Call of Duty: Ghosts zal ook dedicated servers krijgen op de PS3 en PS4

Eerder werd al bekendgemaakt dat Call of Duty: Ghosts dedicated servers zal krijgen op de Xbox One en de PC. Hoe het precies zat met andere platformen was vooralsnog niet bekend, maar daar komt gelukkig vanaf nu verandering in. Dedicated servers in Ghosts zullen niet alleen voor de Xbox One en PC versies zijn, maar voor alle platformen waar Ghosts voor uit gaat komen.

Door dedicated servers zou het welbekende lag probleem in de multiplayer een stuk minder aanwezig moeten zijn. Bij eerdere Call of Duty delen op de console was dit niet het geval, waardoor de online potjes werden gehost op de spelers zelf. Een nadeel daarvan is dat wanneer iemand niet over een goede internetverbinding beschikt er lag kon ontstaan.

Volgende Call of Duty is mogelijk toch Ghosts 2
Gepubliceerd op 29 Feb, 2016 om 12:47
Komende week dubbel XP in Call of Duty: Black Ops 2 en Ghosts
Gepubliceerd op 26 Okt, 2014 om 15:50
DLC Special: Call of Duty: Ghosts  – Nemesis
Gepubliceerd op 10 Sep, 2014 om 10:20
De Nemesis-DLC voor Call of Duty: Ghosts krijgt een releasedatum voor de PS3 en PS4
Gepubliceerd op 22 Aug, 2014 om 10:18
  1.    162 XP
    sjonniebadschoen's avatar

    In your face m$ hahahahahah.

  2.    5256 XP
    PattyS3's avatar

    Call of Duty gaat langzaam de goede richting op, of ben ik de enige die dit idee heeft?

    Die Squad modus is namelijk voor de verandering eens echt innovatief en de ADS graphics met scopes zijn ook amazing. Er zijn nog wel meer dingen die me verbaasde die erg interessant zijn.

  3.    576 XP
    Gr(_)mbl3's avatar

    En weer brokkeld er een stuk geloofwaardigheid van Microsoft af. Een gebroken vaas valt te plakken, maar de scheuren blijf je zien!

  4. Anoniem -   
    Naam…'s avatar

    De lag kwam niet door de host met een slechte verbinding.

    Wanneer er iemand in de lobby zit met een lage png (door slechte wifi bereik of ver van de router zitten) krijgen mensen met een snelle png het zogenoemde lag compensation dusdanig vertraagt tot de snelheid van diegene met een lage png zodat de hele lobby synchroon spelen.

    Hierdoor krijgt je dus later de informatie (een paar honderdste van een seconden) en word je vaak nog geraakt wanneer je al een hoek om bent gerent met als dood tot gevolg. Kijk je vervolgens in de killcam hoe de tegenstander jou dood schoot dan was je al dood voordat je de hoek om was.

    Dit met een hele snelle phase gun to gun battle leek het vaak dat de ander veel minder kogels nodig heeft om jou dood te schieten dan jij hem. Werkelijk is het zo dat hij jou die paar honderdste van een seconde eerder zag en dus ook met schieten een kogel of 3 a 4 voorsprong heeft.

    Toch wacht ik nog even het officiele bericht af want dit hebben jullie waarschijnlijk overgenomen van gamer.nl die op Firstlook een intervieuw hadden met iemand van IW en waarschijnlijk foute informatie…

    Hopelijk is het wel waar want het is erg groot nieuws en zal Ghost weer erg aantrekkelijk maken wanneer er gewoon goed werkende servers komen waarbij iedereen gelijk is ipv bij dat p2p systeem.

  5.    576 XP
    Brunodebull's avatar

    Nu nog titanfall op ps4 en boem there you go M$

  6.    1061 XP
    megafire777's avatar

    @Brunodebull: als we dan toch bezig zijn nemen we dead rising 3 ook ff mee?:D

  7.    585 XP
    The_ghostmen's avatar

    @megafire777: @Brunodebull:
    ik snap nog steeds niet wat er zo gaaf is aan die games titanfall is gewoon een call of duty met robotjes en dead rising is niet meer als zombies hakken

  8.    1061 XP
    megafire777's avatar

    @The_ghostmen: dead rising lijkt me wel grappig en als ik titanfall for free mee kan pikken dan ok maar voor de rest, cod en zo ms houden

  9.    491 XP
    Gobo92's avatar

    @The_ghostmen: dat vind jij maar anderen niet;)

  10.    957 XP
    Fatoeboy's avatar

    Het lijkt erop dat Activision langzamerhand overschakelt naar Sony…

  11.    3087 XP
    Patr!ck's avatar

    @PattyS3: @Fatoeboy: Amen

  12.    261 XP
    kblade's avatar

    oke chill, altijd potjes met laagste ping uitzoeken…

  13. Anoniem -   
    80.113.11..xxx's avatar

    Ach joh, dit soort simpele ”verbeteringen” zijn zo voorspelbaar. Je zou nu bijna zeggen dat ze echt werk gestoken hebben in dit deel…

  14. crew Redacteur -    705 XP
    taart0001's avatar

    Kunnen we lijkt mij alleen maar toejuichen? Hopelijk dus, een stabielere mp. Ik heb er nog meer zin in gekregen!

  15.    844 XP
    thom430's avatar

    @Naam…:
    Mensen met een lage ping hebben juist een goede verbinding, ping is niet meer dan vertraging, hoe lager hoe beter.

  16.    1063 XP
    SkySurprise's avatar

    Mooi voor degene die t spel gaan spelen!

  17.    1371 XP
    rva_96's avatar

    @Naam…: DIt nieuws komt niet van Firstlook hoor. Kijk onze bron en de tweet zelf van Mark Ruben: http://www.twitlonger.com/show/n_1rpgkjd Je mag hier dus gewoon vanuit gaan 😉

  18. Anoniem -   
    Naam…'s avatar

    @thom430: ik zeg toch ook niet hoe lager het getal? Hoe lager hoe beter.. groter getal geeft het aantal miliseconden aan..

    Dan gaan we er vanuit rva.. hoewel ik nog steeds twijfel aan het bericht hoop ik mee… Mark Ruben kan wel zoveel tweeten.. Activision kennende zal er vast nog wel wat achter steken

  19. Anoniem -   
    Naam…'s avatar

    @thom430: maar ben het wel met je eens dat ik het wat verwarrend neergezet hebt… sorry

  20. Anoniem -   
    raaraa's avatar

    Ik zie dit als een fuck you van MS :p ik bedoel mS ziet de opkomst van battlefield dus gaan ze lekker met die EA naar bed,ze hebbe genoeg van COD

  21.    901 XP
    BosnianBoss's avatar

    Mooi eindelijk werd tijd.

  22. Anoniem -   
    Naam…'s avatar

    Kan iemand mij helpen? Wat ben ik blij met dit nieuws, want ik speel nu nog mw3 (geen bo2) maar ik heb last van erg slechte verbinding en het lijkt net of ik alleen in dezelfde lobbys kan komen, ik heb ook last van lag compesation en matchmaking