Op 5 november zal Call of Duty: Ghosts verschijnen voor de PS3 en Xbox 360 en op 29 november in Nederland eerst op de PS4. Dat is al behoorlijk snel, dus het nieuws omtrent de game komt dan ook langzaam wat meer op gang. De multiplayer zal daarbij weer een grote trekpleister zijn voor veel gamers.

Infinity Ward heeft nu een nieuw multiplayer level uit de doeken gedaan genaamd Stonehaven. Dit level zal zich afspelen in een middeleeuws kasteel en biedt een mix van kleine ruimtes en open vlaktes. Zowel liefhebbers van close quarter combat als bijvoorbeeld snipers kunnen dus aan hun trekken komen.

Infinity Ward’s community manager Tina Palacios vertelde aan Eurogamer dat het bij het ontwerpen van levels belangrijk is om spelers met verschillende gewoontes te voorzien van verschillende type gameplay. Men wilde sowieso een grote map ontwerpen die zich niet enkel zou lenen voor close quarter combat. Om inspiratie hiervoor op te doen hebben ze daarom hun ogen laten vallen op omgevingen in Europa.

“When we’re designing maps, we have to cater to a couple of different types of gameplay and players in their habits.”

“We didn’t want to alienate people who love to fight in close quarters, but we needed a big map. Then we looked to Europe.”

In Stonehaven kan je in de vertrekken van het kasteel spelen waarnaast je in de omgeving een kabbelend riviertje kan vinden alsmede een afgebrokkelde vuurtoren die ergens op de achtergrond staat. Volgens Palacios wil men in een level altijd variatie toevoegen ongeacht waar de hoofdomgeving uit bestaat. Het ontwikkelen van dit level heeft dan ook veel tijd gekost. Zo dachten men eerst dat Stonehaven een level zou worden bestaande uit een haven met een aantal schepen en een zanderig strand.

“We always want to add a variety regardless of what the story setting may be,”[…]”It’s evolved a lot over time. When we first made it we thought it would maybe be just a harbour with a bunch of ships on a sandy beach. Then it became what it is now. And we like the look much better than what we had in the past.”

Zoals met alle levels in Call of Duty: Ghosts kan de setting van Stonehaven tijdens een potje veranderen doordat er een dynamic event getriggerd wordt. Verschillende richtingen die je op kan kunnen daardoor veranderen. Een voorbeeld is dat spelers met het sluiten van een poort een bepaald pad kunnen blokkeren.

Zodra er meer informatie vrijkomt over de multiplayer levels van Call of Duy: Ghosts kan je het hier lezen. Bekijk hieronder in ieder geval vier screenshots van de nieuwe map Stonehaven.