Watch_Dogs is een open wereld game waarin vanzelfsprekend alles mogelijk is. Je kunt dus iedereen en alles overhoop knallen, maar je kunt ook voor de stealth aanpak kiezen. Dit sluit goed aan bij de vrijheid die de ontwikkelaar je als speler wilt voorschotelen en dat maakt de game automatisch ook interessanter om meerdere malen door te spelen.

Waar de game in de getoonde beelden tot dusver best veel excessief geweld liet zien is het in Watch_Dogs ook mogelijk om de game zo goed als helemaal uit te spelen zonder ook maar één keer een vuurwapen te gebruiken, zo vertelde Dominic Guay (senior director) aan Polygon.

Je kunt 95% van de missies uitspelen door enkel stealth te gebruiken, te vluchten of door een achtervolging in te zetten zonder dat hier het gebruik van vuurwapens aan te pas komt. De game is behoorlijk keuze-gedreven wat afhankelijk is van hoe jij er als speler mee omgaat. Het aantal missies waarbij je echt mensen moet doden (met vuurwapen) is zeer minimaal.

“About 95% of missions you can completely stealth through, or flee or chase without having to shoot. So it’s really player choice-driven. There are a very few, very limited amount of missions that will force you to kill people.”

Watch_Dogs verschijnt eind november in Europa voor zowel de PlayStation 3 als de PlayStation 4.