Normaal gesproken schrijf ik af en toe eens een column die onder de noemer: ‘Volgens Fransz’ hier op PSX-Sense verschijnt en zo nu en dan ben ik ook nog actief als cameraman achter de schermen waarbij ik ook de montage verzorg. Nu we van consolegeneratie gewisseld zijn leek het mij een leuk idee om beide dingen eens te combineren en een video-column op te stellen waarin ik mijn persoonlijke top tien van beste games van de afgelopen generatie (PS3 dus) stuk voor stuk even doorneem.
In de bovenstaande video mijn top tien van de afgelopen generatie en net zoals de vorige keer toen Roel zijn top tien deelde kun je ook hieronder weer jouw eigen top tien kwijt!
Mobiele gebruikers kunnen de video hier bekijken.
1. Uncharted serie
2. The Last of Us
3. Mass Effect 2 & 3
4. Bioshock Infinite
5. Red Dead Redemption
6. Tomb Raider
7. GTA V
8. Assassins Creed: 2 & 4
9. Deus Ex: Human Revolution
10. Batman: AA & AC
Dirt 2, Farcry 3, BF3 & 4 en MW2 horen er ook eigenlijk nog in.
Leuk filmpje, alleen geluid is zacht.
Mijn Top 10:
1. The Last of Us
2. Uncharted serie
3. Call of Duty 4: Modern Warfare
4. Assassins Creed 2 t/m 4
5. GTA 5
6. Tomb Raider
7. Far Cry 3
8. Sleeping Dogs
9. Deus Ex: Human Revolution
10. Metal Gear Solid 4
Grootste teleurstellingen:
1. Call Of Duty MW2 tot en met Ghost
2. Gran Turismo 5
3. Grid 2
4. GTA4
5. Final Fantasy
1-The Last Of Us
2-BioShock 1
3-Tomb Raider
De rest niet op volgorde
4-Fable 2 Xbox360
5-Dark & Demons Souls
6-Border Lands 1
7-BurnOut Paradise
8-Dead Space 1&2
9-Mario Galaxy Wii
10-Zelda Twilight Princess Wii
Dit zijn de games die me het meeste bij zijn gebleven ‘eigenlijk kom ik nog een paar plaatsen te kort voor games als Skyrim en Assassins Creed 2’.
Journey !!! Een topper, dat is mijn nummer รฉรฉn!!
@CrazyFunkyStyle:
Klopt inderdaad van het geluid, Premiere Pro werkte niet mee en had problemen met codecs. Gelukkig nog enigzins kunnen oplossen ๐
1. GTA 5
2. FIFA 14
3. Battlefield 4
4. Call of Duty Ghost
5. Bioshock Infinite
6. The Last of Us
7. Assassins Creed black flag
8. Gran Turismo 6
9. Beyond 2 Souls
10. Need For Speed Rivals
das mijn top 10
1. Fifa 14
2. Fifa 13
3. Fifa 12
4. Fifa 11
5. Call of duty ghosts
6. Call of duty black ops 2
7. Call of duty modern warfare 2
8. Call of duty black ops
9. GTA V
10. The last of us
Ik heb niet echt een Top 10, maar er zijn wel een paar games die tot mijn favorieten behoren omdat ze mij totaal hebben verrast qua gameplay
The Last of Us, Tomb Raider, Heavy Rain en Beyond: Two Souls
@62.140.132.xxx: Die van mijn ook!!!!!!!!
ik heb ook oblivion gespeeld wat vond ik dat toch een slechte game niet normaal, de characters zagen er echt lelijk uit en de animatie waren lelijk. het vechten was lelijk en wou je 3d person spelen dan zweefde het mannetje over de speelwereld.
Een van de slechtste game die ik heb gespeeld samen met alone in the dark(die had ik niet eens meer dan 1 uur gespeeld).
1 gears of war1
2 mass effect1
3 mass effect2
4 mass effect 3
5 assasins creed 1
6 call of duty MW1
7 dishonered
8 Darksiders 1
9 darksiders 2
10 assasins creed 2
Ik was helaas niet in het bezit van een ps3 met de vorige generatie dus heb juwelen als GOW3 en uncharted moeten missen, ik hoop dat ze nog uitkomen op de ps4 want die ga ik wel halen , op de xbox waren er gewoon te weinig exclusives die mij aanspraken had de box al na 2 jaar weg gedaan.
10= assassins creed brotherhood
9= gears of war 3
8= metal gear solid 4
7= grand theft auto 4
6= bioshock infinite
5= red dead redemption
4= burnout paradise
3= halo 2
2= grand theft auto 5
1= half life 2 the orange box
1.Vanquish
2.Crysis 2&3
3.Castlevania Lords of shadow
4.Skyrim
5.Rage
6.Metroid Other M
7.Hitman Absolution
8.DMC
9.Tombraider
10.Diablo 3
Deze spelen blijven voor mij ook leuk om te spelen.
1.Gran turismo 6
2.GTA V
3.GTA 4
4. Uncharted 2
5.uncharted 3
6.Saints row 2
7.Gran turismo 5
8.max payne 3
9.la noire
10.nfs pro street
1. Heavy Rain
De rest is niet belangrijk, Heavy Rain is de beste game die ooit is uitgekomen op de PS3. Niemand overtreft die game!
Bf3
Red dead redemption
Bf4
Uncharted serie
Gran turismo serie
Skyrim
Gewoon een copy paste…
Assassin’s creed 2: had een fenomale story
Assassin’s creed brotherhood: was echt levendig, en adembenemend. Had ook een goede story maar minder dan 2….
Assassin’s creed 3: was echt wel een grote improvement ten opzichte van de vorige maar verloor wel zijn sfeer
Max Payne 3: fenomenale shooter, lachwekkende quotes, MASTERPIECE. Jammergenoeg is de game gebroken op HCNYM minute door elke patch… De story mode is nog steeds super
Just cause 2: waarschijnlijk mijn meest favoriete game allertijden van de ps3. De DLC + de vrijheid was echt subliem. Het mist enkel nog activiteiten en airstrikes ๐
Mw2: mijn meest favoriete cod. Deze cod was gewoon een meesterwerk. Hier achter is infinity ward en Activision , zwaar achteruit gegaan
Red dead redemption: de beste multiplayer die je kan vinden op ps3. Baanbrekende free roam. Triestig verhaal
borderlands 2: DEZE GAME IS GEWOON ZO GEK DAT HIJ RAAR GENOEG OOK DE GEKSTE MASTERPIECE OOIT IS….wat een game zeg. De DLC is trouwens ook het geld waard
Mw3: STORY IS ZWAAR VERMINDERD maar de survival modus/spec op modus heb ik echt kapot gespeeld
DEUS ex human revolution: deze game is gewoon een meesterwerk. Echt super. Het enigste min punt: geen nieuw game mode+
De saboteur: deze game heeft het jammergenoeg niet gehaald voor een deel 2. Maar het was werkelijk een van de meest unieke games waar schieten en bommen plaatsen gewoon bevredigend was. Kom op geef toch toe, een nazi killen was nog nooit zo goed geplaatst als in deze game ๐
Tom clancy’s rainbow six Vegas 2: het zijn misschien shit graphics maar de gameplay never gets old. Ik heb het overlaatst bv nog splinter cell black list gespeeld. En daar voel je gewoon zoiets van kill en run, of gewoon de missie afmaken. Terwijl deze game gewoon veel kleiner is maar toch zoveel meer in petto heeft. Deze game is gewoon echt een meesterwerk. Ik hoop dat ze rainbow six: patriots ook echt niet verneuken. Tuurlijk zijn het goede games. Maar ik krijg meer en meer het gevoel dat de Tom clancy reeks is beรซindigd en dat het in een nieuw jasje zit, begrijp je?
1. The Last of Us (heel ver boven de rest)
2. Metal Gear Solid IV: Guns of The Patriots
3. Borderlands 2
4. God of War 3
5. Uncharted 3
6. Battlefield 3
7. Borderlands 1
8. Bioshock 2
9. Assassins Creed: Brotherhood
10. Prince of Persia: Two Thrones
1. Last of us
2. Batman Arkham City
3. Tombraider
4. Bioshock Infinite
5. God of War 3
6. Deus Ex Human Revolution
7. Mass Effect 3
8. Splinter Cell: Blacklist
9. Metal Gear Solid IV
10. Skyrim
Dit is moeilijk .
Want ik zal wel een paar games onrecht aandoen met niet te vermelden .
1 = Beste uit de serie God of war 3
2 = the last of us
3 = Assisen Creed
4 = Uncharted
5 = Resident E in Afrika .
6 = Mass Effect 1, 2, 3
7 = Spec ops The line
8 = The walking dead ( Clementine )
9 = Max Payne
10 = Laat ik open omdat ik hier nog een tiental games kan invullen die ook top waren BV
Heavy R , GTA , Beyond 2 souls , Darkness 2 , GT5 en GT6 enz …
Kutgame op ps3 op eenzame hoogte Skyrim onafgewerkt vermoeiend om altijd weer eens opnieuw te beginnen na update die dan ook nog een vol bugs waren
1. Metal Gear Solid IV
@R*forever: De beste COD blijft COD4 MW1. Dit zie je ook heel vaak terug komen op reviewsites.
Maar je kan persoonlijk MW2 het beste vinden natuurlijk ๐
@CrazyFunkyStyle:
Hij heeft m’n top 10 helaas niet gehaald, maar ik vind COD 4 inderdaad nog steeds de beste.
Borderlands 2
BioShock
Borderlands
Fallout 3
The Elder Scrolls IV: Oblivion
1. Call of Duty 4
2. Uncharted 2
3. The Last Of Us
4. Grand Theft Auto 5
5. Red Dead Redemption
6. Burnout Paradise
7. assassin’s Creed
8. Little Big Planet
9. Uncharted Drake’s Fortune
10. Motor storm
Dit zijn mijn Games die er ook bij horen
FIFA 11
Medal of honor Airborne ( Enigste Goeie WW2 Shooter op de PS3 Vind ik)
Mirror’s Ege ( Zeer Goeie Game)
Prince of persia The Forgotten Sands (dit was geen topper maar wel mee vermaakt)
pffff nou moet ik mijn geheugen gaan graven.
1. The Last of Us – ( niet zozeer om de gameplay maar het verhaal awesome ! (waar blijft die DLC ) )
2. Uncharted series – (een echte actie adventure story love it )
3. Mafia 2 – ( Mafia op en top de style het verhaal wat een knaller)
4. Infamous 1 – ( een super hero of super villain in ieder geval super game)
5. Heavy rain – ( Movie/game maar echt leuk om gedaan te hebben)
6. Borderlands – ( Knallen voor de loot , met vrienden grootste lol die je kunt hebben)
7. Battlefield 3 – ( Voor mij de beste FPS van deze generatie)
8. Gran turismo 5 – ( voor mij de race game van deze generatie)
9. Asassins Creed 1,2,3. ( het verhaal was boeiend van begin tot het einde )
10. LBP 1,2. ( nog nooit heb ik zoveel vriendinnen over de vloer gehad om te mogen Gamen ๐ en het is een leuk vermakelijke game waar je zeer lang mee door kunt gaan )
Nog een paar die het lijstje niet gehaald hebben maar die ik persoonlijk toch echt leuk vond.
The Bourne Conspiracy – ( echt een film game dus als je geen fan bent bagger maar goed ik vond het fun om te spelen)
Fear 1, 2 -( niet echt scary maar okay shooter )
Batman arkham asylum -( eindelijk een superhero game die gewoon super was )
Mass affect trilogy -( wat een ubervette game / story is dat zeg )
La Noire – ( voldeet niet aan de verwachting maar de setting was zeer tof)
Skyrim – ( leuke game minder boeiend verhaal)
Disgaea 3 – ( net level 999 niet gehaald XD )
Red Dead – ( het wilde westen in je console )
zo als ik nog games gemist heb dan ben ik ze gewoon weg vergeten. of waren ze gewoon echt compleet ruk ๐
1. Uncharted 2 : die game had de perfecte balans die 1 en 3 in mijn ogen net niet hadden
2. Call of Duty 4 Modern Warfare : hoeveel mensen er geen PS3 of 360 gehaald hebben voor deze game…
3. Fallout 3 wat een godvergruwelijk grote en vette game was dat zeg
4. The Last of Us : wat een game was dat zeg , als je voor het eerst een clicker of een bloater tegen komt dan weet je wel wat ik bedoel
5. Assassins Creed 1 t/m Brotherhood : deze serie heeft ook heel wat gamers overgehaald om een PS3/360 te halen
6. Bioshock 1 en Infinite : ook games die deze gen even de trendsetter waren en heel origineel was
7. Battlefield 3/4 : de game die COD naar de troon steekt als de mensen niet steeds als een kip zonder kop COD kopen waar bijna geen vooruitgang meer in zit
8. Heavy Rain : een leuke game om platinum te halen als je niet gevoelig voor depressies bent
9. GTA 5 : wat aan de korte kant , ik heb er veel van gezien moet ‘m helaas zelf nog gaan spelen
10. Far Cry 3 : als je er eenmaal in zit dan wil je ook echt verder, een super uitgebreide shooter die spelers echt genoeg bied
1: Skyrim
2: Far Cry 3
3: Battlefield 3
4: GTA V
5: InFamous 2
6: Call of Duty: MW3
7: FIFA-serie
8: Saints Row: The Third
9: Terraria
10: Skate 3
Skyrim de terechte nummer 1 voor mij, want wat een geweldige game was dat. Kippenvel bij het opstarten en horen van de theme song!
@CrazyFunkyStyle:
Beste is BO2 IMO
@81.71.16.xxx: hahahaha oke dan ben je toch niet helemaal lekker in je hoofd.