Bethesda gaat voor kwaliteit en niet voor kwantiteit


Eerder vandaag kon je al lezen dat er een mogelijke GOTY editie van Dishonored is ontdekt en nu is er een interview gepubliceerd met Pete Hines, Vice President bij Bethesda van de PR en marketing afdeling, waarin hij spreekt over de visie van Bethesda op de markt en hun eigen benadering hiertoe.

Dit interview vond plaats tijdens de afgelopen QuakeCon en Hines legt hierin uit dat het Bethesda er niet om te doen is om elk jaar 20 tot 30 titels te publiceren waardoor er momenteel ook geen sprake van is dat er extra studio’s die moeten worden aangekocht om meer mankracht te verkrijgen.

Het is voor Bethesda veel belangrijker dat de titels die in ontwikkeling zijn de volledige aandacht krijgen die nodig is om een kwalitatief goede game af te leveren, ook al zou het betekenen dat Bethesda daardoor maar 1, 2 of 3 games per jaar kan uitbrengen, zo blijkt wel uit enkele citaten uit het interview.

“We know for sure that we don’t want to be a publisher that is publishing 20 to 30 games a year, that’s not who we are.”

“We’re more about fewer premium titles and putting our full attention behind those,” Hines continued, “and if it’s one a year, or two a year, or three a year or four a year, what’s most important is backing the best bets, putting our full support behind those and making them great. And then, do it again.”

Dit is iets wat wij op de redactie erg toejuichen! Als je dan eindelijk de game in je console kan steken waar je al zo lang op wachtte, dan wil je bijvoorbeeld ook geen haperingen in de framerate tegenkomen of te maken krijgen met gameplay elementen die niet goed zijn uitgewerkt. Vermoedelijk zal dit dan ook de reden zijn dat Wolfenstein: The New Order is uitgesteld naar het volgende jaar, waarbij Hines eerder ook al bekend maakte dat een titel als Prey 2 eerst aan de door Bethesda gestelde kwaliteitseisen moet voldoen alvorens men met meer informatie over deze game naar buiten zal komen.

  1. Anoniem -   
    Naam…'s avatar

    Als ze zulke hooge eisen stellen aan hun games hoe komt het dan dat ze een game als skyrim op de markt brengen? Don’t get me wrong i love the game, maar de bugs en clitches zijj echt tergend en dan heb ik nog niks gezegd over het dlc schandaal

  2.    195 XP
    sabasNL's avatar

    Bethesda staat bekend om buggy launches door te krappe deadlines, regelmatig recycling en dat ze compleet genadeloos zijn tegenover studio’s.
    Goeie voorbeelden zijn dan vooral Fallout New Vegas en TES Skyrim, en het schandaal met Obsidian Entertainment.

    Toen Wolfenstein werd uitgesteld was ik best verrast though. Zou het zo zijn dat Bethesda heeft geleert van z’n fouten?

  3.    1455 XP
    Redrum83's avatar

    Hmmm apart verhaal.

    dlc van skyrim vooroor de ps3

    voorbeeld: Dawn guard.

    ik meneer de avonturier, zie een kasteel heeel groot van ver.
    wandel(zwem) er naar toe. Ontdekt het en ga er weer vantussen want kon er niks mee. Nou 10 uur game play verder ga ik maar starten aan dawn guard, doe me ding kom met het vrouwtje bij het eerder ontdekt kasteeltje aan en er gebeurt niks geen event getriggerd. Dus googlen en kom ik er achter dat door mijn te vroege visit bij het kasteel een soort bug heeft opgetreden. En of moest aan bijna 15 uur gameplay terug of kon glitche met een plate door het hek…. the f*ck. Bug langere tijd bekent nooit iets aan gedaan. Supahh.

    En zo had skyrim er nog genoeg van zulk soort bugs.
    het was een dikke game, maar soms echt bijna onspeelbaar door bepaalde bugs. Zo had fall out 3 ook ze ding en new vegas ook.

    mja misschien gaat er nu wat veranderen.

  4.    3258 XP
    tyger1's avatar

    @Naam…: @Redrum83:
    Volledig mee eens met deze reacties , we hebben genoeg gezien van Skyrim en hopelijk
    Sony ook !

  5.    530 XP
    Wintermute's avatar

    Nouuuuuu, er gebeurt zoveel in Bethesda titels zoals Fallout en Skyrim dat ik wel wat bugs verwacht en menig ervan zijn zo hilarisch dat het enkel toevoegt aan de game(s). En ze patchen altijd wel netjes, dat mag gezegd worden.

    Ze zijn niet zo nalatig zoals menig developer, dat je met gebakken peren blijft zitten als er een gamebreaking bug in zit.
    En het hele DLC “schandaal”….echt?….”schandaal”?
    Colonial Marines is een schandaal zou ik zeggen maar wie ben ik.

    De PS3 is retelastig om voor te ontwikkelen daarom dat het zo lang duurde.
    (daarom dat de PS4 nu speciaal gemaakt is zodat het makkelijker is om spellen voor te ontwikkelen)
    En je kreeg wel mooi korting op elk DLC deeltje door de “late bezorging”.

  6. Anoniem -   
    83.40.143..xxx's avatar

    @sabasNL: eens ik vind dit verhaal contra tot wat ze presteren tijdens launches

  7. Anoniem -   
    81.242.202.xxx's avatar

    kwaliteit, ik lag me rot
    zo konden hun games niet eens deftig op de ps3 draaiende houden

    geweldige games, begrijp me niet verkeerd, maar kwaliteit op technisch gebied hebben ze nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel wat te leren

  8.    236 XP
    Djierod's avatar

    Ondanks de bugs van vorige delen, zal ik Fallout 4 op dag van release aanschaffen en kapot spelen.
    Wat een grandioze game vond ik Fallout 3, prachtig verhaal, helaas bugs en glitches die je console liet hangen, maar verder, echt een top game.

    Prachtige kwaliteit en grootheid. En daarom juich ik ook toe dat ze zich focussen op kwaliteit en dat ze weer mega games gaan publiceren.

  9.    512 XP
    rufuzmitchell's avatar

    mooie woorden hoor, voor het bedrijf dat ons de ps3 versie van Skyrim voorschotelde..

  10.    2052 XP
    da_teamkilla's avatar

    De games van Bethesda zitten technisch inderdaad vaak niet bepaald goed in elkaar. Neemt echter niet weg dat hun games stuk voor stuk meesterwerken zijn.