http://playsense.nl/images/file/img_524d5d62ba41d.jpg

Sony heeft vandaag een nieuw patent ingediend die het doet lijken alsof men nog niet helemaal klaar is met de PS3. Net als met de PS2 hebben ze destijds een ‘PS2.5’ gelanceerd in de vorm van de PSX. Deze console had toen al de XMB voor de PS3 en dit had en was in staat om TV-programma’s op te nemen. Mogelijk slaat Sony een soortgelijke weg in met de PS3, welke extra’s ze alleen dan toevoegen is nog niet helemaal duidelijk.

Het nieuwe patent is hier te vinden, met dank aan NeoGAF. Het patent bevat een hoop technische jargon, maar het komt erop neer dat de Cell-processor en geheugen van de PS3 een stuk energiezuiniger en sneller kunnen opereren.

Mocht Sony dan ook een nieuwe PS3 introduceren, of in ieder geval een gameconsole met mogelijk een Cell-processor en een ARM-processor, dan zal het niet alleen een ander uiterlijk worden, maar een stuk gecompliceerder.

Typically, the main system 304 can operate at high operating speeds but has a narrow data bus width. On the other hand, the subsystem 306 has a wide data bus width but operates at low operating speeds. Because of this situation, there is typically a significant difference in an operating frequency and a data bus width between the main memory 308 and the sub memory 310. As a result, the conventional information processing device 300 needs several different kinds of memories making it difficult to reduce the component cost. In addition, a wiring between the main system 304 and the main memory 308 and a wiring between the subsystem 306 and the sub memory 310 are respectively required, and this increases the production cost.