Het zal niet lang meer duren voordat we aan de slag kunnen met de PS4 en Driveclub, maar voordat het zover is deelt Paul Rustchynsky (Game Director bij Evolution Studios) zijn kijk op de game nog eens.

Volgens Rustchynsky zal Driveclub tussen de game WRC en MotorStorm in gaan zitten. Dit is natuurlijk niet heel gek, aangezien Evolution Studios de studio is achter alle drie de titels. Driveclub zal namelijk starten met een beetje het arcade gevoel binnen het racegame genre, maar al snel zal dit gevoel omgeturnd gaan worden en zal je merken dat je een daadwerkelijke connectie krijgt met de wagens.

Ook gaan de auto’s één voor één anders aanvoelen, de ene zal een beest van een auto zijn met heel wat pk’s aan boord, terwijl een andere auto betere grip en bochtbeheersing heeft.

There might be a little arcade twitchiness when you begin playing it, but then you start to feel a real connection with the road. Underneath it all there’s a very advanced simulation for the tyres, the suspension and so on, but we don’t want to overload players with all that data. We just want them to have fun

We want to make sure that every car feels like a completely different beast. If you take the Hennessey Venom GT in #DRIVECLUB and hammer down the throttle, those wheels… With 1200 brake horsepower you’d think the wheels are going to spin like crazy and squirm all over the place