Met Beyond: Two Souls gaat er voor de PS3 nog een echte topper uitkomen, zoals te lezen is in onze hands-on die gisteren online ging. Quantic Dream, ook verantwoordelijk voor Heavy Rain, is de ontwikkelaar achter Beyond: Two Souls. Net als in Heavy Rain is nu al duidelijk dat Beyond: Two Souls een zeer intense verhaallijn zal bevatten. Wel een verhaallijn die ondanks zijn intensiteit jou als gamer een bepaalde richting op zal sturen waardoor de game wat lineair aan zou kunnen voelen.

Volgens Cage zullen die verschillende keuzes die jij als gamer kunt maken gedurende het beleven van het verhaal namelijk niet overduidelijk aan je gepresenteerd worden. Hierdoor kan het zijn dat jij als gamer niet door hebt dat je echt eigen beslissingen kunt nemen die van invloed zijn op het verdere verloop van het verhaal. Een gevolg daarvan kan zijn dat de game meer lineair aanvoelt dan dat daadwerkelijk het geval is. Gamers zullen er dan ook alleen achter komen dat zij ieder een andere ervaring met deze game hebben gehad op het moment dat zij met elkaar in gesprek gaan.

“We spent a lot of time doing user tests and a lot of people who played it said it felt really linear because there were no obvious choices presented to them,”[…]”But that’s because everything was organic and implied. They didn’t see the choices,”

“It’s only when they talked to other players and compared their playthroughs that we got this water-cooler effect where they realised how their journey was different to somebody else’s.”