Op de Eurogamer Expo werd een uitvoerige demonstratie gegeven van de Killzone: Shadow Fall multiplayer. Eric Boltjes, de lead designer van Killzone: Shadow Fall, gaf hierna ook een Q&A-sessie en maakte daarbij bekend dat de multiplayer van de shooter ook dedicated servers heeft.
Boltjes legde uit dat de servers als een hub tussen de verschillende cliënten werkt. Daarbij worden de meeste gegevens die met jou als speler te maken hebben, zoals bewegen en schieten, berekend op de PlayStation 4 en een host zal zich bezig houden met de scores en de missie. Dit moet ervoor zorgen dat spelers met een minder goede internetverbinding ook optimaal kunnen genieten van de multiplayer.
Almost all logic relating to you (e.g. moving, shooting and taking damage) runs on your local PS4, with only a very small portion of the game logic (i.e. mission/scoring logic) running on the ‘session master’, one PS4 in the game selected for its connection quality.
Tijdens de Gamescom kreeg Roel de kans om de multiplayer aan de tand te voelen en hij was erg onder de indruk, zoals je kunt lezen in zijn hands-on.
Mooi:)
Altijd handig, dus een stuk minder laggende spelers!
Eindelijk een ontwikkelaar die wel beseft dat dedicated servers gewoon een stuk beter zijn 😉
Erg tof nieuws.
Dit gaat denk ik echt de beste FPS bij de lancering van de PS4 worden. Sowieso het meest next-gen. 🙂
Zoals ze het uitleggen zijn dat geen dedicated servers. Dus onzin verhaal?
Zou raar zijn als ze niet dedicated waren,elke kz game heeft dedicated servers.Zoals alle sony exclusieve games.
@Faunus:
Battlefield 4, anyone?
Kan iemand
Mij precies uitleggen wat dedicated servers zijn?
@86.86.57..xxx:
Een dedicated server is een computer die alleen bezig is met het hosten van een multiplayer game. Op die machine speelt dus niemand. Die computer gebruikt al zijn kracht voor berekeningen die nodig zijn voor anderen. Zoals guerilla het uitlegt is het dus geen dedicated server. Heb vaag het idee dat de schrijver van dit stukje ook niet weet wat dedicated servers zijn.