Vanaf vandaag ligt Gran Turismo 6 in de winkels en inmiddels zijn de eerste reviews verschenen. De scores zijn op wat lage na veelal erg hoog wat aangeeft dat Polyphony Digital wederom een dijk van een racegame heeft afgeleverd.
- The Telegraph – 5/5
- Polygon – 9/10
- PSNation – 9/10
- Eurogamer – 9/10
- Games Radar – 4.5/5
- USGamer – 4.5/5
- GamesVillage.it – 8.8/10
- CVG – 8/10
- IGN – 8/10
- The Escapist – 4/5
- Gamereactor Denmark – 6/10
- Videogamer – 6/10
- Gamereactor Sweden – 5/10
Wij zijn inmiddels ook al enige tijd bezig met de racegame, maar zoals je zelf wellicht ook al weet is Gran Turismo 6 net zoals de voorgaande delen een behoorlijk uitgebreide game en dat kost wat tijd. Desondanks mag je ons cijfer in de loop van volgende week verwachten.
zit je dan met je ps4
Wacht wel een half jaar totdat hij op de ps4 uitkomt (als hij uitkomt) zo niet jammer dan.. sta er ook niet om te springen.
Bij de mediamarkt kost hij 49 euro.
Kies je ractie:
A. Ik wacht wel op een GT versie voor de PS4
B. Ik ga hem niet kopen vanwege de microtransacties (die eigenlijk geen mocrotransacties zijn)
C. Waarom zit er nog steeds geen schademodel in GT6?
D. Ik hoorde dat er weinig verschil zit tussen GT5 & GT6
@82.204.0..xxx:
Inderdaad, dikke fail voor playstation en GT.
@Cof3Tabl3:
Whaha, zit je nu jouw gedachtes in een pol te zetten?
@82.204.0..xxx: tja ik hou niet van racegames , dus ben ik blij met mijn ps4.
Gewoon een heerlijke GT,mijn PS4 staat er nu voor uit.
Niet gedacht dat ik hem zo tof zou vinden.
Ongelooflijk gemiste kans voor de GT developers, hadden dikke vette slag kunnen slaan door voor de PS4 te maken aangezien de competitie slechts NFS is, de GT serie is toch een stuk geliefder onder de serieuze race gamers, helemaal nu Driveclub nog uitgesteld was
Voorlopig een gemiddelde score van 75 op Metacritic: dat noem ik een ferme tegenvaller voor één van de vlaggenschepen van PlayStation. Uitstekende scores is dus een tikkeltje overdreven.
@Cof3Tabl3: C. Waarom zit er nog steeds geen schademodel in GT6?
In GT5 zit het er wel in.. zit er in deel 6 geen schade dan?
Sorry was keuze E vergeten:
E. Ik ben zo dom dat ik niet begrijp dat sony die game op de PS3 uitbrengt omdat er 80 miljoen van die PS3’s in de huiskamers staan en van de PS4 slechts 2.2 miljoen.
E
D.
GT5 vond ik veel te moeilijk.
De dingen die je moest doen voor het eerste rijbewijs kreeg ik al nauwelijks voor elkaar. De tweede heb ik nooit gehaald.
GT is me gewoon veel te moeilijk om er plezier aan te beleven.
@AlienStorm72: Als je aankopen laat leiden door Metacritic scores kun je meteen wel ophouden met gamen.
@Cof3Tabl3: F. Of ze doen gewoon hetzelfde als NFS, AC4, BF4, COD, FIFA en brengen de game op de oude EN de nieuwe consoles uit en pikken een dikke miljoen extra sales mee.
@Yeroon:
Veel te moeilijk? Dan zou ik maar stoppen met race games of van die nfs arcade troep gaan spelen waarbij remmen optioneel is….
Keuze F:
Ik wacht tot in 2014 gt7 voor ps4 uitkomt
@ps3dennis: €44
@87.213.25..xxx: Tja… dat is inderdaad misschien wel beter.
GT5 vond ik erg frustrerend. Al heel snel kwam ik niet verder omdat ik niet genoeg geld had voor snellere auto’s (en die had ik wel nodig). Ruim 50% van het spel heb ik nooit gezien.
Bij de simpelste license had ik al grote problemen.
Voorbeeld: leg parcours X af binnen 30 seconden. En dan krijg ik het niet voor elkaar om onder de 34 seconden te komen. Gevolg: geen license en geen voortgang in het spel. Dan is de lol er snel af.
@213.125.19.xxx: Dan had ik ook geen Killzone op mijn Vita gekocht. Maar toch, voor Gran Turismo is dit een verrassend lage score.
grappig dat ze zulke hoge scores geven voor een ps3 spel waar zijn de – punten dat het niet op de ps4 te spelen is niet aftrekken? met geld kan je veel bereiken voor een hogere score.
@87.213.25..xxx: jij kan nfs wel kleineren maar de graphics zijn beter en je moet echt wel remmen wil je niet crashen grapjas. en nee ik speel geen nfs maar gt6 op cfw 😛
die 6/10 en 5/10 kan ik niet serieus nemen.
eurogamer is ook heel kritisch maar geeft het een 9
@62.238.138.xxx:
Heel kritisch zijn en toch een 9 geven? Die zijn betaald dan om een hoog cijfer te geven.
Cifers zeggen sowieso niets, het hangt van je insteek af. Heb ook al reacties gelezen van mensen die niet snappen dat reviewers onder de 9 zitten voor GT6 en daarmee geven ze precies aan dat cijfers niets zeggen. Alsof de game pas leuk is als het een hoog cijfer krijgt.
@J-NL-B: Waarom zou dit falen?
Juist op de PS4 zou dit als launchgame falen, er zijn nog altijd 70 miljoen PS3 consoles verkocht. Niet iedereen op deze wereld heeft de luxe niet om in de eerste 2 jaar (na de release) een PS4 te kopen van 400 euro.
Het gaat echt minstens 2 jaar duren voordat vele zijn overgestapt naar de PS4, zelfs tot vandaag de dag verkoopt de PS2 nog volop in de armere landen. En over 2 jaar komt GT7 op de PS4 uit, omdat de PS4 hardware volgens Kaz veel beter om mee te ontwikkelen is dan de hardware van de PS3, geen cell processor meer maar x86 platform.
Polyphony Digital heeft er goed aan gedaan het nog uit te brengen voor de PS3, zoals ze voorheen ook deden met GT1>GT2 voor de PS1 GT3>GT4 op de PS2 en GT5>GT6 op de PS3.
Het is gewoon bijna traditie geworden om 2 GT titels per generatie uit te brengen, alleen duurde het bij de PS3 iets langer om GT te ontwikkelen.
@Naam…: In de MM folder staat 49 euro, maar ik koop deze game zowiezo niet op de ps3.. enige ps3 game die ik nog koop is Dark Souls 2.
@AlienStorm72: Metacritic is in mijn ogen niet echt betrouwbaar. Vooral omdat je zoveel manieren hebt om een game finaal de grond in te boren met een belachelijk lage score….
@84.26.145..xxx: Dus als je kritisch bent en je geeft de game een hoog cijfer dan krijg je geld? Leg dat eens uit. De game kan toch gewoon fantastisch zijn?
@62.238.200..xxx: Er zijn ook legendarische games op de PSOne.
eindelijk een goede gt op de ps3. als je passie voor racen en autos hebt moet je deze zeker halen. hopelijk komt de BMW M4 er snel in.
Beste Gran Turismo en racespel voor de console ooit!!!