Het verhaal in de Mad Max game staat op zichzelf

Bij Avalanche Studios weten ze duidelijk hoe ze hun game in een goed daglicht moeten zetten. Dat ze daarbij alle trucs uit het standaard handboek der ontwikkelaarsclichés bovenhalen, zien we voorlopig nog door de vingers. Tenslotte is er nog steeds bijzonder weinig bekend over de Mad Max game waar Avalanche aan werkt.

Nu weten we dus dat de titel niet gebaseerd is op de binnenkort te verschijnen bioscoopfilm en tevens dat de ontwikkelaars vooral een game wilde maken die ze zelf ook willen spelen. Mooi – tien op tien voor het verkoopspraatje, een nipte onvoldoende voor originaliteit. Al is het een goede zaak dat de game niet vast hangt aan de film.

Avalanche Studios mag uiteraard elementen uit Mad Max zijn avonturen op het witte doek gebruiken, maar wil eventuele verplichtingen om een bepaald plot trouw te blijven zoveel mogelijk vermijden. Filmgames zijn om die reden juist vaak een enorme teleurstelling en Mad Max zou te allen tijde een ander pad moeten bewandelen.

We laten game designer Emil Kraftling, de man die de bovenstaande uitspraken uit zijn mouw (lees: het handboek) toverde, even zelf aan het woord:

“We aren’t limited as such by the contents of the [new] movie. But we are able to use whatever contents of the movie that ties well into the games.”

“It is a standalone experience. From the get go that’s how we wanted it, because movie tie-in games tend to be quite bad, and we really want to be wary of heading there. We wanted to create the game with a game experience as the primary focus, and we want core gamers to be able to enjoy this game. We want to enjoy the game ourselves. We want to make a game that we want to play.”

PlayStation Store deal van de week geeft korting op Mad Max
Gepubliceerd op 13 Jul, 2016 om 13:13
Nieuwe Deal van de Week in de PlayStation Store betreft Mad Max
Gepubliceerd op 9 Mrt, 2016 om 15:35
Tweede deal in de 12 Deals of Christmas actie geeft korting op Mad Max
Gepubliceerd op 3 Dec, 2015 om 10:14
Mad Max patch 4 uitgebracht, dit is de changelog
Gepubliceerd op 27 Okt, 2015 om 15:31
  1. crew Redacteur -    1957 XP
    WJayW's avatar

    Tja grote woorden voor een game waar we inderdaad nog niet veel meer van gezien hebben dan wat trailers. Laat ze het eerst maar waar maken…en meer real time gameplay tonen.
    Wel leuk dat ze dus al weten dat er (gokje) minimaal 30 man de game zal spelen (hun ontwikkelingsteam).

  2. Anoniem -   
    raaraa's avatar

    Deze game lykt me wel ok. Als t maar geen farcry achtig omgeving word,dat verveelde ook heel snel