Mad Max is één van de grote games die in 2014 voor de PlayStation 4 zal verschijnen. Deze game, die zich afspeelt op de Australische wastelands, heeft als groot uitgangspunt veel verschillende voertuigen. Als we Andreas Gschwari van ontwikkelaar Avalanche Studios mogen geloven zullen er dan ook ‘miljoenen’ car customizations te gebruiken zijn.

Hierbij wordt niet specifiek naar miljoenen mogelijkheden gerefereerd, maar naar het feit dat er zo ontzettend veel mogelijkheden zijn dat deze simpelweg ontelbaar zijn. Ieder beetje van de voertuigen kan worden aangepast, maar alles zal haar eigen impact hebben op de snelheid van de auto, het gewicht en vele andere aspecten. Andreas Gschwari refereert het gebruik van voertuigen in Mad Max dan ook als een post-apocalyptische ‘Pimp my Ride’.

Buiten de kernpunten van de auto die kunnen worden aangepast, zullen er ook extra’s aanwezig zijn. Zo wordt er in het interview gesproken over een grappling hook op de auto om met snipers bewaakte torens neer te halen. Oh ja, bij het spelen van de game kon nogmaals worden bevestigd dat Mad Max inderdaad het oude vertrouwde Australische accent krijgt.