SOCOM opvolger H-Hour: World’s Elite krijgt eerste ingame screenshot

Zoals je wellicht weet is Zipper Interactive, de ontwikkelaar achter de immens populaire SOCOM franchise, een tijdje geleden gesloten. Voor de fans van deze franchise was er onlangs een interessant Kickstarter-project van een game genaamd H-Hour: World’s Elite.

Deze game is van ontwikkelaar SOF Studios en belooft een volwaardige next-gen opvolger te zijn van de SOCOM franchise. H-Hour: World’s Elite is nog een work in progress en dat betekent dat er nog heel veel gedaan moet worden.

De game zal in 2014 dan ook niet lanceren, maar pas ergens in januari 2015 voor onder andere de PlayStation 4. SOF Studios heeft op hun forum de allereerste ingame screenshot vrijgegeven die je hieronder kunt bekijken. Zoals je ziet heeft de game aardig wat weg van SOCOm en we zijn dan ook erg benieuwd naar de game.

Nieuwe H-Hour: World’s Elite gameplay beelden vrijgegeven
Gepubliceerd op 6 Apr, 2015 om 11:42
Nieuwe gameplay trailer H-Hour: World’s Elite verschenen
Gepubliceerd op 29 Apr, 2014 om 16:29
Eerste gameplay beelden H-Hour: World’s Elite verschenen
Gepubliceerd op 9 Jan, 2014 om 11:06
  1.    488 XP
    tigertijger's avatar

    ziet er niet spectaculair uit sterker nog dacht even dat die voor ps3 uit zou komen

  2. Anoniem -   
    Twizzles's avatar

    @tigertijger inderdaad, als ik het even heel snel bekijk dan zie ik direct dat die game op ongeveer 27 frames per seconde draait exclusief 3 framedrops.

  3.    1013 XP
    A Gamer's avatar

    @Hierboven, er staat ook bij: Work in Progress.

  4.    14 XP
    Stevenflappy's avatar

    Socom draait niet om hoe het eruit ziet. Het originele spel, 1 & 2, is zoals een shooter hoort te zijn. Niet kempen voor killstreaks, helicopters als beloning, kinderen die de hele tijd schreeuwen, en beloningen voor lafbekken waardoor iedereen in een hoekje zit!! Gezien het kickstarter project zijn er vele met mij die de graphics net zo onbelangrijk vinden. Ik kan niet wachten!!

  5.    30 XP
    Figueros's avatar

    Man o man wat heb ik Socom 1 en 2 kapot gespeeld! Dat waren zulke geweldige spellen. Helaas is het sinds Socom 3 bergafwaarts gegaan.

  6. Anoniem -   
    Boksie's avatar

    Ah Socom, was dat niet de eerste game op de ps2 die je online kon spelen en waar men altijd tot vervelends toe over liep te zeiken destijds dat het niet goed was en bepaalde wapens die verboden waren en waar het in de lobbies tussen de online matches door altijd super gezellig was met allerlei scheldpartijen en dreigementen onderling. Ja? Ah mooi, laat maar komen die nieuwe versie.

  7. Anoniem -   
    195.191.109..xxx's avatar

    laten we hopen op een beta in 2014!

  8. Anoniem -   
    217.121.189.xxx's avatar

    SOCOM 2 was Episch in zijn tijd.
    Tot diep in de nacht, mensen met je meekijken als ze dood waren.
    hints geven, een vote geven en intrekken enzo ( soms 6 man tegelijk ..)
    bommen planten terwijl je gewoon langs de enemy sneakte..

  9. Anoniem -   
    Naam…'s avatar

    Ik zeg green the f#ck up!! Geweldige herinneringen aan Socom 2.. een tactische teamplay game met fun gameplay mechanics die je vandaag de dag helaas niet meer vind. Hopelijk komt hier verandering in met H-Hour.

  10.    129 XP
    RAAFmaker's avatar

    Wat SOCOM 1 & 2 zo geweldig en verslavend maakte was de gehele samenhorigheid, de community was zo sterk. Als team fungeren doormiddel van communicatie was essentieel. Hierdoor bouwde je een sterke band op met je teamleden.

    Een game waar ik heel wat uren in hebt vertroefd en waar ik nogsteeds een heleboel game-maatjes aan over heb gehouden. Sony/Zipper heeft de serie letterlijk verpest door niet naar de sterke achterban van SOCOM te luisteren en de game te moderniseren door de belangrijkste aspecten achterwege te laten wat juist SOCOM 1 & 2 zo vermakelijk en verslavend maakte.

    Heb volledig vertrouwen in voormalig creative directeur David Sears van SOCOM 1 & 2. Sinds zijn vertrek destijds is de series alsmaar bergafwaarts gegaan. Heb niet voor niets mee betaald aan dit kickstarter-project.

    Voormalig SOCOM art director Russ Phillips die aan Desert Glory, Sandstorm, Nightstalker, Fishook en vele andere maps heeft gewerkt is overigens ook van de party. Back to the roots, back to the basics, no gameplay change, dat is hun motto!

  11. Anoniem -   
    Yosniper's avatar

    Snik….Socom…:-( wij missen je ! Afz. YOP !

  12.    857 XP
    Sir. Nigell's avatar

    @Naam…: Green the f#ck up idd 😀 haha heerlijke tijden waren dat, en idd wat Stevenflappy ook zegt, geen gecamp, geen gejank, geen kinderen. Alleen de headset gebruiken om tactische redenen, heerlijk. Kom aub heel snel door met deze titel. Graphics zijn niet belangrijk! Kom met een 60fps en een SOCOM ervaring en mijn geld heb je 🙂

  13. Anoniem -   
    82.73.159..xxx's avatar

    Zijn veel meer screen bekend er is ook een filmpje maar die krijg je te zien als
    Je private forums hebt betaald

  14. crew Redacteur -    1840 XP
    Faunus's avatar

    @Stevenflappy: Dat was vroeger ja, maar sinds de PS3 tijd heeft SOCOM zware concurrentie van Call of Duty en Battlefield. Graphics als toen kan niet meer als ze een groot publiek willen aanspreken anders alleen de fans.

    Screenshot is verre van indrukwekkend, maar ik hou het in de gaten. Hopelijk zorgen ze naast de core gameplay ook dat er wat vernieuwing in zit zonder de identiteit te verliezen.

    Eeuwig zonde dat Sony zo slordig met de serie is omgegaan. Fanbase liep in de miljoenen…

  15.    14 XP
    Stevenflappy's avatar

    @Faunus:

    Vind call of duty helemaal geen competitie, is echt een slechte shooter. Geen tactiek, niks. Begrijp, serieus, niet waarom mensen dat spel spelen. Bf vind ik iets beter en speel ik nu. Maar alleen omdat er geen echte Socom meer is. De uren dat ik dat gespeeld heb en de mensen die ik daar ontmoet heb >> dan staan cod en bf4 niet eens in de schaduw. Niet eens in dezelfde kamer. Lees de reacties hierboven en je ziet dat t nog steeds leeft.

  16. Anoniem -   
    77.170.208..xxx's avatar

    lijkt wel op Call of Duty en Socom in 1 game.

  17.    777 XP
    phinal's avatar

    @Faunus: ik denk dat de graphics op de afbeelding zo slecht zijn omdat het nog de alpha versie is
    BTW: heeft jou gebruikersnaam iets te maken met de serie RWBY? (Het is maar een vraagje)

  18. crew Redacteur -    1840 XP
    Faunus's avatar

    @Stevenflappy: Wat SOCOM tof maakt is de stealth of actievolle gameplay. Deze keuze tussen de twee en natuurlijk de teamplay. Teamplay zie ik terug in Battlefield en Killzone, maar niet in de mate zoals in SOCOM. Hopelijk gaan we dat terug zien.

  19. crew Redacteur -    1840 XP
    Faunus's avatar

    @phinal: Heeft niets te maken met de serie. Ken de serie niet eens, maar het is een Griekse god. Je moet iets kiezen hehehe.

  20. Anoniem -   
    RAAFmaker's avatar

    Als je geen headset had werd je uit de room gevote! Zo belangrijk was communicatie en teamplay in SOCOM. De hechte gemeenschap maakte het ook een game om telkens weer trug te komen.

  21. Anoniem -   
    Dwayne's avatar

    Geweldige tijd gehad met Socom1&2 , ps2 socom 1 begon het tijdperk online game ! Gelijk verslaafd.
    Ik ben op school blijven zitten door socom 2 haha.
    Beste gameplay ooit !

    Green up ^^^^^^

  22. Anoniem -   
    Dwayne's avatar

    [ XaW ] [-Av] ownageeee