant hoe die eruit ziet. misschien oninteressante nieuws, maar je ziet wel wat voor systeem ontwikkelaars hebben gebruikt om games zoals killzone enzo te maken.
@pimmetje-r:
Geheugen type: 8GB GDDR5
GPU: 1.84 TFLOPS, AMD next-generation Radeon gebaseerde graphics engine
CPU : x86-64 AMD “Jaguar”, 8 cores
@elazzja:
Of hij bedoelt hoeveel van die 8 gb ram bijvoorbeeld benut wordt bij de eerste games.
Wat de developers allemaal eruit persen bij de launch games.
@R*forever: Dat jij het geen interessant nieuws vind hoeft niet te betekenen dat het zo is. Jouw mening. Anderen vinden het wel interessant en daarom plaatsen we het. Vind je het niet boeiend? Ga dan niet naar het bericht. 😉
Heb de devkit op de E3 gezien. Hij is lichtgrijs van kleur en best groot.
@Djierod: Maar dat is ook al bekend. Eigenlijk heeft Guerilla Games zelfs een PowerPoint uitgebracht waarin elk detail in opbouw van de game op het systeem is uitgelegd. Daarnaast zijn er genoeg ontwikkelaars die wel eens via twitter een cijfer doorgeven. Dus dat is al bekend. KZ4 gebruikte sinds kort 4.6GB in totaal van de 7GB die vrij is voor games en het zal eerder minder worden. En als dit de graphics zijn bij release dan zal dat veel efficiënter gebruikt worden want Guerilla Games heeft gezegt dat ze nog niet zijn begonnen met optimaliseren. Dus het zal wel rond de 5GB max blijven voorlopig
@elazzja:
Ja ik had ook al vernomen van Killzone wat er verbruikt werd, maar in het algemeen ben ik daar niet zo van op de hoogte en Pimmetje blijkbaar helemaal niet hahah 😀
Overigens is 5GB ook al behoorlijk veel voor launchgames, ze gaan er flink gebruik van maken, dat zie ik graag 🙂
Bedankt voor je toelichting 🙂
Oud nieuws in een nieuw jasje lol
@Faunus:
Hey ik bedoelde het wel niet negatief hè ! Maar volgens de opeen volgende comments ben ik blijkbaar niet de enigste..