Beyond: Two Souls engine bevat enkele PS4 features


Beyond: Two Souls is in grafisch opzicht een prachtige game en dat komt doordat Quantic Dream gebruik gemaakt heeft van een nieuwe engine. Deze nieuwe engine is volledig opnieuw opgebouwd en bestaat gedeeltelijk uit features die Quantic Dream ter inspiratie heeft opgedaan toen ze de PlayStation 4 aan het ontdekken waren. Dit vertelde David Cage in een interview met TechRadar.

“We were pretty happy with the Heavy Rain engine but we thought we could go further so we started everything from scratch and developed this new engine which was inspired by what we discovered on PlayStation 4,”

Quantic Dream heeft de ‘PlayStation 4 features’ in de engine verwerkt en toepasbaar gemaakt voor de PlayStation 3. Dat levert resultaten op op het visuele vlak. Denk dan aan een nieuwe animatie engine, de special effects engine en nieuwe performance capture mogelijkheden. Het is voor de ontwikkelaar dan ook de eerste game die ze volledig hebben gemaakt op basis van ‘full performance capture’.

“So we were able to implement some PlayStation 4 features on PlayStation 3 which made the game look much better. New special effects engine, new animation engine, new performance capture. It’s the first game where we’re shooting full performance capture.”

“This (lighting) is actually something that comes from the Playstation 4. It’s called physically based shading, which means that the different materials have different ways of reflecting light. So if you take wood or iron or plastic, the way they reflect light is totally different. And before this feature all materials were reflecting light the same way.”

Spannende launch trailer voor de Heavy Rain en Beyond: Two Souls bundel
Gepubliceerd op 2 Mrt, 2016 om 09:59
Review: Beyond: Two Souls (PS4)
Gepubliceerd op 9 Dec, 2015 om 10:30
Digital Foundry test uitvoerig de PS4-versie van Beyond: Two Souls
Gepubliceerd op 1 Dec, 2015 om 13:00
David Cage heeft geen plannen voor een vervolg op Beyond: Two Souls
Gepubliceerd op 30 Nov, 2015 om 16:59
  1.    1058 XP
    Vloetje's avatar

    De geweldige (en uiterst grappige) ‘Sorcerer’ tech-demo die Quantic Dream op de E3 liet zien was ook volledig gemaakt met deze engine, de engine die gebruikt is voor Beyond.

    Volgens Quantic Dream liet deze tech-demo het MINIMALE zien wat er uit de PS4 te halen is, want het was gemaakt met een klein team in weinig tijd met een dus niet optimale engine.

    Ik voorspel grootse dingen van Quantic Dream de volgende generatie 😛

  2.    5054 XP
    7th-son's avatar

    @Vloetje: qua graphics wel inderdaad, als de gameplay maar niet hetzelfde is als beyond…
    Ik als quantic dream fan Ben persoonlijk toch wat teleurgesteld

  3.    1058 XP
    Vloetje's avatar

    @7th-son:

    Hoewel Heavy Rain voor mij zo’n beetje de GOTG(eneration) is, en ik Beyond tot nu toe (zit er nog maar 1,5 uur in) fantastisch vind, mag het van mij ook wel een keer anders ja. Dit trucje hebben we nu wel gezien, en next-gen is een mooi moment om met iets compleet nieuws te komen. Ach, dat moet QD toch lukken lijkt me!

  4. Anoniem -   
    77.170.208..xxx's avatar

    volgens mij bedoelen ze Beyond: Two Souls 2 in de maak. 🙂

  5.    3 XP
    Jacob's avatar

    Eindelijk geven ze het toe. Beyond two souls bevat weldegelijk een beetje magie :p