http://playsense.nl/images/file/img_51f901e1be75a.jpg

Take Two had gisteren een meeting met groot aandeelhouders van het bedrijf en zoals gewoonlijk beantwoordt CEO Strauss Zelnick ook het één en ander aan vragen en houdt hij een speech. Hij vertelde, refererende naar BioShock, Borderlands en Red Dead, dat ze proberen permanente franchises te maken. Hiermee is eigenlijk zo goed als bevestigd dat Red Dead Redemption 2 een feit is.

Hij vertelde dat concurrenten een franchise vaak behandelen als iets wat maar een bepaalde levensduur heeft en daarna ga je weer naar het volgende. Maar volgens Take Two zijn permanente franchises, met GTA als eigenlijk het beste voorbeeld, een veel beter idee. Alhoewel alle GTA-games fundamenteel hetzelfde zijn is elk deel een totaal andere game die niets lijkt op het vorige deel.

Take Two vertelt dat wat ze met GTA doen ook graag willen doen met een Borderlands of Red Dead als franchise. Gelukkig heeft Take Two meer dan zat aan franchises om niet het gevoel van uitmelken te creëren. Zo kan men mooi afwisselen met bijvoorbeeld GTA, Borderlands, BioShock, Midnight Club, Red Dead, Civilization en Max Payne.

“Outside of our business you can look at James Bond, for example. And it’s been our goal not just to preserve and grow the Grand Theft Auto franchise, but also to build other franchises that we think can be permanent, whether that’s the Red Dead franchise or the Borderlands franchise or the BioShock franchise or others, Civilization, for example.”