Als we aan de ontwikkelaar Bungie denken gaat ongetwijfeld de eerste gedachte uit naar de razend populaire Halo franchise die exclusief voor de Xbox en Xbox 360 verscheen. Waar men bij Bungie altijd zweerde bij deze console, zal men binnenkort toch de overstap maken en ook samenwerken met Sony. Resultaat: Destiny.
Destiny is vooralsnog een game die een grote indruk heeft gemaakt op ons en staat dan ook aangegeven als één van de meest geanticipeerde titels van 2014. Heel veel weten we eigenlijk nog niet van deze game, aangezien Bungie ons niet gelijk wil overspoelen met informatie en een groot deel aan de gamer zelf wil over laten.
David Dague van Bungie heeft vandaag echter een mooie uitspraak gedaan, welke erg interessant is. In Destiny zal je namelijk veel keuzes moeten maken en deze keuzes hebben invloed op zowel je gameplay als op je equipment. Andere gamers in de wereld zullen namelijk aan jouw personage kunnen zien wat jij hebt beleefd en waar jouw voorkeuren in de game liggen.
“The gear that you acquire along the way, the weapons that you win, or earn, or score by completing your missions, will be the things that define you. They will tell a story about you, and all of these things will also have their own backstory. So at a glance I’ll be able to tell what type of player you are. I’ll be able to tell what sort of destinations you’ve conquered. I’ll be able to tell what game modes you prefer. I’ll be able to tell how far you might be through the story. That’s what we mean by “Become Legend.” You have a reputation that precedes you, because you’re awesom at this game.”
Een game wordt door een ieder natuurlijk altijd anders beleefd, maar Bungie wil dit met Destiny naar een nog hoger niveau tillen. Wij kunnen niet wachten op Destiny, maar zullen net als jullie nog een poosje geduld moeten hebben. De game zal ergens in 2014 verschijnen voor zowel de PS3 als de PS4. Meer over de game lees je in de preview van Roel.
dit is een van de top games waar ik op zit te wachten. echt zin in!
Tot nu toe mijn fps game van 2014!
Nieuws:
Halo ontwikkelaar naar EA Visceral
Door Rene Groen op 10-09-2013 om 15:01
Scott Warner werkte drie jaar bij Black Isle Studios (Planescape: Torment) en zeven jaar voor Pandemic Studios (Mercenaries), alvorens hij zich in 2009 bij 343 Industries voegde. We leren nu dat hij nu, vier jaar later, weer een nieuwe werkgever heeft.
De lead designer achter Halo 4 heeft namelijk zijn overstap gemaakt naar EA Visceral, vooral bekend van haar Dead Space titels. Momenteel werken ze aan een geheel nieuwe Star Wars titel, los van het bij DICE in ontwikkeling zijnde Star Wars: Battlefront.
bij gamed gelezen mischien komt Halo ook naar de PS4.
@77.170.208..xxx: haha dat zou wat zijn, niet dat ik op halo zit te wachten. Maar al is het alleen maar om M$ uit te lachen.
lijkt me ook een top game te worden met uren gameplay met mijn vrienden.
en niet steeds een multiplayer om elkaar te doden , maar elkaar te helpen.
Wrom zou halo naar ps4 komen? De franchise behoort tot de studio en niet tot de lead designer tog? Of zou die copyright gaan plegen en een eigen halo deel uitbrengen?
op youtube staat een pers voorlichting van het ontwikkelings procces van de game duurt een uur. daarin word dit systeem ook uitgelegd en ze geven sneak previews of whats to come ;-). plus ze laten awesome concept art zien 😉
BTW: tigertijger dit kan alleen niet inloggen hier.