Killzone 3 bevatte PlayStation Move ondersteuning die nog bijzonder goed werkte ook. Natuurlijk was het geen vervanger van de DualShock 3, maar het kwam beter uit de verf dan bij menig andere games die ook deze bewegingscontroller ondersteunde. Nu Killzone: Shadow Fall over niet al te lange tijd zal gaan verschijnen is het de vraag of die game ook de PlayStation Move zal ondersteunen.
Dit zal echter niet het geval zijn, dit heeft Victor Zuylen bekendgemaakt op het PlayStation Blog.
“We will not support the PlayStation Move for launch. Our focus has been on the new functionality of the DualShock 4, to bring a very precise and intuitive control method to Killzone: Shadow Fall.”
Hij geeft aan dat de focus op de nieuwe functionaliteiten van de DualShock 4 liggen en dat suggereert dat er alsnog wel beweging-features in de game zullen zitten, maar wat… Dat is iets waar we 29 november zelf achter gaan komen.
Waarom zou je een shooter met de move willen spelen?
@86.86.57..xxx: Omdat het leuk is met een echte gun te spelen mits je de sharpshooter hebt.
@86.86.57..xxx: Omdat een shooter met de move (in de sharpshooter accesoire) op een groot scherm echt geweldig is om te spelen, je richt echt waar je wilt schieten en haalt de trekker over.. Ik speel op een projectie scherm van 3 meter breed en kan je zeggen dat als de move goed geimplementeerd is, het echt onwijs is om zo shooters te spelen.. Vooralsnog werkt het het allerbeste bij onrail shooters (omdat je dan alleen maar hoeft te richten en schieten en niet ook nog de richting te bepalen waar je naar toe wilt lopen), Deadstorm pirates (onderdeel van Timecrisis razing storm) is echt HET spel wat je gewoon moet gespeeld moet hebben als je een move hebt.. IMHO natuurlijk..
Ik heb killzone3 alleen maar met de move gespeeld. Ging me beter af dan met de ds3. op een of andere manier was je met move toch echt sneller met richten. Kwam aardigin debuurt van een muis. Enige irritante was dat je elke keer weer moest calibreren. Maar t werkte echt geweldig.
Echt richten waar je schieten wil… jaja, dat heeft nog nooit met de move gewerkt. Dat werkte alleen met de light guns van welleer en die werken niet meer op lcd’s.
vroeger op ps1 en ps2 kocht ik alles blind wat voor de lightguns uitkwam. Heerlijk knallen op het scherm met in beide handen een light gun, ik hoefde niet eens de “ironsight” gebruiken om te richten omdat ik met beide handen precies kon mikken daar ik jaren lang dat gevoel had opgebouwd.
Nou, zo mikken met de move kun je wel vergeten, je zit gewoon een cursor op het scherm te bewegen en hoe verder je naar links, rechts, boven of onder gaat hoe meer de schaal afwijkt. Jammer dat er nooit een oplossing is gekomen voor de light guns.
Move was een leuk idee maar voor shooters doet het ver onder voor de oude vertrouwde lightgun.
Ach, als het er niet in zit komt er vast nog wel een update die het aan de game toevoegt. Keyboard+muis is het meest accuraat als je een shooter speelt, daarna komt de controller en daarna komt waarschijnlijk de move. Het is leuk om te doen maar de meeste mensen zullen Killzone altijd met een controller blijven spelen.