Gran Turismo 5 physics “voelen bijna hetzelfde als echt rijden”

http://www.psx-sense.nl/plaatjes/img_4b295d05bee67.jpg

Vanmiddag komt de demo van Gran Turismo 5, die ook de befaamde physics engine van de volledige game zal bevatten, en daar heeft Kazunori Yamauchi, de maker van de game, wat zinnigs over te zeggen. In de editie van deze weeks Famitsu magazine, een populair Japans gamesblad, staat namelijk een interview met deze grootheid en daar doet de beste meneer een opvallende uitspraak. Volgens hem heeft die het gevoel dat het spelen van Gran Turismo bijna net zo goed aanvoelt als echt rijden. En daarmee legt die de lat wel heel hoog, wat natuurlijk ook wel mag na 5 jaar ontwikkeling.

“We feel that this could be nearly the same feel as actually driving”

Verder vertelt die ook dat ze ontzettend trots zijn op de nieuwe physics engine die het dynamische gevoel van rijden perfect uitwerkt, ook de feedback zou er voor gaan zorgen dat de speler een goede indicatie gaat krijgen of de auto gaat glijden of dat die onder controle is. Gran Turismo 5 ligt vanaf maart 2010 in de Japanse winkels, en kort daarna ook in de Europese en Amerikaanse.

  1. Anoniem -   
    81.71.141.77 (Niet geregistreerd)'s avatar

    KORT daarna?
    zomer 2010, vind ik niet echt kort na maart.

  2. Anoniem -   
    glorys6's avatar

    ik zou wel eens een uitvoerig gesprek met deze man willen hebben, ik vind dat hij zichzelf een beetje overschat, en zeker wat betreft die carhandling cq gameplay, die sucks namelijk behoorlijk, ik heb een paar maanden met Forza 3 gespeeld, en als ik dat vergelijk met Prologue, dan zeg ik Forza, en dat terwijl ik GT4 zo fantastisch vond rijden met de ouderwetse PS2, die deze meneer Kanouchi of zoiets moet niet zo hoog van de toren blazen en die teringgame eens in de winkelschappen leggen….jezus….

  3. Anoniem -   
    glorys6's avatar

    en kennelijk heeft die meneer alleen in zijn dromen in een echte auto gereden, want die vergelijking met deze overschatte game slaat echt helemaal nergens op…….kolere….wat een overdrijver zeg….

  4.    108 XP
    Ratakira's avatar

    we zien wel ( de zoveelste belofte )

    ik hoop zo hard dat het spel me niet teleur stelt

    want dan zal het snel op de plank liggen

  5.    442 XP
    rwss's avatar

    De uiteindelijke game is niet te vergelijken met de prologue,
    aan de uiteindelijke game is meer tijd besteed, dus meer aan
    verbeterd dan in de prologue, bovendien is de physics engine
    nieuwer als in de prologue.

    Bovendien heeft nog niemand de uiteindelijke game mogen testen
    dus conclusies zijn wat te gouw getrokken.

    Deze game kan voorals nu nog steeds erg onderschat zijn, logisch
    dat de beste man met trots over deze game praat hij heeft er
    namelijk veel tijd, moeite en geld in gestoken met z’n team om
    deze game te maken, dit zou iedereen immers ook doen als ie zelf
    zo’n game gemaakt had, dat te bedenken dat om een 3d model van een
    auto die nautuur getrouw uit moet zien zoals echt wel tot een paar
    maanden kan duren om te maken, plus nog de onderliggende bron code
    die alles in werking zet, 5 jaar onwikkelen is niet gek met meschiens
    meer als 100 auto’s die allemaal hun eigen physics kennen.

    Glorie6 iedereen is vrij om de game te kopen en te spelen die
    hij leuk vindt, die twee posts wat je hebt geplaatst hadden ook
    ineen post gekund, ik raadt toch aan om eerst de game
    te spelen en dan een oordeel te vellen, deze game is nog niet
    verschenen en jij hebt al een oordeel met 3 totaal andere games.
    De Prologue was om te laten zien wat ze op dat moment konden,
    dit is minder als ze nu kunnen, de ps2 console is prima maar de
    rainbow engine van de ps2 mag niet vergeleken worden met
    Cell Broadband engine van de ps3, want deze is vele malen
    krachtiger dit is ook uiteindelijk te zien in deze game, physics,
    dynamic lights, shadows, meer polygonen dus meer detail op het
    scherm gerendered, reflecties, mooiere transparantie enz.

  6. Anoniem -   
    Anoniem's avatar

    Als ik zie hoeveel ze er aan besteed hebben dan mag het ook wel een goede game worden. Ik vraag me alleen af of ze de kosten van 5 jaar ontwikkelen ook kunnen gaan omzetten in winst. De productiekosten van deze game moeten wel waanzinnig hoog zijn.

  7.    188 XP
    JeFF_717's avatar

    Ik wil niet lullig doen maar de demo is nu al uit inplaats van vanmiddag haha 😛

  8.    1250 XP
    Tommy88's avatar

    promopraat…maar het word cker een dope game=)

  9. Anoniem -   
    gt fan 4 ever's avatar

    @ glorys6

    hoe kun jij nou een oordeel hebben over deze game, je hebt hem nog niet kunnen spelen. Jij vergelijkt hem met proloque en gt 4 en zelfs met een heel ander spel op een ander platform.

    de car handling van gt5p vond ik echt beter dan in forza 3
    en geloof me forza heb ik al heel veel uren inzitten!
    dus wat zeik je nou dat het allemaal slecht is wat betreft gt5

  10.    927 XP
    ChristiaanvdG's avatar

    dit zal zo vet game zijn ik ga vanavond gelijk de demo spelen!

  11. Anoniem -   
    stefan's avatar

    hij komt 26 maart in nl verrekte kut

  12.    260 XP
    AngelEmiel's avatar

    Als het perfect is uitgewerkt, BRENG DAT KL*TE SPEL DAN EENS UIT! Ik ben al bijna bang om me te verheugen op juni 2010, omdat ik denk dat ze dan wel weer iets nieuws hebben om er in te stoppen.

    Wat ze volgens mij niet door hebben, is dat ze ook nog een deel 6 uit kunnen brengen ipv dit spel steeds te delayen

  13.    4204 XP
    afca-yuri's avatar

    Deze uitspraak lijkt me wat te hoog gegrepen 😛

  14.    4528 XP
    ps3dennis's avatar

    Deel 1 tot 4 was goed, maar nadat ik de demo had gespeeld van GT5, kon hij er bij mij meteen weer af.