Vorige week konden jullie hier lezen dat Guerrilla Games besloten had om de singleplayer campagne van Killzone: Shadow Fall te laten draaien op 30 frames per seconde en vandaag kunnen we jullie vertellen dat Ubisoft dezelfde beslissing genomen heeft voor het veelbelovende Watch_Dogs. Zowel op PlayStation 4 als op de Xbox One zal de game 30 FPS aanhouden, om er zo voor te zorgen dat de framerate over de hele lijn stabiel blijft.

Om diezelfde reden geeft creative director Jonathan Morin aan dat het op dit moment nog onzeker is of de game op 720p dan wel 1080p zal lopen op beide next-gen consoles. In een interview met VideoGamer liet Morin weten dat hij deze vraag nog niet kon beantwoorden en benadrukte hij vervolgens nogmaals dat een stabiele framerate voor Ubisoft het voornaamste doel is. We laten de man even zelf aan het woord:

“I think for where we are, the most important thing is the steadiness and [ensuring] that it’s always capped the same so when you play it it feels right.”

Ook handig om te weten voor die enkele PSX-Sense bezoeker die thuis een Xbox 360 heeft staan: de Xbox 360-versie van Watch_Dogs zal op twee discs verschijnen, één voor installatie en één om het spel daadwerkelijk te spelen. Op de PS3-versie ging Morin niet dieper in, maar we veronderstellen dat die versie zoals gebruikelijk op één enkele Blu-ray gebrand zal worden. Af en toe – héél af en toe – zijn we toch blij met onze favoriete console.