Wie van racegames houdt en van plan is om binnen een paar maanden de PlayStation 4 aan te schaffen kijkt ongetwijfeld uit naar Driveclub, een veelbelovende racegame van Evolution Studios, de ontwikkelaar die ons eerder ook al de spectaculaire Motorstorm franchise bracht. Voorlopig draait Driveclub nog op 30 frames per seconde, maar als het van game director Col Rodgers afhangt, wordt dat aantal nog verdubbeld.

Volgens Rodgers heeft Evolution Studios de physics en belichting van de game zo ontworpen dat het zou moeten werken op elke mogelijke framerate. Bijgevolg hoopt hij dat de ontwikkelaar de kaap van de 60 frames per seconde nog zal halen voor de eigenlijke releasedatum. De man is optimistisch en acht de kans meer dan bestaande dat het lukt. We zullen het weten op 29 november, wanneer de game samen met de PS4 in de rekken belandt.

“The build that you’ll be seeing on the show floor at Gamescom is locked at 30 [FPS]. We’re still aiming towards [60 FPS]. We’re still in development. We’ve still got a few months to go.”

“We’ve built the physics systems and all the light systems so that they can cope with potentially any frame rate. We didn’t want to lock ourselves down early on. We wanted to give ourselves some flexibility with that in mind, so we’ve got the option potentially.”